به گزارش خبرداغ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی گفت: این اقدام در راستای تحقق اهداف شفافیت و بهبود فضای کسب و کار صورت گرفت.
معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: اعتبار نامه نمایندگان کارگران در کارگاه ها، گواهی تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، تایید صلاحیت شرکت های خدماتی ارائه خدماتی ارائه دهنده خدمات به دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی،پروانه دفتر مشاوره فنی طبقه بندی مشاغل کارگاه های مشمول قانون کار، گواهی ثبت شوراهای اسلامی کار و اعتبار نامه اعضای آن، پروانه صلاحیت و تأیید مشاوران و خدمات دهندگان حفاظت فنی و ایمنی، گواهی ثبت و انتخابات کانون های هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان ها و عالی ازجمله این مجوزهاست.
وی افزود: گواهی نامه ثبت کانون کارگران بازنشسته شهرستان، استان و عالی، گواهی نامه ثبت برگزاری انتخابات انجمن های صنفی کارگری و کارفرمایی، پاسخ استعلام در خصوص بررسی نقشه های ساختمانی از حیث ایمنی کار و حفاظت فنی، گواهی نامه ثبت و گواهی برگزاری انتخابات مجامع نماینده کارگران استان و عالی، گواهی ثبت و برگزاری انتخابات کانون انجمن های صنفی کارگری و کارفرمایی استان، سراسری و عالی از دیگر مجوزهاست.
شاکرمی همچنین از برنامه راه اندازی و اجرای "سامانه جامع روابط کار" با هدف گذاری ۴۵ زیرسامانه خبر داد و گفت: از جمله برنامه های شاخص و هدفمند حوزه معاونت روابط کار برای تحقق شفافیت راه اندازی و اجرای "سامانه جامع روابط کار" است که بر اساس اولویت ها و نیازهای موجود و با هدف افزایش شفافیت برآیند کار، رضایتمندی جامعه هدف کارگران و کارفرمایان و نیز حفظ کرامت انسانی و دسترسی آسان و بدون تبعیض به خدمات به مردم ارائه شده است.
وی با اعلام اینکه تا کنون 22 زیرسامانه آن در سراسرکشور عملیاتی شده و درحال بهره برداری است گفت: سایر زیرسامانه ها نیز در دست تکمیل و اجرای آزمایشی است.
شاکرمی افزود: در حال حاضر، زیر سامانه تحت وب بیمه بیکاری نیز در سراسر کشور در حال بهره برداری است.