کد خبر: ۸۵۷۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
تعداد بازدید: ۲۸۵

انفعال و بلاتکلیفی استقلال در نقل و انتقالات ادامه داردبه گزارش خبرداغ به نقل از فرهیختگان: پنجشنبه اول خردادماه سال جاری احمد سعادتمند درحالی که حدود دو ماهی از مدیریتش در استقلال را سپری می‌کرد و از سوی دیگر درحالی که به‌تازگی و بعد از حرف و حدیث‌های فراوان سرانجام اولین دیدار با فرهاد مجیدی، سرمربی آبی‌پوشان را پشت‌سر گذاشته بود در یک برنامه لایو اینستاگرامی خطاب به هوادارانی که صحبت‌هایش را گوش می‌کردند درخصوص لیست فصل بعدی استقلال اظهار داشت: «حدود دو هفته پیش از فرهاد مجیدی درخواست کردم لیست نقل‌وانتقالاتی‌اش را به ما بدهد تا براساس آن بتوانیم برای تمدید قرارداد و جذب بازیکنان اقدام کنیم که هنوز این اتفاق رخ نداده است.» به این ترتیب در همان ابتدای کار مشخص شد که کمی شکاف بین مدیریت و کادرفنی و در راس آنها بین مدیرعامل و سرمربی وجود دارد و همان‌جا و در آن زمان مشخص شد که اگر برای ترمیم این شکاف تلاشی نشود، این موضوع در آینده به پاشنه آشیل آبی‌پوشان بدل خواهد شد.

در آن زمان سعادتمند به‌نوعی اعتراف کرد که به‌صورت شفاهی از مجیدی خواسته تا تکلیف لیست استقلال برای فصل بعد را مشخص کند و همه اینها درحالی است که طبق شنیده‌های «فرهیختگان» این درخواست چندی پیش اما این‌بار به‌صورت کتبی از سوی مدیریت باشگاه برای آقای سرمربی ارسال شده که بازهم درنهایت خبری از این لیست نشده و فرهاد هنوز لیستی به سعادتمند نداده است و این مساله به یک ابهام برای استقلالی‌ها تبدیل شده است آن‌هم در شرایطی که مدام گزینه‌هایی به‌عنوان آلترناتیو مجیدی معرفی می‌شوند.

کدام مربی لیست می‌دهد؟

مجیدی در روزهایی که صحبت از قهر او مطرح بود سه وعده سخت را به هواداران استقلال داد؛ کسب سهمیه در پایان فصل‌جاری، قهرمانی در جام حذفی و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و این در حالی است که استقلال این روزها متناسب با این وعده‌ها بازی نمی‌کند و نمایش‌های بعضا ضعیف شاگردان مجیدی باعث شده بخش زیادی از هواداران استقلال امیدی به تحقق این وعده‌ها نداشته باشند.

البته در همان زمان از خیال ناراحت مجیدی خبر دادیم و این‌طور مطرح کردیم از آنجایی که به‌نظر می‌رسد معادلات کادرفنی برای فصل آینده استقلال با محوریت سرمربی داخلی نیست، این اتفاق باعث شده با وجود اینکه سرمربی استقلال لیستش را آماده کرده، اما از در اختیار قرار دادن آن به مدیریت فعلا امتناع کند تا هم خیال خودش از ماندن راحت شود و هم تمرکز و فکر و خیال بازیکنانش در این برهه حساس به‌هم نریزد.

بنابراین حالا اگر ابقایی هم در کار باشد ابتدا مجیدی باید برادری‌اش را با عملی کردن وعده‌هایش ثابت کند تا در ادامه خیال او نیز برای ادامه کار در جمع آبی‌ها در فصل بیستم لیگ برتر راحت شود.

پس همین چند خط نشان می‌دهد که هنوز استقلال سرمربی فصل آینده‌اش را به‌صورت قطعی نمی‌شناسد و جالب اینکه هر روز یک گزینه در صفحات روزنامه‌ها و یا سایت‌ها برای نیمکت آبی‌ها در فصل بعد علم می‌شود. درواقع درحالی که مجیدی با این تیم قرارداد دارد و هنوز روی نیمکت استقلال می‌نشیند، اما صحبت از برخی گزینه‌ها مثل منصوریان و قلعه‌نویی در بین گزینه‌های داخلی و حتی بازگشت استراماچونی، سرمربی موفق نیم‌فصل آبی‌ها مطرح می‌شود. بنابراین زمانی که هنوز تکلیف نیمکت فصل بعد استقلال مشخص نیست و همچنان سرمربی این تیم برای فصل بعد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، جای تعجب ندارد که هنوز لیست فصل بعد استقلال به مدیریت این باشگاه ارائه داده نشده است.

لیست‌های فیک

نکته قابل توجه در این بین اینکه درحالی که هنوز مجیدی لیستی را به باشگاه ارائه نداده است طی روزهای اخیر بازیکنانی به‌عنوان گزینه‌های استقلال برای فصل بعد مطرح شده‌اند. مشخص نیست وقتی هنوز سرمربی آبی‌پوشان لیستی ارائه نکرده چطور و چگونه این لیست رسانه‌ای شده و از حالا بر سر برخی از این اسامی دعواست!

بر همین اساس درحالی از بازیکنانی مانند احسان حاج‌صفی، سیعد عزت‌اللهی، امید ابراهیمی، ‌کاوه رضایی، رامین رضاییان، آیاندا پاتوسی، آرمان رمضانی، سعید واسعی، علی شجاعی و… در لیست ورودی و همچنین از بازیکنانی مانند پورحمیدی، تبریزی، کریمی، زکی‌پور و… در لیست خروجی آبی‌ها نام برده می‌شود که اصولا هنوز لیستی در کار نیست و حداقل می‌توان گفت مجیدی فعلا نه از بازیکنان مازادش به باشگاه اطلاع داده و نه درباره نفرات مدنظرش و اگر مذاکره‌ای هم انجام شده احتمالا بدون نظر سرمربی فعلی است! هرچند مشخصاً اسامی‌ای که در لیست ورودی به‌چشم می‌خورند به‌قدری با ارزش و با کیفیت هستند که حتی به‌صورت چشم بسته نیز این اسامی می‌توانند در فهرست بازیکنان درخواستی هر سرمربی دیگری در هر باشگاهی قرار بگیرند.

پشت‌پرده عدم مذاکره با تمدیدی‌ها

چندی پیش نوشتیم که درخصوص عدم ارائه ‌‌لیست به باشگاه، نگرانی‌ها زمانی بیشتر می‌شود که حدود هشت بازیکن استقلال قراردادشان برای فصل بعد به اتمام رسیده و به‌نظر می‌رسد اگر هرچه سریع‌تر برای این‌ دسته از آبی‌پوشان تعیین‌‌تکلیف صورت نگیرد، مثل همه این سنوات اخیر بازهم آبی‌ها ستاره‌های خود را از دست خواهند داد.

بنابراین پرواضح است وقتی هنوز لیستی به باشگاه ارائه نشده و مشخص نیست که کدام‌یک از این هشت بازیکنی که در پایان فصل قراردادشان تمام می‌شود در فهرست استقلال برای فصل بعد قرار دارند عملا پشت پرده عدم مذاکرات با این اسامی نیز مشخص می‌شود، اما چه‌بسا بر طبق کیفیت و عملکرد این تعداد در طول فصل؛ بازیکنانی که تحت هر شرایطی به‌عنوان یک ستاره طی این فصول به کار استقلال آمده و تاثیرگذار بودند، حتی بدون اظهارنظر کادرفنی در اولویت مذاکره و تمدید قرارداد باشگاه قرار بگیرند. با این حال آخرین اخبار حاکی از آن است که مدیران باشگاه فعلا با هیچ بازیکنی برای تمدید وارد مذاکره نشده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: