کد خبر: ۸۵۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
تعداد بازدید: ۲۴۶
بسته خبری پلیس البرز؛
با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ، اعضای باند کلاهبرداری که با چک‌های سرقتی اقدام به خرید ۶۶ میلیارد ریال خشکبار کرده و متواری شده بودند، دستگیر شدند.

قتل دوست چندین ساله به خاطر اختلاف مالیبه گزارش خبرداغ ، سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع پرونده ای به پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ مبنی بر کلاهبرداری با شیوه خرید خشکبار با چک های سرقتی، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات اولیه خود متوجه شدند یک باند چهار نفره کلاهبرداری با معرفی خود با عنوان بازنشسته یک اداره دولتی ابتدا اقدام به اجاره سوری یک مغازه در شهر هشتگرد کرده و سپس با مراجعه به مالباختگان اقدام به خرید خشکبار با چک های سرقتی کرده اند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به متواری شدن متهمان پس از تحویل خشکبار از مالباختگان، بیان کرد: کارآگاهان با تحقیقات گسترده و به کارگیری اقدامات پلیسی موفق به شناسایی سرشبکه این باند کلاهبرداری در منطقه شهر ری استان تهران شدند و با تحت مراقبت قرار دادن وی در هنگامی که وارد شهرستان ساوجبلاغ شد در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده را دستگیر و به پلیس آگاهی ساوجبلاغ منتقل کردند.

سردار محمدیان اظهار داشت: متهم در ابتدا منکر انجام هرگونه کلاهبرداری بود اما با مشاهده مستندات پلیس و روبرو شدن با تعدای از شاکیان پرونده به ناچار لب به اعتراف گشوده و به کلاهبرداری از طریق خرید اقلام با چک های سرقتی با همدستی سه نفر دیگر از همدستانش اقرار کرد.

وی با اشاره به دستگیری هر سه همدست متهم در عملیات های جداگانه تصریح کرد: ارزش کلاهبرداری این باند حرفه ای ۶۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در معاملات خود از دریافت چک از افراد ناشناس خودداری کرده و در صورت دریافت چک حتما آن را از بانک مربوطه استعلام کنند.

خاور حامل تریاک توقیف شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۲۵ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک استان های البرز و اصفهان خبر داد.

سرهنگ علی عسکری در تشریح این خبر گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز متمرکز بر روی عناصر حمل و نقل مواد مخدر مشخص شد، فردی مقدار قابل توجهی مواد از مرزهای شرقی کشور تهیه کرده و به وسیله یک دستگاه خاور بنز در حال انتقال آن به استان های مرکزی کشور است.

وی گفت: بلافاصله موضوع به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اطلاع داده شد و اکیپی از ماموران آن پلیس به ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز ملحق شده و به محورهای مواصلاتی شهرستان شهررضا اعزام شدند که با رصد و پایش خودروهای عبوری موفق به شناسایی خودرو مورد نظر شده و در یک عملیات غافلگیرانه خودرو را متوقف کردند.

سرهنگ عسکری افزود:در بازرسی از خودرو متهم ۲۵ کیلوگرم تریاک کشف و به همراه متهم به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان منتقل شدند.

اختلاف مالی، پایان تلخی را برای رفاقت دیرینه رقم زد

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: فردی که به دلیل اختلافات مالی دوست چندین ساله خود را با قتل رسانده بود، توسط پلیس دستگیر شد

سرهنگ محمد نادربیگی با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر قتل مردی ۳۱ ساله در منطقه ماهدشت شهرستان کرج، بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارآگاهان در بررسی های اولیه خود متوجه شدند که در روز وقوع قتل یکی از دوستان نزدیک مقتول به منزل وی رفته است که با هماهنگی مقام قضائی نامبرده به پلیس آگاهی دعوت و تحقیقات پلیسی از وی آغاز شد.

سرهنگ نادربیگی با بیان این که کارآگاهان مدارک و مستنداتی که نشان از انجام قتل توسط دوست چندین ساله مقتول داشت را جمع آوری کرده بودند، خاطرنشان کرد: متهم پس از دیدن مستندات پلیس چاره ای جز اعتراف در پیش رویش ندید و عنوان کرد، در روز حادثه به منزل مقتول رفته بودم که پس از صرف صبحانه مقتول موضوع فروش یک قطعه زمین را که از قبل نیز با هم بر روی آن اختلاف داشتیم مطرح کرد و پس از طرح این موضوع، بحث و درگیری لفظی ما در بالا گرفت و تبدیل به درگیری فیزیکی شد که در یک لحظه دوستم را هل دادم و او بیهوش نقش زمین شد که در آن زمان به دلیل ترسی که مرا گرفته بود با سلاح سرد یک ضربه به مقتول وارد کرده و بلافاصله محل را ترک کردم.

رئیس پلیس آگاهی با بیان اشاره به ادامه دار بودن تحقیقات پرونده اظهار داشت: یک لحظه عصبانیت و کنترل نکردن خشم می تواند یک عمر پشیمانی را به دنبال داشته باشد.

کشف ۹۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی

جانشین انتظامی استان از کشف ۹۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان های البرز و خوزستان خبر داد.

سردار سید جعفر حسینی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز، متمرکز بر روی عناصر تهیه و توزیع مواد مخدر، از فعالیت فردی در امر خرید و فروش مواد مخدر در استان خوزستان مطلع شدند که اخیرا مقدار قابل توجهی مواد مخدر تهیه و درصدد انتقال آن به استان های مرکزی و غربی کشور به ویژه استان البرز است.

وی افزود: موضوع بلافاصله با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان هماهنگ و با پشتیبانی و هدایت اطلاعاتی لحظه به لحظه پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان البرز، اکیپی از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان به محل سکونت متهم وی واقع در اندیمشک اعزام و در بازرسی از آن جا مقدار ۹۰کیلوگرم تریاک و یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ کشف و توقیف کردند.

جانشین انتظامی استان البرز در پایان افزود: دو متهم نیز در این راستا دستگیر و پس از تشکیل پرونده به همراه مواد مکشوفه تحویل مراجع قضائی شدند.
ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: