کد خبر: ۸۴۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
تعداد بازدید: ۳۲۲
استقلال در لیگ برتر تا اینجای کار ۲۰ بازی انجام داده و ۲۲ گل دریافت کرده که آمار خوبی برای خط دفاع یک تیم مدعی به شمار نمی‌رود.

بررسی دقیق عملکرد خط دفاع استقلال ؛ آماری نه چندان خوب برای آبی هابه گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز، استقلال در لیگ برتر تا اینجای کار ۲۰ بازی انجام داده و ۲۲ گل دریافت کرده که آمار خوبی برای خط دفاع یک تیم مدعی به شمار نمی‌رود. آبی‌ها چه در زمان استراماچونی و چه در زمان مجیدی در خط دفاع خود ثبات نداشته‌اند که این بی‌ثباتی، هم به مصدومیت زیاد بازیکنان و هم به تاکتیک مربیان برمی‌گردد.

استقلال در ۵ بازی از لیگ برتر با ترکیب ۳ دفاعه چشمی، دانشگر و غلامی به میدان رفت که در این بازی‌ها استقلال ۵ گل دریافت کرده است. آبی‌ها ۳ بازی از لیگ را با ترکیب غلامی، یزدانی و دانشگر بازی کرده‌اند که در این ۳ بازی با این ترکیب خط دفاعی استقلال ۵ گل دریافت کرده است. این ۲ ترکیب با ثبات‌ترین ترکیب باشگاه استقلال در این فصل بوده است که روی هم ۱۰ گل دریافت کرده‌اند.

استقلال در ۲ بازی از لیگ برتر با ترکیب روزبه چشمی، سیاوش یزدانی و عارف غلامی پا به میدان گذاشت که ۳ گل هم با این ترکیب دفاعی وارد دروازه استقلال شد. همچنین آبی‌پوشان ۲ بازی دیگر درلیگ برتر را با یک ترکیب ثابت دفاعی به میدان رفت که مثلث چشمی، شاهین طاهرخانی و دانشگر بود و باز هم ۳ گل سهم این مثلث بود.

اما نکته جالب درباره استقلال این است که ۷ بازی در لیگ برتر را با ترکیب‌های متفاوتی به میدان رفته که نشان از عدم ثبات در خط دفاع دارد.

*با ترکیب یزدانی، دانشگر و چشمی ۲ گل دریافت کرده‌اند.

*با ترکیب دانشگر، طاهرخانی، میلاد زکی‌پور و وریا غفوری یک گل دریافت کردند.

*با ترکیب یزدانی، غلامی، زکی‌پور و غفوری یک گل دریافت کرده‌اند.

*با ترکیب یزدانی، دانشگر، غفوری و هروویه میلیچ یک گل دریافت کردند.

*با ترکیب چشمی، دانشگر، غفوری و میلیچ یک گل دریافت کرده‌اند.

*با ترکیب غلامی، دانشگر، غفوری و زکی‌پور دروازه این تیم بسته ماند.

*با ترکیب چشمی، طاهرخانی، میلیچ و زکی‌پور یک گل دریافت کردند.

به نظر می‌رسد عدم ثبات در خط دفاعی استقلال به دوران مربیگری استراماچونی بازمی‌گردد. استقلال با استرا فصل را با ۴ دفاع آغاز کرد، اما بعد از چند بازی، رو به ترکیب ۳ دفاعه آورد که این اتفاقات مدام باعث تغییر در آرایش خط دفاع آبی‌ها می‌شد. اینکه یک تیم لیگ برتری در ۷ بازی از مسابقات خود ۷ ترکیب متفاوت داشته است به نظر می‌رسد زیاد برای تیمی که مدعی قهرمانی است خوب نیست.

استقلال در ۲۰ بازی خود در لیگ نوزدهم، ۳ بار هم صاحب کلین شیت شد که ۲ بار با خط دفاعی متشکل از چشمی، غلامی و دانشگر دروازه تیم حفظ شد. آخرین کلین‌شیت هم با ترکیب غلامی، دانشگر، غفوری و زکی‌پور ثبت شد.

با این حال باید دید فرهاد مجیدی در ادامه مسابقات و با بازگشت مصدومان، از چه ترکیبی برای خط دفاع استفاده خواهد کرد و آیا ثبات به خط دفاعی این تیم بازمی‌گردد یا قرار است شاهد اتفاقات دیگری باشیم.

منبع: میزان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: