کد خبر: ۸۴۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
تعداد بازدید: ۴۶۹
کارشناس انرژی افزایش قیمت نفت و ثبات در بازار نفتی را منوط به پایان بیماری کرونا دانست.

بازار نفت تا پایان کرونا رونق نداردبه گزارش خبرداغ به نقل از میزان : کارشناس انرژی افزایش قیمت نفت و ثبات در بازار نفتی را منوط به پایان بیماری کرونا دانست.

میلاد احمدی کارشناس حوزه انرژی با اشاره به وضعیت بازار نفتی اظهار کرد: بازار نفت با مازاد عرضه مواجه است و نشست اخیر اوپک برای کاهش تولید موید این موضوع است.

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: در کنار مازاد عرضه نفت، به دلیل شیوع ویروس کرونا تقاضا به شدت برای نفت کاهش یافته و بسیاری از واحدهای صنعتی و تجاری در سرتاسر دنیا با کاهش تولید مواجه شدند.

وی افزود: کاهش تولید از ماه آینده میلادی می‌تواند بر قیمت‌ها تاثیر گذار باشد، اما میزان رشد قیمت نفت به پایان کرونا نیز بستگی دارد.

احمدی بیان کرد: تصمیم کاهش تولید نفت از سوی اوپک پلاس زمانی موثر خواهد بود که اجرای مناسبی داشته باشد معمولا در این توافقات به دلیل عدم همراهی عملی از سوی برخی از کشوران به اهداف کامل خود نمی‌رسد.

این کارشناس حوزه انرژی با بیان اینکه عدم همراهی مکزیک می‌توانست باعث شکست توافق اوپک شود، تصریح کرد: با توجه به توسعه انرژی‌های تجدپذیر و کاهش وابستگی به سوخت فسیلی، جایگاه و ارزش نفت رو به افول است و این روند کاهش قیمت نیز حتی پس از کرونا هم حفظ خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: