کد خبر: ۸۵۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱
تعداد بازدید: ۷۵۰
استاد دانشگاه شیکاگو تاکید کرد که تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران تلاشی غیرممکن از سوی آمریکا است چراکه متحدان تهران مانع از چنین اقدامی خواهند شد.

ترامپ یک نژادپرست است/ پدیده‌ای به نام ترامپ بعد از انتخابات نوامبر تمام می‌شود/ تا زمانی که این دولت در آمریکا باشد، برجام توافقی مرده است/ متحدان ایران مانع از تمدید تحریم‌های تسلیحاتی می‌شوندبه گزارش خبرداغ، پروفسور «ماروین زونیس» استاد اقتصاد سیاسی بین‌الملل در دانشگاه شیکاگو است، وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود درباره تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا پرداخت.

ترامپ یک نژادپرست است

پروفسور «ماروین زونیس» در ابتدا در مورد اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها در آمریکا گفت: ترامپ تاکنون هیچ‌گونه همدلی با سیاهپوستان و اعتراض‌ها  نشان نداده است. حتی در سخنرانی‌ها خود را یک نژادپرست نشان داده است. او یک نژادپرست کاملا متعهد است. بنابراین این اعتراض‌ها و برخورد او با ناآرامی‌ها در آمریکا به او کمکی نخواهد کرد.

تا زمانی که ترامپ باشد، برجام توافقی مرده است

پدیده‌ای به نام ترامپ بعد از انتخابات نوامبر تمام می‌شود

وی هم چنین در مورد آینده برجام گفت: تا زمانی که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا باشد، برجام یک مسئله مرده است. من مشتاقانه منتظر هستم تا رئیس‌جمهور بعدی برای باز کردن مذاکرات با ایران تلاش کند که می‌تواند به یک رابطه جدید منجر شود.

استاد اقتصاد سیاسی بین‌الملل دانشگاه شیکاگو یادآور شد : با توجه به این مطالب من با وجود ترامپ و بازیگران ضدایران به این امر (مذاکره ایران و آمریکا) امیدی ندارم و فکر نمی‌کنم تا زمانی که ترامپ رئیس‌جمهور باشد، هیچ گشایشی صورت بگیرد. من مطمئنم ترامپ رئیس‌جمهور بعدی نیست. پدیده‌ای به نام ترامپ بعد از انتخابات تمام می‌شود.

وی درباره تحریم‌ها و دشمنی ترامپ با مردم ایران گفت: من واقعاً باور نمی‌کنم که ترامپ یا یک انسالن بتواند تا این حد دشمنی با مردم ایران داشته باشد. او مدعی است که نسبت به مقام‌های ارشد ایران که سیاست‌هایی او را تأیید نمی‌کنند ، دارد. درواقع آنچه مشخص است این است که سیاست خارجی ایران و برنامه هسته‌ای آن و دشمنی با اسرائیل، علت دشمنی ترامپ با ایران است. 

تمدید تحریم‌های تسلیحاتی غیرممکن است 

متحدان ایران مانع از تمدید تحریم‌های تسلیحاتی می‌شوند

ادعاهای ترامپ در مورد برجام با وجود خروج از توافق بسیار تعجب‌آور است

پروفسور «ماروین زونیس» هم چنین درباره تلاش‌های ترامپ برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران گفت: این ادعاهای ترامپ در مورد برجام بسیار تعجب‌آور است و این خیلی عجیب است که آمریکا هم مدعی است که عضوی از برجام است و هم مدعی است از آن خارج شده است. تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران برای آمریکا غیرممکن است و مسیر دشواری خواهد داشت؛ چراکه متحدان ایران مانند چین و روسیه و سایر اعضای برجام با این موضوع مخالفت خواهند کرد. 

بیشتر بخوانید: 
ترامپ می خواهد تا قبل از انتخابات فاتحه برجام را بخواند، آن هم به گونه ای که هیچ دولتی در آمریکا قدرت احیای آن را نداشته باشد

ترامپ بدون عقل و منطق تصمیم می‌گیرد 

وی با تاکید بر بی‌نتیجه بودن فشار بر ایران گفت: انتقال نفت ایران به ونزوئلا نشان از اقدامی سمبلیک برای مخالفت با ترامپ بود، ترامپ واکنشی نرم نشان داد چراکه او اکنون تنها به انتخابات نوامبر فکر می‌کند، حتی اگر فکر کند تصمیمی به پیروزی او در انتخابات کمک می‌کند تصمیم دیگری ممکن است بگیرد چراکه او همواره بدون عقل و منطق تصمیم می‌گیرد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: