کد خبر: ۸۶۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
تعداد بازدید: ۳۷۹
سی ان ان در گزارشی تازه خبر داد: تزریق واکسن کرونا باید در ۲ دوز انجام بگیرد که این خود به معنی قرار گرفتن چالش‌های تازه در مسیر مقابله با کووید-۱۹ است.

یکبار تزریق واکسن کرونا کافی نیستبه گزارش خبرداغ ، هنگامی که واکسن کرونا به بازار عرضه شود، مردم به ۲ دوز واکسن نیاز دارند و این افزایش نیاز به واکسن می‌تواند باعث مشکلات واقعی شود.

برخی مشکلات احتمالی این موضوع احتمالا لجستیکی است. مشکلاتی از قبیل تهیه کیت‌های آزمایشی و تجهیزات حفاظتی در سرتاسر مناطق درگیر می‌تواند مشکلاتی برای تأمین و توزیع ایجاد کند.

سایر نگرانی‌های احتمالی بیشتر انسانی است. چراکه متقاعد کردن مردم برای تزریق واکسن آن هم نه یکبار می‌تواند مسئولیت بسیاری دشواری باشد.

«دکتر کلی مور» استاد دانشگاه وندربیلت آمریکا گفت: شکی نیست این پیچیده‌ترین و بزرگترین برنامه واکسیناسیون در تاریخ بشر است و این امر مستلزم تلاش و پیشرفت بسیاری است که پیش از آن هرگز تجربه‌اش را نداشته‌ایم.

در این میان، دو شرکت دارویی «مدرنا» و «فایزر» در فاز ۳ آزمایش‌های بالینی در مقیاس بزرگ قرار دارند. ۳۰ هزار داوطلب در هر یک از آزمایشات دو دوز دریافت می‌کنند، با این تفاوت که مدرنا با فاصله ۲۸ روز و فایزر با فاصله ۲۱ روز تزریق دو دوز را آزمایش می‌کند.

انتظار می‌رود شرکت دارویی «آسترازنکا» نیز آزمایش‌های مرحله ۳ را در این ماه آغاز کند. آزمایشات فاز ۱ و فاز ۲ آن‌ها از دو دوز با فاصله ۲۸ روز انجام شده است.

گفته می‌شود جای شگفتی نیست که واکسن کرونا احتمالا به دو دوز نیاز دارد. بسیاری از واکسن‌ها از جمله واکسن‌های کودکان آبله مرغان و هپاتیت نوع آ و واکسن بزرگسالان برای زونا هم به دو دوز نیاز دارند.

براساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در بهار سال ۲۰۰۹، هنگامی که نوع جدیدی از آنفولانزا گسترش یافت، برنامه واکسیناسیون ماهها برای ۱۶۱ میلیون آمریکایی به طول انجامید.

این بدان معنی است که برنامه واکسن کرونا هم در آینده دشوار خواهد بود اما غیرممکن نیست.

مور در ادامه تاکید کرد: من ایمان دارم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم، اما این یک درخواست بزرگ است و ما باید با همکاری مردم این کار را عملی کنیم.

اما از همه اینها گذشته و با توجه به مشکلات لجیستکی که نخست به آن اشاره شد، تهیه ۶۶۰ میلیون واکسن برای ۳۳۰ میلیون آمریکایی کار دشواری است. درواقع استفاده از دو دوز واکسن به معنی نیاز دوبرابری به ملزومات پزشکی از جمله سرنگ و غیره است.

به این مشکلات باید مشکلات انسانی را هم افزود. براساس نظرسنجی شبکه خبری سی ان ان، ۴۰ درصد آمریکایی‌ها می‌گویند این واکسن را تزریق نمی‌کنند، حتی اگر تزریق آن رایگان و آسان باشد.

این در حالی است که براساس آخرین آمار منتشر شده، آمریکا بیش از ۶ میلیون و ۱۴۱ هزار مبتلا به کووید-۱۹ و بالغ بر ۱۸۱ هزار جان باخته دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: