کد خبر: ۸۵۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
تعداد بازدید: ۲۳۹
نایب رییس مجلس گفت: نمایندگان به دنبال بی‌خاصیت کردن احراز صلاحیت داوطلبان نیستند بلکه آنها تاکید داشتند اگر کسی به داوطلبی اتهامی زد، فرد باید بتواند موضوع را در دادگاه پیگیری کند.

پزشکیان: با پرس و جو از محله نباید پرونده‌ ساختبه گزارش خبرداغ به نقل از خانه ملت ، نایب رییس مجلس گفت: نمایندگان به دنبال بی‌خاصیت کردن احراز صلاحیت داوطلبان نیستند بلکه آنها تاکید داشتند اگر کسی به داوطلبی اتهامی زد، فرد باید بتواند موضوع را در دادگاه پیگیری کند.

مسعود پزشکیان روز یکشنبه در واکنش به اظهارات دبیر شورای نگهبان مبنی بر «بی خاصیت کردن احراز صلاحیت داوطلبان» با اصلاح قانون انتخابات، اظهارداشت: براساس قانون، قوه قضاییه به عنوان یکی از مراجع چهارگانه باید هر نظری درباره داوطلبان وجود دارد را به شورای نگهبان اعلام کند، اگر کسی هم مجرم یا متهم است باید مدارک آن را به دادگاه ارایه شود.

 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که فردی متهم و مجرم نیست و در دادگاه پرونده ندارد نباید با پرس و جو از محله یا یکی از رقبای انتخابات برای وی پرونده‌سازی کرد زیرا این کار دور از انصاف است و منطقی نیست که به داوطلبی اتهام رانت‌خواری یا دزدی زده شود و هیچ قضاوتی درباره وی در دادگاه نشود.

پزشکیان خاطرنشان کرد: منطقی نیست که به کسی اتهام دزدی یا رانت‌خواری زده شود اما وی را در هیچ دادگاهی محکوم نکنیم. فردی که اتهاماتی علیه او مطرح شده باید از حق شکایت برخوردار باشد تا آبروی مسلمانی ریخته نشود.

وی یادآور شد: داوطلبان انتخابات باید حق پیگیری و شکایت داشته باشند تا کسی نتواند به راحتی به آنها تهمت بزند. نمایندگان با مصوبات خود به دنبال بی‌خاصیت کردن احراز صلاحیت داوطلبان نبودند. نمایندگان تاکید داشتند اگر کسی به داوطلبی اتهامی زده شد، فرد باید بتواند موضوع را در دادگاه پیگیری کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک مسیحی از حضرت علی(ع) به دادگاه شکایت کرد و دادگاه هم به نفع فرد مسیحی حکم داد. بنابراین در شرایطی که حضرت علی(ع) و یک فرد مسیحی می‌توانند حق و حقوق خود را در دادگاه پیگیری کنند با اینکه اتهامی علیه امام عادل مطرح شده بود چرا یک داوطلب انتخابات نمی‌تواند از این حق برخوردار باشد؟

پزشکیان یادآور شد: در صورتی که ایراد شورای نگهبان به صحن مجلس برسد، به سرعت در دستور کار قرار می‌گیرد و تعیین تکلیف می‌شود.

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان چهارشنبه گذشته در ارتباط با طرح اصلاح قانون انتخابات گفته بود که اصلاح قانون انتخابات باید ناظر به سیاست‌های کلی انتخابات باشد، اما متاسفانه طرح اخیر نه تنها هیچ نسبتی با سیاست‌های کلی انتخابات ندارد بلکه با هدف بی خاصیت کردن احراز صلاحیت داوطلبان طراحی و تصویب شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: