کد خبر: ۸۶۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
تعداد بازدید: ۳۲۳
مرکز نوآوری کیش با محوریت شهر هوشمند، توسعه اقتصاد دانش بنیان و اکوسیستم نوآوری، استارت آپی، اقتصاد دریا، محیط زیست دریا و گردشگری دریایی از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح می شود.

گام بزرگ کیش در توسعه اکوسیستم نوآوریبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مسعود توفیقی مدیر مرکز نوآوری کیش بر اقدامات موثر و ارزشمندی در راستای حمایت از فعالیت های نوآورانه و استارت آپی در این منطقه اشاره کرد و گفت: با حضور شرکت‌های دانش بنیان، خلاق صادراتی، استارت آپها، شتابدهنده‌ها و صندوق های ریسک پذیر در این مرکز، جزیره کیش به عنوان نقطه اتصال ملی و بین المللی و نقطه عطفی برای پایلوت در سایر مناطق آزاد و در سطح کشور مطرح شده است.

توفیقی در خصوص برنامه راهبردی و چشم انداز مرکز نوآوری کیش افزود: در راستای توسعه محصولات فناورانه، شرکت های دانش بنیان فعالیت های خود را در زمینه توسعه محصولات فناورانه در حوزه اقتصاد دریا، سواحل و جزایر آغاز کردند.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون مراکز نوآوری دانشگاه های امیر کبیر و علم و صنعت، شرکت های دانش بنیان، شتاب دهنده ها و صندوق های نوآوری و شکوفایی در این مجموعه استقرار یافتند.

مدیر مرکز نوآوری کیش در خصوص استقرار شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: از نیمه دوم سال 1398 بیش از 165 شرکت دانش بنیان، خلاق و فناورانه درخواست استقرار در مرکز نوآوری کیش را داشتند که از این تعداد 61 شرکت پذیرفته شده اند و تا کنون 26 شرکت در مرکز نوآوری کیش استقرار یافته اند و شرکت های دیگر نیز در مرحله عقد قرارداد هستند.

مسعود توفیقی بر لزوم اهمیت ایجاد بسته های حمایتی از شرکت های دانش بنیان در مرکز نوآوری کیش اشاره داشت و افزود: با تدوین نظام نامه‌ها و دستورالعمل‌ها از همه بخش‌های این زنجیره اعم از فیزیکی، مالی و توسعه بازار حمایت می شود.

توفیقی با بیان این که مرکز نوآوری کیش قصد ایجاد صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری برای تامین منابع مالی جهت گسترش فناوری در این منطقه دارد گفت: این صندوق با اعطای تسهیلات مالی به منظور ایجاد یک اکوسیستم نوآوری پویا، تولید نیمه صنعتی طرح های پژوهشی و فناورانه کاربردی، ارائه خدمات کارشناسی و ارزیابی طرح‌های فناورانه حمایت می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: