کد خبر: ۸۴۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷
تعداد بازدید: ۲۴۱
فرمانده انتظامی هرمزگان از شناسایی و دستگیری متهمان پرونده کلاهبرداری ۴ میلیاردی ازیک شرکت خصوصی خبر داد.

دستگیری عاملان اختلاس دریک شرکت خصوصیبه گزارش خبرداغ ، سردار غلامرضاجعفری ظهر امروز(۲۵ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، گفت: در پی مراجعه نماینده حقوقی یک شرکت بیمه به پلیس فتا و اعلام شکایت وی مبنی بر اینکه فردی ناشناس بر اساس مدارک هویتی دیگران با دسترسی به نام کاربری و رمز عبور مدیر ارشد پس از نفوذ به بخش مدیریتی سامانه اینترنتی شرکت موفق به تهیه اسناد پرداخت با ثبت داده های غیرمجاز شده و ۴ میلیارد ریال به کارت های بانکی افراد صوری و زیان دیده غیرحقیقی انتقال داده ، کارشناسان پلیس فتا موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا استان با بهره گیری از تجربیات اجرایی ارزنده خود و همچنین تحلیل های فنی با تلاش شبانه روزی و بی وقفه سرانجام مالکان حساب های واسط را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با بررسی های دقیق صورت گرفته مشخص شد فردی به بهانه خرید لنج و بر اساس داستانی دروغین موفق به دریافت مدارک هویتی و کارت بانکی ۴ نفر از اعضای یک خانواده با وضعیت مالی ضعیف شده و مبلغ یک میلیون تومان به آنها پرداخت کرده است که پس از دستگیری متهم مربوطه محرز شد وی با یکی از کارمندان همان شرکت خصوصی برای اجرای سناریوی مجرمانه و پولشویی همکاری کامل داشته است.

سردار جعفری تصریح کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی فنی به عمل آمده به فعالیت های مجرمانه به ویژه تهیه حواله و سندهای جعلی اعتراف و حاضر به استرداد وجوه سرقتی به حساب شرکت شد که در این رابطه پرونده تشکیل و به مرجع قضائی ارسال و از آن طریق برای متهمان قرار مناسب صادر شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان یاد آور شد: جهت امنیت سامانه های کاری و مدیریتی در سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی تنها تعریف سطح دسترسی برای کارکنان ارشد و سطح میانی کافی نیست، بلکه نظارت بر اجرای پروتکل های امنیتی و حفاظتی برای صیانت از صحت عملکرد کارکنان و عدم سرقت شناسه های حساب های کاربری بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی از اولویت های کاری پلیس فتا استان است از عموم شهروندان خواست به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرایم سایبری ، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرایم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: