کد خبر: ۸۵۵۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
تعداد بازدید: ۲۶۵
متخصص عفونی و بیماری‌های تنفسی بیمارستان شهید گنجی برازجان استان بوشهر گفت: با توجه به نحوه انتقال ویروس کرونا از طریق قطرات تنفسی و تماس، استفاده از ماسک و وسایل حفاظت تنفسی مناسب می‌تواند در پیشگیری از شیوع این بیماری کمک‌کننده باشد.

متخصص عفونی: ماسک و وسایل حفاظت تنفسی در پیشگیری از کرونا مؤثر استبه گزارش خبرداغ، دکتر حسن شفیعی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: هر شخصی که با فرد دارای علائم تنفسی (عطسه، سرفه و غیره) در تماس نزدیک تا کمتر از فاصله 2 متری قرار بگیرد در معرض خطر رویارویی با ذره‌های تنفسی عفونی بالقوه است و استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و حفظ فاصله فیزیکی می‌تواند در پیشگیری و اوج دوباره بیماری در جامعه بسیار مؤثر باشد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه نحوه انتشار ویروس کرونا به شکل هوابرد است و از سویی دیگر انتقال آن از طریق هوای معمولی تاکنون تأیید نشده‌است بنابراین الزامی برای استفاده از ماسک‌های N95 و FPP2 برای افراد سالم و عموم مردم نیست.

شفیعی تاکید کرد: استفاده از ماسک‌های N95 و FPP2 برای گروه‌های حساس شغلی از جمله متخصصان علوم پزشکی و درمانی، بهداشت عمومی، پیشگیری و کنترل عفونت، کارشناسان بهداشت حرفه‌ای، بهداشت محیط، مدیران مراقبت‌های بهداشتی، کارمندان مراقبت‌های بهداشتی و کارکنان خدمات بهداشتی درمانی در نظر گرفته‌شده‌است.

وی گفت: استفاده از ماسک سوپاپ دار برای بیماران مبتلا به کووید 19 و افراد مشکوک به این بیماری و کادر درمان ممنوع و اشتباه‌ترین کار است و ویروس را به خارج از ماسک منتقل می‌کند و می‌تواند باعث انتشار بیماری در جامعه شود.

شفیعی بیان کرد: سوپاپ روی ماسک به منظور روان سازی خروج هوای بازدمی از سوپاپ به جای کناره‌های ماسک است، چون سوپاپ روی ماسک با فیلتر اشتباه گرفته می‌شود.

وی به کادر بهداشت و درمان توصیه کرد: در صورتی که استفاده طولانی مدت از ماسک N95 می‌کنید، الزام است از آلودگی ماسک پیشگیری شود و از لمس غیرضروری ماسک خودداری کنند،

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: رعایت بهداشت دست از نکات بسیار مهم است همچنین پوشیدن و خارج کردن صحیح وسایل حفاظت فردی نیز باید به افراد آموزش داده شود.

وی بیان کرد: کارکنان مراقبت‌های بهداشتی باید هنگام ورود به اتاقی که بیماران مظنون یا تأیید به عفونت بستری‌ شده‌است و انجام هر نوع مراقبت بهداشتی که به یک فرد مشکوک یا مبتلا به عفونت ارائه می‌شود، ماسک مناسب بپوشند.

مسئول فنی بیمارستان گنجی برازجان گفت: برای استفاده صحیح از ماسک‌ها اول باید دست‌ها با آب و مایع دست‌شویی شسته شود و قبل از استفاده از سالم بودن ماسک مطمئن شوید که هیچ سوراخ و منفذی روی ماسک نباشد، سپس ماسک را روی صورت خود قرار دهید، ابتدا گیره بینی ماسک را تنظیم و در مرحله آخر، چند مرتبه داخل ماسک نفس عمیق بکشید تا مطمئن شوید که هوا از جداره ماسک نشت نکند.
متخصص عفونی و بیماری‌های تنفسی بیمارستان شهید گنجی برازجان گفت: دقت در هنگام برداشتن ماسک مساله‌ای مهمی است که باید به آن توجه شود، برای برداشتن ماسک از گوشه‌ها، بندها یا کش آن استفاده کنید.

شفیعی افزود: برای از بین بردن ماسک آن را از پشت جدا کنید، جلوی ماسک را لمس نکنید و بلافاصله در سطل دربسته بیندازید و دست‌های خود را با آب و مایع دست‌شویی شست و شو کنید.

ایرنا
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: