کد خبر: ۸۵۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
تعداد بازدید: ۲۷۲
مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر گفت: همزمان با قطع سفرهای هوایی، دو هزار و ٣٠٠ نفر از هموطنان با کشتی از امارات به کشور بازگشتند.

سازمان بنادر: بیش از ٢ هزار نفر با کشتی از امارات به کشور بازگشتندبه گزارش خبرداغ به نقل از گزارش  روز سه شنبه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چنگیز جوادپور افزود: با رایزنی و هماهنگی صورت گرفته، این افراد که بیش از یک هفته به دلیل قطع پروازها دچار سرگردانی شده بودند از طریق انجام ۶ سفر دریایی با دو فروند کشتی مسافری به کشور بازگشتند.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه هماهنگی و همکاری لازم با سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در زمینه برپایی و نظارت بر اکیپ های بازرسی سلامت در مبادی ورودی و خروجی شهرها و پایانه ها صورت گرفت، اظهار کرد: علاوه بر این ابلاغ اجرای عدم ضرورت غربالگری بهداشتی در پایانه های مسافری داخلی توسط نیروهای بهداشت به بنادر انجام شد.

جوادپور همچنین به تهیه و ارسال راهنمای مدیریت و عملیات شناورها، تجهیزات و تأسیسات دریایی و فراساحل در شرایط پاندمی کرونا ویروس به بنادر اشاره کرد و گفت: اجرای بخشنامه IMO در خصوص مقررات ایمنی تعاملات پرسنل کشتی و ساحل ابلاغ و نامه وزارت امور خارجه در خصوص خروج کشتی ها و ملوانان خارجی از امارات به اتحادیه مالکان کشتی ایران، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته و اتحادیه تعاونی بار و مسافر ارسال شده است.
مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه راهنمای عملیات دریایی برای مالکین و راهبران شناورها در زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ به تمام بنادر ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: مشکلات شناورهای سنتی (لنج های چوبی و فایبرگلاس) و شاغلان آنها در رابطه با شیوع ویروس کرونا، به معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه منعکس شد.

جوادپور با اشاره به اینکه تدوین، ابلاغ و اجرای راهنمای کنترل و بازرسی کشتی ها در زمان شیوع کرونا ویروس از دیگر اقدامات صورت گرفته بود، گفت: تشکیل کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در ستاد و بنادر، ابلاغ و اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در ستاد و بنادر کشور و نیز ابلاغ و اجرای دستورالعمل فاصله گذاری اجتماعی در ستاد و بنادر در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا از دیگر اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: