کد خبر: ۸۶۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
تعداد بازدید: ۲۲۹
رئیس کل بانک مرکزی و معاونان وی، عصر روز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه، گزارش عملکرد این بانک در راستای تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را به هیئت عالی نظارت مجمع ارائه کردند.

گزارش بانک مرکزی به هیئت عالی نظارت مجمعبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، در ادامه بررسی عملکرد دستگاه ها در خصوص تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، عبدالناصر همتی و معاونان وی در حوزه‌های اقتصادی، ارزی، نظارت و فناوری های نوین، گزارشی از عملکرد بانک مرکزی ارائه کردند.

همتی با اشاره به دو عنوان کلی که در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به عنوان وظیفه بانک مرکزی معین گردیده است گفت: «مبارزه با فساد» و «ثبات بازارهای مالی» و در مجموع بالابردن تاب آوری اقتصادی، رسالت بزرگ بانک مرکزی است که طبعاً نیازمند هماهنگی و همکاری سایر ارکان اقتصادی کشور می باشد.

وی افزود: برای آنکه بتوانیم اهداف مورد نظر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را محقق سازیم ۱۱ سیاست و ۳۹برنامه و ۱۵۰ اقدام اجرایی را تنظیم و در دستور کار قرار داده ایم.

در گزارش بانک مرکزی، اصلاح نظام بانکی کشور، ادغام بانک های تابعه نیروهای مسلح در بانک سپه، انتظام بخشی به بازار پول، ساماندهی موسسات اعتباری غیر مجاز، تعیین تکلیف مطالبات غیر جاری بانک ها، شفاف سازی فعالیت های پولی و اقتصادی از جمله برنامه ها و اقدامات اجرایی بانک مرکزی در راستای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی عنوان گردیده است.

بر اساس این گزارش در ادامه این نشست، اعضای هیئت عالی نظارت مجمع، دیدگاه ها و سوالات خود را در خصوص گزارش بانک مرکزی مطرح کردند و ادامه این بررسی به جلسه آتی موکول گردید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: