کد خبر: ۸۵۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
تعداد بازدید: ۴۹۶
سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح آخرین موارد بروز کووید-۱۹ در کشور گفت: با شناسایی ۲۵۱۶ مورد جدید این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع مبتلایان کووید۱۹ در کشور به ۱۵۱۴۶۶ نفر رسید.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ١١ خرداد ۱۳۹۹+جدولدکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۵۱۱ مورد بستری و ۲ هزار و ۵ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر رسید.

به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب‌نیوز؛ سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۷ هزار و ۷۹۷ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۱۱۸ هزار و ۸۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.  ۲۵۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۹۳۵ هزار و ۸۹۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۵۱۱ مورد بستری و ۲ هزار و ۵ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر رسید.

 سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۷ هزار و ۷۹۷ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۱۱۸ هزار و ۸۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.  ۲۵۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۹۳۵ هزار و ۸۹۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بویژه هنگام حضور در اماکن عمومی، گفت: استان خوزستان همچنان در وضعیت قرمز است و استان‌های اصفهان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار این بیماری قرار دارند.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ١٠ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ١١ خرداد ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی        
2 آذربایجان غربی        
3 اردبیل ۴۴   ۱۹۵۷ ۲۸۰۹
4 اصفهان(به‌جزکاشان)        
5 البرز        
6 ایلام ۳۳ ۶۶   ۱۰۰۴
7 بوشهر        
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۶ ۲۹ ۶۰۳ ۶۴۵
10 خراسان جنوبی        
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۳۹   ۷۶۸ ۲۱۷۱
13 خوزستان ۴۹۴ ۵۶۵ ۱۳۲۹۴ ۱۴۶۴۷
14 زنجان ۶ ۱۳۰ ۹۵۹ ‭۱۱۶۷
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان        
17 فارس ۶۵ ۱۱۰ ۵۳۱۸ ۵۹۴۶
18 قزوین        
19 قم ۲۲      
20 کردستان        
21 کرمان        
22 کرمانشاه        
23 کهگیلویه و بویراحمد ۱۶ ۹   ۶۸۰
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان ۹۱ ۱۶۲ ۴۰۸۵ ۴۲۷۲
27 مازندران        
28 مرکزی ۳۰ ۱۷۲   ۲۱۳۳
29 هرمزگان        
30 همدان        
31 یزد        

***

شناسایی ۴۹۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خوزستان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان، از دیروز تا امروز (۱۰ لغایت ۱۱ خرداد ۹۹) تعداد ۴۹۴ مورد ابتلای قطعی به کرونا ویروس در خوزستان شناسایی شد.

دکتر علی احسان‌پور امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع ۴۹۴ بیمار جدید شناسایی شده در استان خوزستان، ۳۵۶ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۳۸ بیمار نیز بستری شدند. با احتساب این ۴۹۴ نفر تعداد کل مبتلایان از ابتدای شیوع ویروس در استان به ۱۴۶۴۷ نفر افزایش یافت.

سخنگوی دانشگاه جندی شاپور اهواز با اشاره به تعداد بیماران بستری نیز بیان کرد: در حال حاضر ۷۸۸ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند و خوشبختانه با تلاش‌های مدافعان سلامت مردم، ۱۳۲۹۴ بیمار هم پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند. متاسفانه در شبانه‌روز گذشته، ۱۸ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند تا تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا در استان خوزستان به ۵۶۵ نفر برسد.

به محض دریافت اطلاعات دقیق محل سکونت افراد جدید شناسایی شده، آمار تفکیکی اعلام می‌گردد.

شناسایی ۳۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان شمالی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده طی ۲۴ ساعت گذشته، نتایج آزمایش ۳۹ بیمار مشکوک به کرونا مثبت اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی اظهار کرد: تا ظهر ۱۱ خرداد، ۲۱۷۱ نفر در خراسان شمالی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که شامل ۹۳۷ نفر بستری و ۱۲۳۴ نفر سرپایی می‌باشند.

وی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۱۱۵۴ نفر، شیروان ۲۴۷ نفر، فاروج ۱۳۳ نفر، مانه و سملقان ۲۱۲ نفر، جاجرم ۶۷ نفر، گرمه ۳۹ نفر، راز و جرگلان ۱۴۰ نفر و اسفراین ۱۷۹ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از تردد‌های غیرضروری، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سروصورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۷۶۸ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

هاشمی افزود: آزمایش ۳۱۵۰ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۱۱ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به مرز ۶۰۰۰ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از شناسایی ۶۵ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس و رسیدن آمار مبتلایان به مرز ۶ هزار نفر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی اظهار داشت: از هزار و ۴۶۱ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص کووید ۱۹ استان، ۶۵ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به پنج هزار و ۹۴۶ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: از ۶۵ مورد جدید در استان، شیراز ۴۰ مورد؛ مرودشت ۵ مورد؛ داراب و زرقان هر کدام ۳ مورد؛ ممسنی و قیروکارزین هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اختصاص دارد. خوشبختانه در ۷۲ ساعت گذشته مورد فوتی در استان بر اثر ابتلا به کروناویروس گزارش نشده است و مجموع جانباختگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان ۱۱۰ نفر است. تاکنون پنج هزار و ۳۱۸ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، سلامتی خود را به دست آورده و بهبود یافته اند.

وی با اشاره به نامگذاری ۳۱ می‌مصادف با یازدهم خرداد روز جهانی بدون دخانیات گفت: با توجه به تاثیر ارتباط مصرف دخانیات با افزایش ابتلا به بیماری کووید ۱۹، شعار سازمان جهانی بهداشت در سال جاری با عنوان «محافظت از جوانان در برابر فریبکاری و ترفند‌های صنایع دخانی و پیشگیری از مصرف دخانیات و نیکوتین در آنها» اعلام شده است.

همتی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کروناویروس در استان، بازدید‌های کارشناسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی افزایش پیدا کرده است، از تعطیلی ۱۸۳ مرکز توزیع قلیان در سطح شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آغاز شیوع کروناویروس تاکنون خبر داد. تا با رعایت توصیه‌های بهداشتی و ایجاد محدودیت در عرضه و مصرف مواد دخانی، سلامت را به خود، خانواده و جامعه هدیه کنیم. برای غلبه بر بیماری کووید۱۹، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تردد‌های غیرضرور، الزامی است.

ابتلای ۲۱۳۳ بیمار به کرونا در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون شمار مبتلایان به این بیماری در استان مرکزی به ۲ هزار و ۱۳۳ نفر رسیده است.

سید محمد جمالیان روز یکشنبه در ارتباط با آخرین وضعیت استان در زمینه شیوع کرونا ویروس اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ مورد جدید ابتلاء به کرونا ویروس در استان مرکزی شناسایی شده است. از این تعداد ۲۳ مورد مربوط به شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک و هفت مورد نیز در ساوه گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ارتباط با وضعیت درمان مبتلایان جدید به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بیان کرد: با توجه به شناسایی ۳۰ مورد جدید ابتلاء به این بیماری در استان، ۲۱ نفر از آن‌ها در شهرستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک به‌صورت سرپایی و قرنطینه در منزل تحت درمان و ۲ مورد نیز در بیمارستان بستری هستند. هفت مورد جدید ابتلاء در شهرستان ساوه نیز به‌صورت سرپایی و قرنطینه در منزل دوره درمان این بیماری را می‌گذرانند.

وی با اشاره به شمار مبتلایان جدید کرونا ویروس در استان مرکزی، عنوان کرد: تعداد مبتلایان به این بیماری از زمان شیوع کرونا تاکنون در استان به ۲ هزار و ۱۳۳ نفر رسیده است.

به گفته وی، از ۲ هزار و ۱۳۳ مورد مثبت در استان، ۱۳۹ مورد مربوط به شهرستان خمین، ۵۵۶ مورد مربوط به ساوه و زرندیه و یک‌هزار و ۴۳۸ مورد هم مرتبط با شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده و تعداد فوتی‌ها در اثر ابتلاء به کرونا ویروس ۱۷۲ نفر است.

۱۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۱۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد.

پرویز یزدان پناه ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این تعداد، از ۲۱۶ مورد جواب دریافتی از آزمایشگاه، مثبت گزارش شده است. شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۶۸۰ بیمار رسید.  از این ۱۲ بیمار جدید، هشت بیمار مرد و یک بیمار زن در شهرستان بویراحمد، یک بیمار مرد در شهرستان گچساران، سه بیمار مرد و سه بیمار زن نیز در شهرستان کهگیلویه هستند.

وی افزود: از این تعداد، پنج بیمار سابقه تماس با مورد مثبت خانواده، دو بیمار سابقه سفر به استان خوزستان و یک بیمار سابقه سفر به شیراز، یک بیمار نیز از کارمندان بانک است و طی روزهای گذشته با مورد مثبت در تماس بوده است. پنج نفر از بیماران شناسایی شده نیز سابقه تماس با مورد مثبت را نداشته ولی به صورت خانوادگی به بیماری مبتلا شده‌اند و دو بیمار نیز سابقه تماس با موارد مثبت را نداشتند.  مردم باید از حضور در اجتماعات، مراسم ختم و عروسی پرهیز کنند.

۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی ۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مجید شیرانی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در یازدهمین روز از خردادماه سال ۹۹، عنوان کرد: از شروع خطر اپیدمی تاکنون یک‌هزار و ۵۸۲ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه داشته‌اند.  تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی چهار هزار و ۹۹۲ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: تعداد بهبودیافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۶۰۳ نفر بوده است. تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۲۲ نفر هستند. با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۶ بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۶۴۵ نفر است. در ۲۴ ساعت گذشته، فوتی ناشی از ابتلاء به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش نشده و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این بیماری در استان کماکان ۲۹ نفر است.

پذیرش ۲۲ بیمار مشکوک به کرونا در قم/ حال ۳۵ نفر وخیم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۲۲ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۶ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به یازدهم خرداد ماه، ۲۲ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.  ۶ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، ۱۸ نفر از کل بیماران که طی روزهای متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.  در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که حال حدود ۳۵ نفر آنها وخیم است.

۹۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در لرستان ثبت شد/۲۵ بیمار بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به ثبت ۹۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان به ۴۲۷۲ نفر رسید.

محمدرضا نیکبخت امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ۵۰۲ نمونه ارسالی در طی بیست و چهار ساعت گذشته به آزمایشگاه‌های مرجع استان تعداد ۹۱ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان اضافه شد.

وی تصریح کرد: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته در لرستان دو فوتی به علت کووید ۱۹ در لرستان داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه از ابتدا تا کنون تعداد ۱۶۲ نفر از هم استانی‌ها به علت کووید ۱۹ جان باخته‌اند، افزود: تا کنون ۲۵۱۸۹ نمونه از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تعداد ۲۲۳۸۳ نمونه پاسخ داده شده که از این عدد ۴۲۷۲ مورد مثبت و تعداد ۱۸۱۱۱ نمونه منفی اعلام شده است.

نیکبخت با اشاره به اینکه تعداد ۲۵ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند، گفت: از ابتدا تا کنون تعداد ۴۰۸۵ نفر که در لرستان مبتلا به کووید ۱۹ بوده‌اند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته‌اند.

شناسایی ۴۴ مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ مورد جدید ابتلاء به بیماری کرونا در استان اردبیل شناسایی شده که با احتساب آن شمار مبتلایان کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع به دو هزار و ۸۰۹ نفر رسید.

وی افزود: از این تعداد تا کنون یک هزار و ۹۵۷ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند و از تعداد ۱۰۷ نفر بستری در مراکز درمانی استان تعداد ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. در ۲۴ ساعت گذشته فوت ناشی از کرونا در استان اردبیل ثبت نشده است.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۱۰۰۴ نفر

محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام  ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد یک هزار و چهار نفر خبر داد.در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۳ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان داشتیم که با احتساب مورد جدید، مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۶۶ نفر است. مورد فوتی جدید متعلق به شهرستان ایلام است.

جان باختن ۱۳۰ زنجانی مبتلا به کرونا

از ظهر دیروز تا کنون ۶ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

براساس اعلام دبیرخانه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در مجموع تاکنون تست کرونای هزار و ۱۶۷ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا به امروز ۹۵۹ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند. متاسفانه ازآغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۳۰ نفر در استان جان خود را از دست داده اند.

 
 

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بویژه هنگام حضور در اماکن عمومی، گفت: استان خوزستان همچنان در وضعیت قرمز است و استان‌های اصفهان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار این بیماری قرار دارند.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ١٠ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ١١ خرداد ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی        
2 آذربایجان غربی        
3 اردبیل ۴۴   ۱۹۵۷ ۲۸۰۹
4 اصفهان(به‌جزکاشان)        
5 البرز        
6 ایلام ۳۳ ۶۶   ۱۰۰۴
7 بوشهر        
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۶ ۲۹ ۶۰۳ ۶۴۵
10 خراسان جنوبی        
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۳۹   ۷۶۸ ۲۱۷۱
13 خوزستان ۴۹۴ ۵۶۵ ۱۳۲۹۴ ۱۴۶۴۷
14 زنجان ۶ ۱۳۰ ۹۵۹ ‭۱۱۶۷
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان        
17 فارس ۶۵ ۱۱۰ ۵۳۱۸ ۵۹۴۶
18 قزوین        
19 قم ۲۲      
20 کردستان        
21 کرمان        
22 کرمانشاه        
23 کهگیلویه و بویراحمد ۱۶ ۹   ۶۸۰
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان ۹۱ ۱۶۲ ۴۰۸۵ ۴۲۷۲
27 مازندران        
28 مرکزی ۳۰ ۱۷۲   ۲۱۳۳
29 هرمزگان        
30 همدان        
31 یزد        

***

شناسایی ۴۹۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خوزستان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان، از دیروز تا امروز (۱۰ لغایت ۱۱ خرداد ۹۹) تعداد ۴۹۴ مورد ابتلای قطعی به کرونا ویروس در خوزستان شناسایی شد.

دکتر علی احسان‌پور امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع ۴۹۴ بیمار جدید شناسایی شده در استان خوزستان، ۳۵۶ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۳۸ بیمار نیز بستری شدند. با احتساب این ۴۹۴ نفر تعداد کل مبتلایان از ابتدای شیوع ویروس در استان به ۱۴۶۴۷ نفر افزایش یافت.

سخنگوی دانشگاه جندی شاپور اهواز با اشاره به تعداد بیماران بستری نیز بیان کرد: در حال حاضر ۷۸۸ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند و خوشبختانه با تلاش‌های مدافعان سلامت مردم، ۱۳۲۹۴ بیمار هم پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند. متاسفانه در شبانه‌روز گذشته، ۱۸ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند تا تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا در استان خوزستان به ۵۶۵ نفر برسد.

به محض دریافت اطلاعات دقیق محل سکونت افراد جدید شناسایی شده، آمار تفکیکی اعلام می‌گردد.

شناسایی ۳۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان شمالی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده طی ۲۴ ساعت گذشته، نتایج آزمایش ۳۹ بیمار مشکوک به کرونا مثبت اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی اظهار کرد: تا ظهر ۱۱ خرداد، ۲۱۷۱ نفر در خراسان شمالی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که شامل ۹۳۷ نفر بستری و ۱۲۳۴ نفر سرپایی می‌باشند.

وی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۱۱۵۴ نفر، شیروان ۲۴۷ نفر، فاروج ۱۳۳ نفر، مانه و سملقان ۲۱۲ نفر، جاجرم ۶۷ نفر، گرمه ۳۹ نفر، راز و جرگلان ۱۴۰ نفر و اسفراین ۱۷۹ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از تردد‌های غیرضروری، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سروصورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۷۶۸ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

هاشمی افزود: آزمایش ۳۱۵۰ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۱۱ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به مرز ۶۰۰۰ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از شناسایی ۶۵ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس و رسیدن آمار مبتلایان به مرز ۶ هزار نفر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی اظهار داشت: از هزار و ۴۶۱ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص کووید ۱۹ استان، ۶۵ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به پنج هزار و ۹۴۶ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: از ۶۵ مورد جدید در استان، شیراز ۴۰ مورد؛ مرودشت ۵ مورد؛ داراب و زرقان هر کدام ۳ مورد؛ ممسنی و قیروکارزین هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اختصاص دارد. خوشبختانه در ۷۲ ساعت گذشته مورد فوتی در استان بر اثر ابتلا به کروناویروس گزارش نشده است و مجموع جانباختگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان ۱۱۰ نفر است. تاکنون پنج هزار و ۳۱۸ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، سلامتی خود را به دست آورده و بهبود یافته اند.

وی با اشاره به نامگذاری ۳۱ می‌مصادف با یازدهم خرداد روز جهانی بدون دخانیات گفت: با توجه به تاثیر ارتباط مصرف دخانیات با افزایش ابتلا به بیماری کووید ۱۹، شعار سازمان جهانی بهداشت در سال جاری با عنوان «محافظت از جوانان در برابر فریبکاری و ترفند‌های صنایع دخانی و پیشگیری از مصرف دخانیات و نیکوتین در آنها» اعلام شده است.

همتی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کروناویروس در استان، بازدید‌های کارشناسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی افزایش پیدا کرده است، از تعطیلی ۱۸۳ مرکز توزیع قلیان در سطح شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آغاز شیوع کروناویروس تاکنون خبر داد. تا با رعایت توصیه‌های بهداشتی و ایجاد محدودیت در عرضه و مصرف مواد دخانی، سلامت را به خود، خانواده و جامعه هدیه کنیم. برای غلبه بر بیماری کووید۱۹، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تردد‌های غیرضرور، الزامی است.

ابتلای ۲۱۳۳ بیمار به کرونا در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون شمار مبتلایان به این بیماری در استان مرکزی به ۲ هزار و ۱۳۳ نفر رسیده است.

سید محمد جمالیان روز یکشنبه در ارتباط با آخرین وضعیت استان در زمینه شیوع کرونا ویروس اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ مورد جدید ابتلاء به کرونا ویروس در استان مرکزی شناسایی شده است. از این تعداد ۲۳ مورد مربوط به شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک و هفت مورد نیز در ساوه گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ارتباط با وضعیت درمان مبتلایان جدید به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بیان کرد: با توجه به شناسایی ۳۰ مورد جدید ابتلاء به این بیماری در استان، ۲۱ نفر از آن‌ها در شهرستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک به‌صورت سرپایی و قرنطینه در منزل تحت درمان و ۲ مورد نیز در بیمارستان بستری هستند. هفت مورد جدید ابتلاء در شهرستان ساوه نیز به‌صورت سرپایی و قرنطینه در منزل دوره درمان این بیماری را می‌گذرانند.

وی با اشاره به شمار مبتلایان جدید کرونا ویروس در استان مرکزی، عنوان کرد: تعداد مبتلایان به این بیماری از زمان شیوع کرونا تاکنون در استان به ۲ هزار و ۱۳۳ نفر رسیده است.

به گفته وی، از ۲ هزار و ۱۳۳ مورد مثبت در استان، ۱۳۹ مورد مربوط به شهرستان خمین، ۵۵۶ مورد مربوط به ساوه و زرندیه و یک‌هزار و ۴۳۸ مورد هم مرتبط با شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده و تعداد فوتی‌ها در اثر ابتلاء به کرونا ویروس ۱۷۲ نفر است.

۱۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۱۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد.

پرویز یزدان پناه ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این تعداد، از ۲۱۶ مورد جواب دریافتی از آزمایشگاه، مثبت گزارش شده است. شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۶۸۰ بیمار رسید.  از این ۱۲ بیمار جدید، هشت بیمار مرد و یک بیمار زن در شهرستان بویراحمد، یک بیمار مرد در شهرستان گچساران، سه بیمار مرد و سه بیمار زن نیز در شهرستان کهگیلویه هستند.

وی افزود: از این تعداد، پنج بیمار سابقه تماس با مورد مثبت خانواده، دو بیمار سابقه سفر به استان خوزستان و یک بیمار سابقه سفر به شیراز، یک بیمار نیز از کارمندان بانک است و طی روزهای گذشته با مورد مثبت در تماس بوده است. پنج نفر از بیماران شناسایی شده نیز سابقه تماس با مورد مثبت را نداشته ولی به صورت خانوادگی به بیماری مبتلا شده‌اند و دو بیمار نیز سابقه تماس با موارد مثبت را نداشتند.  مردم باید از حضور در اجتماعات، مراسم ختم و عروسی پرهیز کنند.

۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی ۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مجید شیرانی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در یازدهمین روز از خردادماه سال ۹۹، عنوان کرد: از شروع خطر اپیدمی تاکنون یک‌هزار و ۵۸۲ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه داشته‌اند.  تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی چهار هزار و ۹۹۲ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: تعداد بهبودیافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۶۰۳ نفر بوده است. تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۲۲ نفر هستند. با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۶ بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۶۴۵ نفر است. در ۲۴ ساعت گذشته، فوتی ناشی از ابتلاء به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش نشده و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این بیماری در استان کماکان ۲۹ نفر است.

پذیرش ۲۲ بیمار مشکوک به کرونا در قم/ حال ۳۵ نفر وخیم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۲۲ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۶ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به یازدهم خرداد ماه، ۲۲ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.  ۶ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، ۱۸ نفر از کل بیماران که طی روزهای متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.  در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که حال حدود ۳۵ نفر آنها وخیم است.

۹۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در لرستان ثبت شد/۲۵ بیمار بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به ثبت ۹۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان به ۴۲۷۲ نفر رسید.

محمدرضا نیکبخت امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ۵۰۲ نمونه ارسالی در طی بیست و چهار ساعت گذشته به آزمایشگاه‌های مرجع استان تعداد ۹۱ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان اضافه شد.

وی تصریح کرد: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته در لرستان دو فوتی به علت کووید ۱۹ در لرستان داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه از ابتدا تا کنون تعداد ۱۶۲ نفر از هم استانی‌ها به علت کووید ۱۹ جان باخته‌اند، افزود: تا کنون ۲۵۱۸۹ نمونه از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تعداد ۲۲۳۸۳ نمونه پاسخ داده شده که از این عدد ۴۲۷۲ مورد مثبت و تعداد ۱۸۱۱۱ نمونه منفی اعلام شده است.

نیکبخت با اشاره به اینکه تعداد ۲۵ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند، گفت: از ابتدا تا کنون تعداد ۴۰۸۵ نفر که در لرستان مبتلا به کووید ۱۹ بوده‌اند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته‌اند.

شناسایی ۴۴ مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ مورد جدید ابتلاء به بیماری کرونا در استان اردبیل شناسایی شده که با احتساب آن شمار مبتلایان کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع به دو هزار و ۸۰۹ نفر رسید.

وی افزود: از این تعداد تا کنون یک هزار و ۹۵۷ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند و از تعداد ۱۰۷ نفر بستری در مراکز درمانی استان تعداد ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. در ۲۴ ساعت گذشته فوت ناشی از کرونا در استان اردبیل ثبت نشده است.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۱۰۰۴ نفر

محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام  ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد یک هزار و چهار نفر خبر داد.در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۳ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان داشتیم که با احتساب مورد جدید، مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۶۶ نفر است. مورد فوتی جدید متعلق به شهرستان ایلام است.

جان باختن ۱۳۰ زنجانی مبتلا به کرونا

از ظهر دیروز تا کنون ۶ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

براساس اعلام دبیرخانه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در مجموع تاکنون تست کرونای هزار و ۱۶۷ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا به امروز ۹۵۹ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند. متاسفانه ازآغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۳۰ نفر در استان جان خود را از دست داده اند.

 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: