کد خبر: ۸۴۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
تعداد بازدید: ۷۵۳
اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان آنجا که نرجس خانعلی‌زاده پرستار جوان گیلانی جانش را فدای انجام وظیفه کرد،در گرامیداشت یاد و خاطره او نرجس نامگذاری شد.

نام نرجس، زینت بخش اورژانس بیمارستان لاهیجانبه گزاس خبرداغ به نقل از ایرنا ،اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان آنجا که نرجس خانعلی‌زاده پرستار جوان گیلانی جانش را فدای انجام وظیفه کرد،در گرامیداشت یاد و خاطره او نرجس نامگذاری شد.

نرجس خانعلی زاده نخستین قربانی ثبت شده همه‌گیری کروناویروس در ایران، از میان کادر پزشکی بود. این پرستار جوان ۴ اسفند ۱۳۹۸ در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران، با عوارض مشابه ابتلا به ویروس کرونا، حین رسیدگی به بیماران در محل کار خود از حال رفت و به زمین افتاد. وی به دلیل عوارض ریوی و تنگی نفس در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد. نرجس خانعلی‌زاده بعد از ظهر روز ۶ اسفند ۱۳۹۸ در بیمارستان میلاد، لاهیجان درگذشت.

 

نرجس خانعلی‌زاده سال ۱۳۷۴ در کلاچای، شهرستان رودسر متولد شد. او پس از پایان تحصیلات و گذراندن طرح پرستاری در بیمارستان امام خمینی تهران، به گیلان بازگشت و به‌عنوان پرستار در بخش اورژانس بیمارستان میلاد شهر لاهیجان مشغول به خدمت شد.

این پرستار ۴ اسفند ۱۳۹۸ در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران، با عوارض مشابه ابتلا به ویروس کرونا، در حین رسیدگی به بیماران در محل کار خود از حال رفت . وی به دلیل عوارض ریوی و تنگی نفس در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد. نرجس خانعلی‌زاده بعد از ظهر روز ۶ اسفند ۱۳۹۸ در بیمارستان میلاد، لاهیجان درگذشت.

ابتلای نرجس خانعلی‌زاده به ویروس کرونا را در اثر نبود امکانات ایزوله در حین رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا دانسته‌اند.

نرجس خانعلی‌زاده در آخرین یادداشت صفحهٔ اینستاگرامش از تجارب دوران کاری اش نوشته است :"اورژانس بیمارستان امام خمینی. جایی که از کسی که تحمل دیدن در رفتگی رو نداشت آدمی رو ساخت که بهترین بیمار براش بیماری بود که دررفتگی داشت. از کسی که با دیدن خونریزی زیاد احساس افت فشار می‌کرد آدمی رو ساخت که اولین نفر دستمو گذاشتم روی آئوریسم آئورت شکمی تا برسیم به CPR جایی که دیگر دیدن SOREهای بیمار حالمو بد نمی‌کرد. جایی که دیگه نمی‌ترسیدم با مریض HIV و سل و هپاتیت سرو کار داشته باشم. شاید باورتون نشه، ولی دیگه از مرده و مردن هم نمی‌ترسم."

گیلان از اولین استان هایی بود که نشانه های شیوع ویروس کرونا و ابتلای افراد در آن دیده شد و کادر درمانی نیز در کنار بیماران نخستین افرادی بودند که در معرض این بیماری قرار گرفته و شماری از آنان از پرستار تا پزشک هم مبتلا شدند و تعدادی جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز چهارم اردیبهشت اعلام کرد: تاکنون ۸۷ هزار و ۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۴۸۱ نفر رسید.

کیانوش جهانپور اظهار داشت: تاکنون ۶۴ هزار و۸۴۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۱۰۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: