کد خبر: ۸۵۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
تعداد بازدید: ۷۸۸
معلمان بازنشسته می‌گویند باید ما نیز مانند شاغلان از مهر ماه سال گذشته مشمول رتبه‌بندی می‌شدیم.

معلمان بازنشسته چشم انتظار اجرای رتبه بندیبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، در مهرماه سال گذشته بعد از مدتها رایزنی و پیگیری، رتبه‌بندی برای معلمان شاغل به اجرا درآمد. معلمان به نحوه اجرای این طرح انتقاداتی دارند اما همین طرح نه چندان ایده‌آل برای فرهنگیان بازنشسته اجرایی نشده است.

در نشست‌های اخیر نمایندگان معلمان با رئیس سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس، وعده‌هایی مبنی بر لزوم اجرای طرح برای بازنشستگان فرهنگی داده شده است و مقرر شده راهکارهایی برای اجرای رتبه‌بندی بازنشستگان همانند شاغلان در دستور کار قرار بگیرد.

حتما بخوانید: 

ترمیم نظام رتبه‌بندی فرهنگیان یک پله تا اجرا مانده است

معلمان بازنشسته رتبه‌بندی را بخشی از «متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان هم‌تراز» می‌دانند و می‌گویند براساس الزامات برنامه‌های توسعه و قوانین بالادستی ازجمله قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوق بازنشستگان بایستی با شاغلان هم‌تراز برابر و متناسب شود؛ رتبه‌بندی نیز که یکی از مولفه‌های مزدی معلمان شاغل است، مشمول همین حکم می‌شود؛ لذا باید این طرح برای هر بازنشسته به شیوه‌ای که برای شاغل هم‌ترازش به اجرا گذاشته شده، اجرا شود.

این بازنشستگان می‌گویند منتظر تحقق وعده‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس هستیم و امیدواریم در نیمه اول سال، این وعده‌ها محقق شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
1
با سلام.خدمت همه مسئولین .به ویژه رئیس سازمان برنامه وبودجه. پرفسور نوبخت.آقای نوبخت
به خدای همه مخلوقات انس وجن پری وپری زاده وهمه کرات وجهان هستی قسم.وضعیت باز نشسته ها با چندین عائله که همکی دانشگاهی وزمان ازداوجشانه یه طرف کهولت سن وبیما ری و. و و خیلی چیز ه های نا گفته دیگر.اینها را با یه جوان برنا مقایسه کنی.وضعیت کدام دسته وخیمه.خدا را در نظر بگیری با انصاف وعدالت.باز نشسته ۹۸ نه رتبه بندی شدن ونه همسان سازی. این موضوع کجای انصاف وعدالته. شما برای ما نه مدرک ونه سابقه ونه زحمات جبهه وجنگ ونه جانبازی ونه مدیریت وزحمات دوران ۳۰ سال که جدیت وپشتکار نمره ارزشیابیشان عالی بوده که همگی این نمرات خوب در کنار مدرک تحصیلی باعث شده حقوقی بعد از ۳۰ سال خون و دل خوردن به ۴ الی ۵ میلیون برسه حالا شما همه مزایا را کم کنی وبرسانی به دیپلم .قطعا زیر خط فقر قرار میگرن.پس این مقدار تلاش خود فرهنگی باز نشسته بوده .اگر مقایسه ای کنی.هر کسی در گروه خودش شا غلان ۵ الی ۶ میلیون از بازنشسته ها جلوترن.در صورتی که نیاز اینها از آنها بیشتره.ما هم شاغل بودیم وزحمت کشیدیم با ان امکانات.پس چرا آن وقت به فکر ما نبودی.به خدا بعد ار ۳۰ سال رویمان نمیشه به حکمان نگاه کنیم .وقتی نیروی تازه کار چند برابر ما حقوق می گیره..واز طرفی بودجه رتبه بندی وقتی تصویب شد که ما شاغل بودیم وجزئی لا ینفک بودجه بودیم وآنهم با یه روز تفاوت.شامل شاغلان شد وبازنشسته ها را با کهولت سن محکم به زمین کوبیدن.سئوال بودجه ای که ما هم سهم داشتیم چه شد.که نه رتبه بندی شدیم ونه همسان سازی.خواهش میکنم ما را از این مزایای بی بهره نکنی.به امید تحقق.والسلام.
ناشناس
United States
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
0
سلام شما راقسم می دهم به خدا به فکر با زنشستگان سال ۹۸ باسید نه رتبه بندی شدن نه همانندسازی نه پاداش دادن شما بگید گناه ما چیه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
0
سلام بر قوه قضاییه در مورد اجحاف به باز نشستگان معلم ورود شود حضرت آیت اله رعیسی ازشمغ پر مهربان امید دارم پی گیری کنی از روزی در این مقام نا عل شده ای ایران تغییر جهت داده است چون فقط و فقط حرف ولی امر را اجرا می کنی وهمین با عث پیروزی شما شده و سبقت از دیگران به امید پیروزی اسلام تا آمدن ولی عصر
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
زخم تبعیض برای فرهنگیان بازنشسته عمیق تر و درد ان غیر قابل تحمل است..
قانون مدیریت خدمات لشکری مربوط به سال ۸۶ است و ما سالها چشم انتظار اجرای این قانون و فصل دهم ان یعنی رتبه بندی بودیم و هرسال وعده برخورداری از مزایای مالی و ترمیم حقوق ناچیزمان ماندیم ولی افسوس جز انتظار خبری نشد که نشد
من پس از نا امیدی از این دولت بی تدبیر و سلیقه گرایی نولخت در سال ۹۷ بازنشست شدم ودر این دوسال متاسفانه با وجود نرخ تورم سرسام اور فقط در هر سال ۱۵ درصد افزایش حقوق داشته ام و حال که بعد از ۱۳ سال رتبه بندی و ترمیم حقوق فرهنگیان صورت گرفت با اعمال سلیقه و دو گانه نگری روحانی و باقر نوبخت شامل ما بازنشستگان فرهنگی نشد و این یعنی یک بام و دو هوا
اگر اعمال قانون باشد که این قانون صراحت دارد که شامل بازنشستگان هم بشود ولی اجرای سلیقه شخصی افرادی بود که این تبعیض را اجرایی کردند و نمک بر زخم تبعیض ما بازنشستگان پاشیدند... ما چشم امیدمان به این مجاس جدید است که با شعار اجرای عدالت شکل گرفته است و از دولت بی تدبیر روحانی و اعمال سلیقه باقر نوبخت نا امید می باشیم..
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: