کد خبر: ۸۶۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
تعداد بازدید: ۴۱۱
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در درگیری‌ بین شکارچیان متخلف با ماموران یگان حفاظت محیط زیست در منطقه مراکان این استان، یک محیط‌بان زخمی و یک متخلف نیز دستگیر شد.

ضرب و شتم محیط‌بان به دست شکارچیان متخلف در مراکان آذربایجان غربی / یک محیط‌بان زخمی و یک متهم دستگیر شدبه گزارش خبرداغ، مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در درگیری‌ بین شکارچیان متخلف با ماموران یگان حفاظت محیط زیست در منطقه مراکان این استان، یک محیط‌بان زخمی و یک متخلف نیز دستگیر شد.

مهران نظری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یگان حفاظت محیط زیست مراکان شهرستان خوی ‌ظهر روز جمعه بالافاصله بعد از شنیدن تیراندازی های مکرر، راهی منطقه می‌شوند.

وی بیان کرد: طی عملیات بررسی و گشت زنی منطقه وسیع مراکان با سه شکارچی مواجه می‌شوند که متخلفان مذکور بلافاصله بعد از اطلاع از حضور محیط بانان اقدام به درگیری و قصد فرار می‌کنند که در این حین با محیط بان حجت فهیم نیا درگیر می‌شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اضافه کرد: وقتی این متخلفان خود را در چنگال قانون می‌بینند، یکی از متخلفان از پشت سر چندین ضربه به سر، دست و پای محیطبان یاد شده وارد می‌کند که منجر به جراحت وی می‌شود.

نظری افزود: با هوشیاری محیط بانان منطقه یکی از شکارچیان که باسابقه بوده دستگیر و به همراه وی یک راس کل وحشی و یک قبضه سلاح ۲۷۰ ضبط و کشف شد.

وی اضافه کرد: پرونده متخلف دستگیر شده جهت سیر مراحل قضایی به دادگاه معرفی و ارجاع داده شده است.
نظری بیان کرد: محیط بان مصدوم نیز بلافاصله به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفت و هم اکنون وضعیت مطلوبی دارد.

در منطقه مراکان ۲۸ گونه جانوری از ۱۲ خانواده در پنج راسته شناسایی شده‌است که علاوه بر قوچ و میش اصیل ارمنی و کل و بز می‌توان به گونه‌های دیگری چون سیاه‌گوش، هامستر، روباه، شغال، انواع مار، خرگوش و پرندگان مختلف اشاره کرد.

منطقه مراکان در ۴۵ کیلومتری شمال‌شرقی خوی قرار دارد و جزو ۹۳ زیستگاه حیات وحش کشورمان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: