کد خبر: ۸۶۲۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
تعداد بازدید: ۹۶۷
خریداران تا ۲۰ قطعه سکه از مالیات معاف بوده، از ۲۰ تا ۶۰ سکه و به ازای هر قطعه یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، از ۶۰ تا ۱۰۰ سکه به ازای هر قطعه ۲ میلیون ریال و از ۱۰۰ تا ۲۰۰ سکه نیز به ازای هر قطعه سکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال مالیات مقطوع تعیین شده است.

مالیات مقطوع خریداران سکه در سال ۹۷ اعلام شد / از ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان به ازای هر سکهمدیرکل امور مالیاتی استان قزوین از تعیین میزان مالیات مقطوع برای خریداران سکه در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان قزوین، سعید حوائج اظهار داشت: براساس دستورالعمل سازمان امور مالیاتی کشور، تمامی اشخاص حقیقی که در سال ۹۷ اقدام به خرید و تحویل حداکثر ۲۰۰ قطعه سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران کرده اما نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی (حداکثر تا اول تیرماه سال ۹۸) اقدام نکرده‌اند، مشمول مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحیه، مورخ ۳۱ تیرماه ۹۴ تعیین شده در دستورالعمل شماره ۵۰۷/۹۸/۲۰۰ مورخ ۱۲ خردادماه سال ۹۸ بوده و این مالیات برابر مقررات قطعی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 

یارانه معیشتی امشب واریز می‌شود

وی با اشاره به میزان مالیات مقطوع قابل پرداخت اشخاص حقیقی دریافت کننده سکه براساس تعداد سکه تحویلی در سال ۹۷، افزود: خریداران تا ۲۰ قطعه سکه از مالیات معاف بوده، از ۲۰ تا ۶۰ سکه و به ازای هر قطعه یک میلیون و ۵۰۰ ریال، از ۶۰ تا ۱۰۰ سکه به ازای هر قطعه ۲ میلیون ریال و از ۱۰۰ تا ۲۰۰ سکه نیز به ازای هر قطعه سکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال مالیات مقطوع تعیین شده است.

این مسوول مالیاتی تاکید کرد: چنانچه اشخاص مورد نظر تاکنون مالیات مقطوع تعیین شده را پرداخت نکرده باشند حداکثر تا ۳۱ شهریورماه جاری می‌توانند با مراجعه به میز خدمت عملیات الکترونیکی مالیاتی به نشانی http://tax.gov.ir ، نسبت به پرداخت مالیات متعلق اقدام تا از تسهیلات مقرر در بخشودگی جرایم مالیاتی با رعایت مقررات مربوط، بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین یادآور شد: در صورت عدم پرداخت بدهی قطعی شده در مهلت تعیین شده، براساس قانون نسبت به وصول بدهی مالیاتی قطعی شده و جرایم بعدی در نظر گرفته شده از طریق عملیات اجرایی اقدام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: