کد خبر: ۸۶۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
تعداد بازدید: ۳۷۴
بانک ملت و شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران با هدف طراحی، تولید، توسعه و پیاده سازی سامانه پرداخت الکترونیک بهای حمل رانندگان برای بارنامه های محموله های به مقصد رسیده این شرکت، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
با مشارکت بانک ملت امکان پذیر شد: پرداخت الکترونیک بهای حمل رانندگان حامل محموله های شرکت بازرگانی دولتی ایرانبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی بانک ملت، بر اساس این تفاهمنامه که به امضای دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت و یزدان سیف مدیرعامل شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی و مدیران عامل دو شرکت زیرمجموعه این سازمان ها رسید، بانک ملت برای انجام عملیات بانکی اجرای این تفاهمنامه در چارچوب ضوابط و مقررات جاری بانک مرکزی، همکاری های لازم را انجام خواهد داد.
بر اساس این گزارش، مدت اعتبار این تفاهمنامه سه سال شمسی تعیین شده است که با توافق طرفین برای سال یا سال های بعد قابل تمدید خواهد بود.
ایجاد سامانه پرداخت الکترونیک بهای حمل، پرداخت بهای حمل بارنامه های اعلامی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران با توجه به شیوه نامه مورد توافق، ایجاد شبکه باشگاه مشتریان برای رانندگان حامل محموله های شرکت، ایجاد شبکه اطلاع رسانی برای رانندگان و ... از جمله موضوعات این تفاهمنامه است.
دکتر محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت در مراسم امضای این تفاهمنامه با بیان این نکته که نقش، جایگاه و اهمیت شرکت بازرگانی دولتی ایران بر کسی پوشیده نیست، تامین، نگهداری و توزیع کالاهای اساسی را از رسالت های اساسی این شرکت خواند و آن را کاری مهم و ارزشمند عنوان کرد.
وی پیشینه تعاملات بانک ملت و شرکت بازرگانی دولتی ایران را به زمان خرید نقدی گندم مربوط دانست و افزود: در آن زمان کشاورزان در یک فرآیند طولانی موفق به دریافت وجه گندم خود می شدند که با راه اندازی سامانه بانک ملت، این پول در کمتر از یک هفته به حساب آنان واریز می شد که این اقدام در آن زمان، حرکتی بزرگ در راستای کسب رضایت گندمکاران محسوب می شد.
دکتر بیگدلی، مشارکت بانک ملت در توزیع شیر یارانه ای را هم الگوی موفقی در این زمینه دانست و ادامه داد: بانک ملت از بانک های موفق و پیشرو کشور در زمینه فناوری اطلاعات است و نخستین بانکی است که اقدامات بزرگ و  ارزشمندی را در زمینه های مختلف به ویژه در همکاری با شرکت بازرگانی دولتی انجام داده است.
به گفته وی، هزینه مشتریان با استفاده از امکانات و زیرساخت های قوی الکترونیک بانک ملت، کاهش و کارایی فعالیت های آنها، افزایش یافته است.
مدیرعامل بانک ملت با بیان این نکته که شرکت بازرگانی دولتی ایران از مشتریان بزرگ این بانک است، گفت: بانک ملت، خود را مکلف به نقش آفرینی در اقتصاد کشور و کمک به ارتقای سطح رفاه عمومی می داند و در همین راستا شرکت های آی تی وابسته به بانک، در بحث استارت آپی نیز وارد شده اند که امیدواریم آثار و برکات آن به کل ملت ایران برسد.
وی انعقاد این تفاهمنامه را در شرایط سخت تحریم و همچنین شیوع بیماری کرونا، یک پروژه بزرگ ملی خواند و اضافه کرد: آثار این کار بزرگ به یک قشر خاص برنمی گردد بلکه کل کشور را شامل خواهد شد.
دکتر بیگدلی ادامه داد: یکی از آثار مثبت این تفاهمنامه به رانندگانی برمی گردد که در شرایط سخت آب و هوایی فعالیت می کنند و با راه اندازی این سامانه، بدون دغدغه و به موقع، وجه خود را دریافت خواهند کرد.
وی با اشاره به این نکته که بانک ملت تجارب موفقی را در این زمینه نظیر سامانه سوخت گازوییل و کارت سوخت داشته است، اظهار امیدواری کرد که امضای این تفاهمنامه، سرآغازی برای توسعه تعاملات فی ما بین بانک ملت با شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت های حمل و نقل کشور باشد.
مدیرعامل بانک ملت در عین حال آمادگی این بانک را برای مشارکت در زمینه توزیع آرد و دیگر کالاهای شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد.
یزدان سیف، معاون وزیر صمت و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران هم در سخنانی از تمامی دست اندرکاران بانک ملت و شرکت های زیرمجموعه بابت فراهم آوردن زمینه انعقاد این تفاهمنامه قدردانی کرد و گفت: عصر امروز، عصر دانش و تکنولوژی است و اقتصاد دانش بنیان دانش پذیر مهم ترین رکن توسعه کشورها محسوب می شود که این موضوع خود را در قیمت تمام شده نشان می دهد.
وی با تاکید بر لزوم توسعه در بحث زنجیره ارزش، خاطرنشان کرد: هر کشوری که سرعت گردش پول و بهره گیری از منابع خود را افزایش دهد موفق تر خواهد بود.
مدیرعامل بازرگانی دولتی ایران، با اشاره به این نکته که موضوع تفاهمنامه یادشده، پرداخت الکترونیک تحت بارنامه است، ادامه داد: امروز بانک ملت گام نخست را برداشته است و ارزش بازار حمل و نقل کشور به گونه ای است که می تواند کارایی منابع مالی را در حوزه بانکی افزایش دهد و ضمن کاهش خروج منابع، توان بانک ها را برای اعطای تسهیلات افزایش دهد.
وی بانک ها را جزو سرداران خط مقدم تحریم خواند و افزود: در این شرایط سخت، انجام این اقدامات بزرگ، افتخار ملی محسوب می شود و امیدواریم که با این ارزش بازار حمل و نقل بتوانیم ریسک فضای کسب و کار را در کشور کاهش دهیم.
سیف اظهار امیدواری کرد که اجرای این طرح ها باعث کاهش ریسک بانک ها، کاهش هزینه مبادله و در نهایت نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل شود.
وی ادامه داد: در پی آن هستیم تا با استفاده از توان شرکت های استارت آپی، هزینه حمل و نقل آرد را نیز در شهرستان ها کاهش دهیم.
در ابتدای این نشست، علی حکیم جوادی مدیرعامل"هولدینگ فناوران هوشمند بهسازان فردا"نیز گزارشی از مراحل طراحی این سامانه و اجرایی شدن تفاهمنامه یادشده، ارائه کرد.
 
با مشارکت بانک ملت امکان پذیر شد: پرداخت الکترونیک بهای حمل رانندگان حامل محموله های شرکت بازرگانی دولتی ایرانبا مشارکت بانک ملت امکان پذیر شد: پرداخت الکترونیک بهای حمل رانندگان حامل محموله های شرکت بازرگانی دولتی ایرانبا مشارکت بانک ملت امکان پذیر شد: پرداخت الکترونیک بهای حمل رانندگان حامل محموله های شرکت بازرگانی دولتی ایرانبا مشارکت بانک ملت امکان پذیر شد: پرداخت الکترونیک بهای حمل رانندگان حامل محموله های شرکت بازرگانی دولتی ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: