کد خبر: ۸۵۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
تعداد بازدید: ۲۸۱
در مجمع عمومي عادي ساليانه شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش، فعالیت های این شركت در سال 98 و برنامه های آتی سال 99 تشریح شد.

برگزاری مجمع عمومي شركت توسعه مديريت بنادر و فرودگاه هاي كيشبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش مجمع عمومي عادي سالانه صاحبان سهام شركت توسعه و مديريت بنادر و فرودگاه هاي كيش (سهامي خاص) مربوط به سال مالي منتهي به ٢٩ اسفند ١٣٩٨ با حضور علی عرب رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت، ناصر آخوندي عضو هيات مديره و معاون توسعه مديريت سازمان به عنوان رئيس مجمع، محمد ثاقب فر مدير امور مجامع و حسابرسي سازمان، اعضاي هيئت مديره و نمايندگان سازمان حسابرسي به عنوان بازرس قانوني و حسابرس شركت، مورخ ٠٨/٠٤/٩٩ در محل سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.

در ابتدای این مجمع، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانوني توسط نماينده سازمان حسابرسي قرائت و وضعيت مالي شركت توسعه مديريت بنادر و فرودگاه هاي كيش(سهامي خاص)،عملكرد مالي و جريان نقدي از تمامی جوانب بررسی و مطلوب اعلام شد که نشان می دهد در خصوص هيئت مديره، فعاليت ها و وضع عمومي شركت، ماده ٢٣٢ اصلاحيه تجارت، مواردی كه حاكي از مغايرت اطلاعات مندرج درگزارش مذكور با اسناد و مدارك ارائه شده از جانب هيئت مديره باشد، جلب نشده است؛ همچنین مشخص شد که حسابرسان با بررسی ماده ٣٣دستورالعمل اجرايي مبارزه با پولشويي، با هیچ موردی مبنی بر عدم رعايت قوانين و مقررات ياد شده برخورد نکرده اند.

در ادامه این نشست، گزارش عملكرد شركت در بخش هاي مختلف از جمله فرودگاهي، بنادر، پروژه هاي عمراني و سرمايه گذاري مورد بررسي و تصويب اعضاي مجمع قرار گرفت.

از جمله فعالیت های انجام شده در حوزه فرودگاهی بررسی آمار ترافيكي در سال ٩٨، و گزارش تعداد ٣٤٣,٢٢ پروازداخلي و٩٣٣ پرواز بين المللي و ٦٧٠,٠٦٤,٣ مسافر بوده كه اعلام شد در صورت عدم اعمال محدوديت هاي ناشي از بيماري كرونا بالغ بر ٣% رشد پيش بيني مي شد.

همچنین اخذ گواهينامه فرودگاهي از سازمان هواپيمايي كشوري، اخذ گواهينامه بين المللي براي فرودگاه كيش و خريد تجهيزات راديويي VHF از برنامه های اجرا شده در بخش فرودگاهی این شرکت است. برگزاري دهمين نمايشگاه هوايي (AIRSHOW) در صورت امکان برگزاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و بهره برداري از برج مراقبت جديد نیز از دیگر برنامه های در دست اقدام شركت توسعه و مديريت بنادر و فرودگاه هاي كيش در سال جاری عنوان شده است.

آمار ترافيكي سال٩٨ در فعالیت های بخش بندری این شرکت نیز با تعداد ٨٩٣,٨ شناور ورودي و ٩١٨,٨ شناور خروجي و ٣٠٤,٢٦٠ مسافرورودي و ١٣٧,٢٨٨ مسافر خروجي اعلام شده است كه در صورت عدم اعمال محدوديت هاي ناشي از بيماري كرونا ١٠% رشد در این بخش نیز پيش بيني مي شد.

همچنین در بخش توسعه بنادراصلاح هندسي خيابان ورودي و خروجي اسپادانا با همكاري شركت عمران آب و خدمات، مكانيزه کردن ورود و خروج خودرو در اسكله شرقي بندر، نصبXray وساماندهي كلي بنادر چارك و صيادي اهم فعالیت های صورت گرفته در این بخش می باشد که در برنامه های سال جاری نیز تجهيز بنادر تحت مديريت به شناورهاي آتشخوار، بكارگيري شناورهاي رورو پسنجر ROPAX , و هوشمند سازي بندر تجاري كيش و چارك در دستور کار این شرکت قرار دارد.

بر اساس این گزارش طرح های عمرانی متعددی نیز در حوزه عمرانی توسط شرکت مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در سال 98 اجرا شد که عمليات تكميل باند جنوبي ، پايگاه سوخت رساني فرودگاه ،ايزولاسيون كامل سقف ترمينال هاي داخلي فرودگاه كيش ،احداث هانگار در اسكله تجاري ، بهسازي و نوسازي انبارهاي سرپوشيده و ايجاد مجموعه اداري جهت گمرك سازمان در ترمينال١ از جمله این فعالیت ها بوده است و در راستای دستیابی به اهداف کلان تر نیز لايروبي حوضچه شماره ٣ بندر تجاري كيش، ترميم و حفاظت از خوردگي اسكله بزرگ تفريحي ميرمهنا و اپرون غربي فرودگاه در سال 99 عملیاتی خواهد شد.

گفتنی است فرصت سرمايه گذاري مانند اجرای طرح آشيانه و نگهداري هواپيما و هليكوپتر MRO ، تعبیه كارگو سنتر فرودگاهي، سوخت رساني هواپيما، ساخت آشيانه رنگ هواپيما، طراحی کترینگ مطلوب فرودگاهي، ساخت هتل فرودگاهي، كشتي سازي ، تعمير و نگهداري شناورها و بانكرينگ سوخت بندراز سوی شرکت مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در قالب بسته هایی طراحي و تدوين شده تا با هدف ارتقا کیفیت ارائه خدمات به مرحله عمل برسد.

در پايان این نشست، رئيس مجمع اقدامات انجام شده در شركت توسعه مديريت بنادر و فرودگاه هاي كيش در سال٩٨ را مثبت ارزيابي کرد و ضمن اظهار رضايت، تقدير و تشكر از مديريت عامل، هيئت مديره و معاونان شركت، پيشنهاداتي براي ورود به بازار سرمايه و بين المللي شدن فعاليت ها ارائه داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: