کد خبر: ۸۴۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
تعداد بازدید: ۳۸۲
دبیر انجمن تغذیه البرز گفت: مصرف گوشت، حبوبات پخته، شیر، لبنیات و ماهی ها برای رشد قد مفید است.

مصرف این غذاها باعث افزایش رشد قد می‌شودبه گزارش خبرداغ ، زهرا احدی، دبیر انجمن تغذیه گفت: پیروی از یک رژیم متنوع و متعادل شرط لازم برای دستیابی به حداکثر استعداد ژنتیک برای افزایش طول استخوان‌هاست ومواد پروتئینی به خصوص در نوع حیوانی و گیاهی آن از اجزای اصلی مورد نیاز برای رشد است.

احدی افزود: مصرف گوشت، حبوبات پخته، شیر و لبنیات و ماهی ها از نظر پروتئینی و تامین اسیدهای آمینه مورد نیاز برای ساخت هورمون های رشد مفید هستند.

او گفت : عنصر روی در رشد و بلوغ، سلامت و شادابی پوست، مو و ناخن تاثیر قابل توجهی دارد و به همین دلیل کمبود آن می تواند مشکل ساز شود.

دبیر انجمن تغذیه البرز افزود : مهم ترین منبع کلسیم ، لبنیات وآجیل‌هایی نظیر بادام درختی و سبزیجاتی مثل کلم بروکلی هستند که برای رشد قد مفید است.

احدی گفت: کمبود روی، ویتامین آ، آهن، منیزیم، ویتامین سی و دی، کلسیم هم ممکن است در کوتاه قدی کودکان نقش داشته باشد.

او گفت:خواب کافی و ورزش بسیار در تنظیم هورمون رشد موثر است.

تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: