کد خبر: ۸۶۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴
تعداد بازدید: ۱۸۸
مدیر مسئول لوبلاگ ادعاهای ترامپ برای فعال‌سازی ماشه را مسخره و پوچ دانست و گفت: تداوم همکاری ایران و آژانس تلاش‌های اسرائیل و آمریکا را تضعیف می‌‌کند.

اروپا باید برای نجات برجام ریسک کند/ ادعاهای ترامپ در مورد حقوق برجامی آمریکا پوچ است/ ترامپ در انتخابات پیروز نشود، طرفدارانش را به خشونت دعوت می‌کندبه گزارش خبرداغ، جیم لوب (Jim Lobe) روزنامه‌نگار حوزه سیاست خارجه و مدیر مسئول نشریه لوبلاگ است. وی به صورت تخصصی در حوزه سیاست خارجی آمریکا و نیروی نظامی کار کرده است.

وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درخصوص تنش میان ایران و آمریکا بیان کرده است.

اروپا باید برای نجات برجام ریسک کند

جیم لوب در ابتدا آینده برجام را غیرقابل پیش‌بینی دانست و تاکید کرد: ادامه برجام وابسته به مواردی مختلف است؛ از جمله به این بستگی دارد که چه کسی به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده در ژانویه ۲۰۲۱ روی کار بیاید و به تمایل اتحادیه اروپا برای حفظ این توافق بستگی دارد. باید دید آیا اروپا ریسک خواهد کرد و برای نجات توافق تلاش می‌کند یا خیر؛ چراکه ممکن است این تلاش آمریکا را عصبانی کند. اروپا باید این ریسک را برای نجات برجام کند.

ادعاهای ترامپ در مورد حقوق برجامی آمریکا پوچ و مسخره است

این کارشناس رسانه در مورد فعال‌سازی اسنپ بک اضافه کرد:  آمریکا عضو برجام نیست، من استدلال دولت ترامپ مبنی بر اینکه این کشور حق استفاده از اسنپ‌بک را دارد مسخره می‌دانم. ادعاهای ترامپ درباره حقوق برجامی آمریکا پوچ است.

اگر ترامپ در انتخابات پیروز نشود، طرفداران خود را به ایجاد خشونت دعوت می‌کند

جیم لوب تاکید کرد: پیش‌بینی آینده ترامپ غیرممکن است من فکر می کنم اکثر تحلیل‌گران اصلی سیاست ایالات متحده معتقدند که او برای ادامه کار در مقام خود هر کاری را انجام می‌دهد، این روحیه ترامپ خطرناک است. اگر او پیروز نشود، صحت انتخابات را زیر سوال می‌برد و طرفداران خود را به ایجاد خشونت دعوت می‌کند.

تداوم همکاری ایران و آژانس تلاش‌های اسرائیل و آمریکا را تضعیف می‌‌کند

وی در مورد سفر گروسی به ایران و گزارش‌های آژانس گفت: سفر گروسی امیدوارکننده بود، به خصوص که  ایران در مورد درخواست‌های برجسته آژانس انرژی هسته‌ای برای بازدید از سایت های مورد نظر کاملاً همکاری کرده است. تداوم همکاری ایران و آژانس اگر سایت‌های انرژی هسته ای مورد بازرسی قرار گیرند و اگر گزارش تأیید کند که ابعاد نظامی احتمالی در کار هسته‌ای ایران وجود ندارد و تعهدات ایران به برجام تایید شود، تلاش‌های اسرائیل و ایالات متحده علیه ایران به طور قابل توجهی تضعیف می‌شود و موضع ایران تقویت خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: