کد خبر: ۸۵۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
تعداد بازدید: ۲۸۹
مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس می‌گوید: من دوست ندارم بدون انجام بازی پرسپولیس را قهرمان معرفی کنند بلکه دوست دارم همه چیز در زمین مرد و مردانه مشخص شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه گل: داود فنایی مربی دروازه بان‌های پرسپولیس معتقد است ادامه بازیهای لیگ برتر باید برگزار شود چرا که قهرمان باید مرد و مردانه در زمین بازی مشخص شود و ما هم دوست نداریم الان بازیها تعطیل شود و پرسپولیس را قهرمان لیگ معرفی کنند و اینطور قهرمان اصلا به پرسپولیس و هوادارانش نمی‌چسبد.

دوران کرونا چطور می‌گذرد؟

شرایط خیلی سختی است. به هر حال این وضعیت ناخواسته بود و تا الان چنین شرایطی را تجربه نکرده بودیم. این مریضی و شرایطی که به وجود آمد غیر قابل پیش بینی بود و مجبور هستیم مدتی در قرنطینه باشیم.

دوری از فوتبال چطور است؟

خیلی بد است. فکر می‌کردیم یکی دو هفته‌ای تمام می‌شود اما مدام در خانه هستیم و مسائل پزشکی را رعایت کنیم. در این سالها که بازی و مربیگری می‌کنم چنین تجربه‌ای نداشتم و واقعا فکرش را نمی‌کردم یک روزی نشود ورزش کرد. امیدوارم وامسن کرونا هر چه سریعتر کشف شود تا مردم به زندگی عادی شان برگردند وفوتبال هم برگزار شود تا نشاط به جامعه برگردد.

از کرونایی شدن چه کسی بیشتر متعجب شدی؟

یکی از همکاران و دوستان خوبم یعنی حمید منوچهری را به خاطر کرونا از دست دادم که خیلی ناراحت شدم. یک سری از اقوام ما در شهرستان که سن بالایی هم داشتند را به خاطر کرونا از دست دادیم اما حمید برای من خیلی ناراحت کننده بود. ما ۴ فروردین با هم صحبت کردیم و وقتی خبر فوت او را شنیدم شوکه شدم چون حمید دوست خیلی خوبی بود و متاسفانه نه توانستیم سر خاک برویم و نه در مراسم ختم او شرکت کردیم. فوت حمید منوچهری خیلی مرا ناراحت و اندوهگین کرد و خدا به همه کسانی که این مدت عزیزی را از دست دادند صبر بدهد.

کرونا چه لطمه‌ای به فوتبال زد؟

کلا به اقتصاد کشور لطمه می‌زند و برای تمام کشورها همین است. در کشور خود ما یک سری شغل‌ها تعطیل هستند. شغل هایی مثل رستوران، هتل و شرکت‌های هواپیمایی تعطیل شده‌اند و خود ما هم فوتبال تعطیل شده و درآمدی از فوتبال نداریم که خیلی سخت است. الان که درآمد نیست تورم هم شدت گرفته است و پراید ۹۰ میلیون شده و لیمو ترش ۴۰ هزار تومان و خط فقر ۹ میلیون تومان شده است و این همه آدم هم بیکار شده اند.

بحث ادامه برگزاری لیگ یا لغو مسابقات هم هست. در این رابطه چه نظری دارید؟

من در این رابطه خیلی صحبت کردم. اگر قرار نیست لیگ برگزار شود باید کلا همه چیز تعطیل شود. آنهایی که می‌گویند لیگ برگزار نشود دلیل شان چیست؟ وضعیت کرونا در اسپانیا و ایتالیا خیلی بدتر از ما بود اما آنها می‌خواهند بازیها را برگزار کنند و دانشمندان آنها هم دنبال کشف واکسن کرونا هستند. امیدوارم واکسن کرونا هر چه سریعتر ساخته شود تا مردم درمان شوند چون در گذشته بیماری هایی مثل طاعون و وبا بود و مرگ و میر داشت اما داروی آن کشف شد.

آدم هایی که می‌گویند لیگ تعطیل شود می‌خواهند از کجا درآمد داشته باشند؟ این اتفاق در کشور ما و تمام دنیا افتاده و همه باید با آن کنار بیاییم. فردا قرار است برای این مساله تصمیم گیری شود که لیگ برگزار بشود یا نشود. لیگ‌های دنیا اگر تعطیل می‌شود باید قهرمان را معرفی کنند و اینجا هم اگر قرار است لیگ را تعطیل کنند باید قهرمان را معرفی کنند. فرانسه و بلژیک هم همین کار را کردند یعنی آنها نمی‌فهمند؟

البته برخی از مربیان هم دلایل خودشان را دارند؟

الان مربی که تیمش پایین جدول است می‌گوید لیگ برگزار نشود اما به نظر من اگر لیگ تعطیل شود، تیمی که پایین جدول است باید به لیگ یک برود و تیمی که در لیگ یک اول است باید به لیگ برتر بیاید. نمی‌دانم چرا بعضی‌ها حسادت می‌کنند. همین مربیانی که می‌گویند لیگ تعطیل شود اگر خودشان صدر جدول بودند باز هم این حرفها را می‌زدند؟ یک سری از مربیان می‌گویند ما را به عنوان نماینده ایران به آسیا معرفی کنید اما تیمی به عنوان قهرمان اعلام نشود.

اگر اینطور است پس تیمی هم نباید به عنوان نماینده ایران به آسیا معرفی شود چون تیم‌های پنجم تا هشتم هم شانس کسب سهمیه آسیا را دارند. به نظر من لیگ بدون تماشاگر و با رعایت نکات بهداشتی باید برگزار شود و هر روز استادیوم‌ها را ضد عفونی کنند. ببینید در ورزش چند نفر بیکار شده‌اند و چه لطمه‌ای خورده اند. آدم هایی که می‌گویند لیگ برگزار نشود یا وضع مالی شان خیلی خوب است یا به این چیزها فکر نمی‌کنند. همین امروز اگر لیگ را تعطیل کنند همین آدم‌ها می‌گویند اگر لیگ برگزار می‌شد ما قهرمان می‌شدیم پس دهن شان را ببندند و اجازه بدهند مسولان تصمیم بگیرند و در نهایت بازیها را برگزار کنند.

خدا کند بازیها برگزار شود تا همه تیم‌ها تمرین کنند و مرد و مردانه همه چیز در میدان مسابقه مشخص شود. من دوست ندارم اینطوری قهرمان شویم و بدون انجام بازی پرسپولیس را قهرمان معرفی کنند بلکه دوست دارم همه چیز در زمین مشخص شود. اینهایی که هر روز حرف می‌زنند و ادعای زیادی هم دارند بیایند و در زمین بازی حرف شان را بزنند. یک سری تیم هایی که می‌گویند لیگ برگزار نشود در همین مدت تمرین گروهی داشتند. آقایان شما به بازیکنان خودتان هم رحم نکردید و در حالی که ممنوع بوده تمرین گروهی گذاشته اید.

یکی هم می‌گوید بروند ۳ تا جام برای پرسپولیس بخرند، انگار پرسپولیس قرار است اولین بار در تاریخ جام بگیرد و قبلا هرگز جام نگرفته است. وقتی این حرفها را می‌زنند آدم شک می‌کند که این افراد یک چیزی مصرف می‌کنند و چنین بحث هایی را مطرح می‌کنند. در این شرایط کرونا دوستان خودمان از بین رفتند اما زندگی ادامه دارد. یک سری‌ها هستند که بدون فکر کردن حرف می‌زنند که حرف‌های آنها فقط برای هوادارن جذابیت دارد اما حرفهای علمی و منطقی نیست. اینها تعصب نیست بلکه زمانی که بازی می‌کردید باید تعصب تان را نشان می‌دادید.

فکر می‌کنید این عده از برگزاری لیگ می‌ترسند یا دنبال اهداف دیگری هستند؟

این افراد چون خیلی راحت حرف می‌زنند اگر لیگ همین امروز تعطیل شود و اعلام کنند پرسپولیس قهرمان است یک حرهایی می‌زنند و اگر لیگ برگزار شود هم باز حرفهای دیگری می‌زنند. این افراد فقط دهن شان را باز می‌کنند و هر حرفی را می‌زنند. مسولان تصمیمی که به صلاح فوتبال است را می‌گیرند و جامعه هم دوست دارد فوتبال ادامه داشته باشد تا لذت ببرند چون فوتبال به مردم انرژی می‌دهد و اگر این اتفاق بیفتد یک نشاطی به جامعه می‌آید.

جذب بازیکنان خارجی برای استقلال و پرسپولیس ممنوع شد. با این تصمیم موافق هستید؟

بهترین کار را کردند و باید زودتر چنین تصمیمی می‌گرفتند. من بعد از ۱۲ سال به پرسپولیس برگشتم و هنوز در باشگاه همان مشکلات سابق هست و همان بدهی‌ها هست و هنوز هم نمی‌توانند سر موقع پرداختی داشته باشند. پول بازیکن و مربی خارجی را نمی‌دهند و می‌رود فیفا شکایت می‌کند و علاوه بر پولش خسارتش را هم می‌گیرد. قبل از عید مدیران جدید باشگاه پرسپولیس جلسه گذاشتند و خودشان گفتند که پرسپولیس ۱۶۸ میلیارد بدهی دارد در حالی که خودشان عضو هیات مدیره بودند و به همه چیز هم ایراد می‌گرفتند.

مگر در این مملکت قحطی مدیر است که پرسپولیس این همه بدهی دارد؟ اگر مدیر نداریم از خارج مدیر بیاورند تا مدیریت یاد بگیرند. مگر می‌شود یک باشگاه به این بزرگی ۱۶۸ میلیارد بدهی داشته باشد و ۵ میلیارد درآمد داشته باشند؟ مدیران ما مدام همدیگر را می‌زنند و این همه هم بدهی گذاشته اند. مگر این پست و مقام چقدر ارزش دارد؟ اینها اصلا به فکر هواداران و تیم نیستند و فقط قرارداد می‌بندند و بدهی جدید بالا می‌آورند.

برادر برانکو الان ۲۳۵ هزار یورو طلب دارد و بودیمیر که با ماهی ۲ هزار یورو حاضر بود بازی کند الان از باشگاه پرسپولیس ۴۰۰-۵۰۰ هزار یورو طلب دارد. من با این طرح کاملا موافقم ولی به شرطی که نظارت کنند و کار را درست کنند. بروید ببینید دلالها چه پولی از این فوتبال برده‌اند و بازیکن و مربی خارجی که می‌آورند فقط دنبال پورسانت خودشان هستند. وزارت اطلاعات و وزارت ورزش جلو این مسائل را بگیرند تا برای خارجی‌های بی کیفیت پول الکی ندهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: