کد خبر: ۸۵۹۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
تعداد بازدید: ۲۵۰
نخستین گردهمایی کنترل مضاعف ورود مصالح ساختمانی به کیش ، با هدف ارتقاء کیفیت ساخت و سازها در جزیره برگزار شد.

اجرای طرح کنترل مضاعف ورود مصالح ساختمانی به جزیره کیشبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش این نشست به منظور ارائه راهکارهای مناسب برای کنترل ورود مصالح با مرغوب ساختمانی با توجه به اهمیت کیفیت درساخت کیش با حضورمصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیربنایی سازمان و مدیران این حوزه، صومعه رئیس اداره استاندارد کیش، غفاری رئیس پردیس بین المللی کیش دانشگاه شریف، تولید کنندگان و وارد کنندگان مصالح ساختمانی و جمعی از اصحاب رسانه جزیره در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی برگزار شد.

مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیربنایی سازمان در این نشست با اشاره به لزوم توجه به کیفیت در ساخت و ساز ها گفت: بهره گیری از مصالح استاندارد در سازه های ساختمانی موجب نجات جان چند ده هزار نفر در حوادث احتمالی خواهد شد عدم توجه به این موضوع خسارات جانی و مالی بالایی به دنبال دارد.

وی با اشاره به تفکر اشتباه برخی سازندگان در خصوص هزینه کرد ساخت و سازها گفت: تاکید ما بر این است که در استفاده از مصالح باید وجدان بیدار داشته باشیم و سه عامل بسیار مهم کیفیت، هزینه و زمان را در پروژه های عمرانی مورد توجه قرار دهیم چرا که عامل کیفیت مصالح رابطه مستقیم با استاندارد سازی در ساختمان دارد.

خانزادی در ادامه این موضوع با بیان اینکه هزینه تعمیرات بسیار بیشتر از ساخت و ساز خواهد بود افزود: استفاده از مصالح بی کیفیت نه تنها کاهش هزینه ها را در پی ندارد بلکه به دلیل تسریع فرسودگی بنا، موجب هزینه های بیشتر و عدم رضایتمندی می شود.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: مسئولان سازمان، ورود و استفاده از مصالح استاندارد را در دستور کار قرار داده اند و قطعا این مهم در جزیره کیش فرهنگ سازی خواهد شد تا از این پس شاهد پروژه های نیمه تمام به دلیل استفاده از مصالح بی کیفیت نباشیم.

مصطفی خانزادی ضمن اشاره به تدوین شیوه نامه هایی در این خصوص از استاندارد سازی مصالح ساختمانی ورودی به جزیره و همچنین تولید شده در کیش از ابتدای شهریور خبر داد و گفت: تمامی فعالان این حوزه از این پس باید هزینه های آزمایشگاه را نیز در کنارهزینه های ساخت و ساز خود در قرار دادها مد نظر قرار دهند و آزمایشگاه دانشگاه صنعتی شریف را به عنوان آزمایشگاه معتمد سازمان معرفی کرد.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش استانداردهای را لازمه کار وارد کنندگان و تولیدکنندگان و سرمایه گذاران عنوان کرد و افزود: این مسئولیت بر عهده اداره استاندارد جزیره کیش است که در خصوص موارد و مصالح غیر بنیادی و پایه نیز تمامی حساسیت ها رعایت شود و فعالان این حوزه بدون دریافت استانداردهای لازم اجازه فعالیت نداشته باشند.

خانزادی در پایان، استاندارد سازی در تمام ساخت و سازها را با هدف برند سازی از اهداف مهم سازمان برشمرد و گفت: در آینده نزدیک تمامی ساخت و ساز ها در جزیره به روش مدل سازی اطلاعات ساخت(BMI) انجام خواهد شد تا منطقه آزاد کیش به معنای واقعی در حوزه عمرانی و زیربنایی به برند تبدیل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: