کد خبر: ۸۴۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
تعداد بازدید: ۱۲۶۲
سخنگوی دولت گفت: با توجه به اینکه تعیین مزد امسال در فروردین ماه صورت گرفته است، پرداخت مابه التفاوت مستمری فروردین ماه بازنشستگان نیاز به یک فرآیند زمانی دارد.

پرداخت مابه التفاوت مستمری فروردین ماه بازنشستگان نیاز به یک فرآیند زمانی داردبه گزارش خبردغ به نقل از  ایلنا، علی ربیعی در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درخصوص پرداخت مستمری فروردین ماه بازنشستگان براساس سال ۹۸ و در شرایطی که باید براساس حداقل حقوق پرداخت می‌شد و اینکه چرا دولت به سازمان تامین اجتماعی برای همسان‌سازی حقوق‌ها کمک نمی‌کند، گفت: مستمری بازنشستگان معمولا از فروردین محاسبه می‌شود و نرخ جدید از اردیبهشت یا خرداد پرداخت می‌شود، همیشه همینطور بوده است و مابه‌التفاوت را هم پرداخت کرده‌ایم، لذا پرداخت مستمری فروردین در سال جاری بر اساس سال ۹۸ اتفاق خاصی نبوده است، چرا که حقوق بازنشستگان نیازمند تعیین مزد از سوی شورای عالی کار است و بر اساس تعیین مزد در این شورا پیشنهاد به هیات وزیران ارائه شده و با تصویب هیات وزیران حقوق بازنشستگان مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعیین مزد امسال در فروردین ماه صورت گرفته است، پرداخت مابه التفاوت مستمری فروردین ماه بازنشستگان نیاز به یک فرآیند زمانی دارد و بعد مابه التفاوت پرداخت خواهد شد.

ربیعی در ادامه با اشاره به بخش دوم این سوال، اظهار داشت: دولت بخشی از بدهی خود به تامین اجتماعی یعنی معادل حدود سه سال هزینه اجرای طرح همسان‌سازی را از طریق واگذاری شرکت‌های دولتی و دارایی باید بپردازد، این مسأله تفاهمی است که صورت گرفته و سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی در این خصوص برنامه‌ریزی کرده‌اند که به صورت بنگاه‌داری نباشد.

وی ادامه داد: ما در گزارشی که اخیرا به یکی از رسانه‌ها ارائه دادیم، اعلام کردیم که در بحث خصوصی‌سازی در این دولت ما بیشترین تلاش را کردیم که حتی مرحله دوم خصوصی‌سازی‌ها هم انجام شود و فقط یک ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از صندوق فولاد بود که به قانون مجلس باز می‌گشت.

سخنگوی دولت ابراز داشت: سازمان تامین اجتماعی نیز با تبدیل این دارایی‌ها و اسناد به نقدینگی یا توثیق آن‌ها نزد بانک‌ها یا انتشار اوراق می‌تواند منابع لازم را تهیه کند و امیدواریم بتوانیم از محل این منابع حاصل از وصول مطالبات، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کنیم و البته تاکید می‌کنم این را وظیفه خود می‌دانیم که برای افرادی که سال‌ها کار سخت کردند و بازنشسته هستند شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که زندگی پرکرامت آن‌ها حفظ شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بیمه شده تامین اجتمائی
United States
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
0
1
دیواری کوتاه تر از باز نشسته های تامین اجتمائی و کارگران و مستمری بگیران تامین اجتمائی نیافتند دولت محترم بدهی چندین هزار میلیاردی خود را به تامین اجتمائی پرداخت نمی کند بیمه مال بیمه شده است که ماهیت رفاهی ودرمانی دارد و هیچ بار مالی هم بر دولت ندارد چرا دولت برای کارمند آن و باز نشسته های لشکری و کشوری و فرهنگیان ۶۵ درصد افزایش حقوق می دهد وبرای مستمری بگیران تامین اجتمائی ۲۱ درصد این تبعیض فاحش را هیچ کس قبول ندارد شما امنیت روانی و اقتصادی خانواده های تامین اجتمائی و کارگران و مستمری بگیران ‌. بهم ریختید شما باید جواب گوی این تبعیض فاحش باشید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
0
0
موقعی که میخان یک شبه بنزین گرون کنند فرایند زمانی لازم نداره
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: