کد خبر: ۸۶۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
تعداد بازدید: ۳۶۳
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت گفت: چند مورد از واکسن‌های کرونای ایرانی تست‌های انسانی را پاس کرده‌اند و عن‌قریب وارد مطالعات بالینی خواهیم شد.

واکسن‌ کرونای ایرانی، تست‌های انسانی را پاس کردنمکی گفت: چند مورد از واکسن‌های کرونای ایرانی تست‌های انسانی را پاس کرده‌اند و عن‌قریب وارد مطالعات بالینی خواهیم شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب؛ سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: از واکسن کرونا در دنیا حرف‌های زیادی مطرح شده است، اما این ویروس پیچیده است و مشابه آن را ندیده‌ایم و واکسن آن نیز دارای پیچیدگی است.

نمکی افزود: با موسسه رازی، انستیتو پاستور و شرکت‌های دانش‌بنیان همزمان شروع به ساخت واکسن کرده‌ایم. چند مورد از واکسن‌های کرونای ایرانی تست‌های انسانی را پاس کرده‌اند و عن‌قریب وارد مطالعات بالینی خواهیم شد.

او تاکید کرد: اما میزان ایمنی‌زایی واکسن مشخص نیست و تا زمان تولید واکسن توصیه می‌کنیم که مردم اصول بهداشتی استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را مورد توجه قرار دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: