کد خبر: ۸۵۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
تعداد بازدید: ۹۱۱
رقم نهایی ارزش دارایی های شرکت کفش ملی را میتوان ۱۰۸۶۵ میلیارد تومان دانست که به ازای هر سهم حدود ۴۴ هزار تومان تخصیص میابد! البته باید در نظر گرفت که برای پیشنهاد ارقام جهت برآورد ارزش املاک شرکت از آگهی های مزایده ای که متعلق به اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ بوده، استفاده شده و اگر تورم این مدت نیز محاسبه شود، رقم ۵۰ هزار تومان برای هر سهم این شرکت را میتوان منصفانه دانست.

کفش ملی؛ شرکتی با دارایی‌های ۱۰ هزار و ۸۶۵ میلیارد تومانی!«وملی» و دارایی های زیاد شرکت؛ کفش ملی (وملی) دارایی های زیادی دارد که در ۵ دسته تقسیم می شود. 

  • بر اساس آمار و داده هایی تحلیلی معتبر، دارایی‌های کفش ملی(وملی) را میتوان در ۵ دسته جداگانه ارزش گذاری و طبقه‌بندی کرد
  • ۲۸۲ تا فروشگاه باسند مالکیت و برند کفش ملی
  • در ابتدا باید به فروشگاه‌های شرکت اشاره کرد؛ براساس آمار، این شرکت ۲۸۲ تا فروشگاه باسند مالکیت وبرند کفش ملی دارد که از این تعداد ۲۵۶ فروشگاه فعالیت اقتصادی دارند و ۲۶ فروشگاه بدون فعالیت هستند! متراژ املاک تجاری بر اساس صورت حسابرسی شده میان دوره ایه ۹۸، ۹۸۴۲۴ مترمربع است.
  • ارزش فروشگاه‌ها ۳۴۵۰ میلیارد تومان است
  • ارزش تقریبی این املاک را با دو تا آگهی مزایده شرکت برآورد میشود که یکی از آگهی‌ها از مشهد و تهران و دیگری از یزد و گرگان برای فروش چاپ شده است! قیمت های پایه برای تهران متری ۴۱ میلیون، برای مشهد متری ۳۸ میلیون و برای یزد و گرگان به ترتیب متری ۳۱ و ۲۸ میلیون تومان بوده که بطور متوسط قیمت متری ۳۵ میلیون تومان در نظر گرفته میشود! با توجه به این آمار میتوان گفت ارزش فروشگاه‌های شرکت حدود ۳۴۵۰ میلیارد تومان است!
  • ارزش ملک کارخانه ۱۴۳۵ میلیارد تومان است
  • ملک اصلی کارخانه که واقع در کیلومتر ۱۸ جاده قدیم کرج است را میتوان به عنوان دومین دارایی بزرگ شرکت در نظر گرفت. متراژ این زمین ۴۱۰ هزار متر مربع بوده که در حال حاضر هیچ گونه تولیدی در آن وجود ندارد! با توجه به تجدید ارزیابی صنایع بسته بندیه ایران که در کیلومتر ۹ جاده فتح قرار دارد را ملاک قرار دهیم، در حال حاضر ارزش تقریبی هر متر مربع این زمین ۳.۵ میلیون تومان و در نهایت رقم کل ارزش آن حدود ۱۴۳۵ میلیارد تومان است.
  • انبار یک هزار میلیاردی
  • دیگر دارایی کفش ملی ملک تجاری وصنعتی در حوالی فرودگاه مهراباد تهران به متراژ۲۵۰۰۰هزار متر مربع است که در گذشته به منظور انبار وسوله‌های شرکت مورد استفاده قرار میگرفته است. در داخل این زمین ۲۰۰۰ متر سوله وجود دارد که با قیمت هر متر مربع سال ۴ میلیون تومان، برآورد برای ارزش آن حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.
  • ۴۸۰۰ میلیارد تومان، ارزش پاساژ ملی
  • سرای ملی یا پاساژ ملی در چهاراه گلوبندک بازار به همراه مغازه های موجود وحجره های بازار بزرگ تهران که در حدود ۴۰۰۰متر مربع متراژ دارند را میتوان دیگر دارایی ارزشمند شرکت دانست. با در نظر گرفتن متر مربع این پاساژ که نزدیک به ۱۲۰ میلیون تومان است، رقم برآوردی از ارزش این دارایی ها حدود ۴۸۰۰ میلیارد تومانی خواهد بود.
  • ۱۸۰ میلیارد تومان ارزش کارخانه رودبار است
  • کارخانه شماره ۲ شرکت واقع در شهر رودبار و با متراژی حدود ۶۰ هکتار است! در حال حاضر این کارخونه با داشتن حدود ۱۷۰۰ متر سوله تعطیل شده، که با در نظر گرفتن ارزش تقریبی هر متر مربع ۳۰۰ هزار تومان، میتوان ارزش آن را ۱۸۰ میلیارد تومان دانست
  • ۵۰ هزار تومان برای سهم
  • با این توضیحات رقم نهایی ارزش دارایی های شرکت کفش ملی را میتوان ۱۰۸۶۵ میلیارد تومان دانست که به ازای هر سهم حدود ۴۴ هزار تومان تخصیص میابد! البته باید در نظر گرفت که برای پیشنهاد ارقام جهت برآورد ارزش املاک شرکت از آگهی های مزایده ای که متعلق به اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ بوده، استفاده شده و اگر تورم این مدت نیز محاسبه شود، رقم ۵۰ هزار تومان برای هر سهم این شرکت را میتوان منصفانه دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: