کد خبر: ۸۴۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
تعداد بازدید: ۸۴۲
مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌ بالغ بر ۱۶ هزار دانشجوی غیرایرانی که در دانشگاه‌‍‌های ما تحصیل می‌کردند، در هفته آخر اسفند ماه تقاضای خروج از کشور را داشتند که با درخواست آنها مساعدت شد. این دانشجویان با همراهی پلیس مهاجرت گذرنامه ناجا، با ترک تشریفات توانستند به راحتی و در کم‍ترین زمان ممکن از کشور خارج شوند.

وزارت علوم: خروج ۱۶ هزار دانشجوی غیرایرانی از کشور/ موردی از ابتلای دانشجویان خارجی به کرونا گزارش نشدهبه گزارش خبرداغ، «عبدالحمید علیزاده» مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، درباره خروج دانشجویان خارجی از ایران گفت: بالغ بر ۱۶ هزار دانشجوی غیرایرانی که در دانشگاه‌‍‌های ما تحصیل می‌کردند، در هفته آخر اسفند ماه تقاضای خروج از کشور را داشتند که با درخواست آنها مساعدت شد. این دانشجویان با همراهی پلیس مهاجرت گذرنامه ناجا، با ترک تشریفات توانستند به راحتی و در کم‍ترین زمان ممکن از کشور خارج شوند.

وی در خصوص حفظ ارتباط معاونان آموزشی دانشگاه‌ها با دانشجویان خارجی بیان کرد: در دو هفته اخیر نیز که فعالیت دانشگاه‌ها مجددا از سرگرفته شد، ما از معاونان آموزشی دانشگاه‌ها استعلام کردیم و خواستیم که ارتباط آموزشی‌شان با دانشجویان بین‌المللی از طریق فضای مجازی تداوم داشته باشد.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: معاونان آموزشی باید از حضور دانشجویان بین‌المللی در کلاس‌های مجازی هر دانشگاه اطمینان حاصل کنند و خوشبختانه استعلام‌ها نشان می‌دهد که بالغ بر ۹۰ درصد دانشجویانی که از کشور خارج شدند، در کلاس‌های مجازی شرکت داشته‌اند. به عنوان مثال من کلاسی داشتم که در میان ۹ دانشجوی فوق لیسانس و دکتری، یک دانشجو از کشور افغانستان به کلاس وصل شده بود و از کلاس استفاده می‌کرد.

علیزاده گفت: دانشگاه‌ها از طریق همکلاسی‌های دانشجویان خارجی و همچنین از طریق کانال‌های اطلاع‌رسانی که دارند سعی کردند از سنوات پیشین دانشجویان را در کانال‌های مجازی عضو کنند. بنابراین فرقی نمی‌کند که دانشجویان در کجای نقطه جغرافیایی باشند، زیرا از طرق مختلف در جریان کلاس‌های الکترونیک قرار می‌گیرند.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تمام اطلاع رسانی‌هایی که برای دانشجویان ایرانی صورت می‌گیرد با همان شیوه برای دانشجویان غیرایرانی در بسترهای الکترونیک ارسال می‎شود. خوشحالیم در این ایامی که نگران بودیم تداوم آموزشی دانشجویان چه می‌شود، در بستر فضای الکترونیک این آموزش‌ها رخ داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از دانشجویان خارجی تست گرفته شده و یا مورد مشکوکی در میان آنها بوده است؟ گفت: طبق اطلاعاتی که از کشور ترکیه گرفتم، ‌دانشجویانی که از ایران خارج شدند و به ترکیه رفتند حتی یک مورد مشکوک هم گزارش داده نشده است. از کشورهای دیگر هم خبر دیگری به ما نرسیده است. از دوستان، همکلاسی‌ها،‌ هم دوره‌ای و مسئولان امور کنسولی که ارتباط بیشتری با دانشجویان خارجی دارند خوشبختانه آماری از ابتلا دانشجویان خارجی در ایران ارائه نشده است.

علیزاده در پاسخ به این سوال که چه تعدادی از دانشجویان غیر ایرانی در کشور باقی مانده‌اند؟ گفت: تقریبا می‌توان گفت دانشجویانی که به صورت غیرمقیم هستند و از طریق ویزا و اقامت در ایران حضور داشتند، اکثرشان از کشور خارج شدند. برخی دانشجویان نیز مقیم ایران هستند و در ایران بزرگ شده‌ا‌ند و از طریق کنکور وارد دانشگاه می‌شوند.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان اظهار داشت: بازگشت دانشجویان غیر ایرانی که در ایران تحصیل می‌کردند، منوط به ستاد ملی مقابله با کرونا است. هر تصمیمی که برای دانشجویان ایرانی گرفته شود دانشجویان خارجی نیز توابع مقرارت وزارت علوم و ستاد مقاله با کرونا خواهد بود.
منبع: ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: