کد خبر: ۸۴۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹
تعداد بازدید: ۲۱۳
وزارت نفت عراق به دنبال حملات راکتی سحرگاه دوشنبه به تأسیسات نفتی این کشور در بصره، هدف از این اقدام را اخلال در جریان تولید و ضربه به اقتصاد ملی توصیف کرد.

وزارت نفت عراق: حمله به تاسیسات نفتی، ضربه به اقتصاد ملی عراق استبه گزارش خبرداغ ، وزارت نفت عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ساعت سه بامداد امروز دوشنبه، مطابق با ششم آوریل ۲۰۲۰، چهار موشک ناشناخته کاتیوشا در مجاورت برخی مناطق نفتی در استان بصره فرود آمد و پس از آن نیز موشک پنجم در ساعت هفت صبح شلیک شد که یکی از آنها در نزدیکی مرکز بهداشت در شهر انرژی شامل سایت‌های اداری شرکت‌های ملی و خارجی و ساختمان‌های مربوط به مسکن کارگران به زمین خورد.

بر این اساس، یکی دیگر از راکت‌ها در نزدیکی میدان نفتی زبیر سقوط کرد؛ سه موشک باقیمانده نیز در خارج از سایت‌ها فرود آمدند و این حادثه خسارات مادی یا انسانی نداشته است.

وزارت نفت عراق تأکید کرده که این عمل مجرمانه به جز هدف قرار دادن جان کارگران بخش نفت، نشانگر تلاش‌های ناامیدانه برای مختل کردن عملیات نفتی و ضربه به ستون فقرات اقتصاد ملی است.

در این بیانیه با محکوم کردن این اقدام مجرمانه که هیچ توجیهی برای انجام آن وجود ندارد به ویژه در این شرایط دشوار بیماری کرونا که تمام بشریت با آن روبه رو است، خواستار شناسایی و مجازات عوامل حمله شده است.

در همین حال، مدیرکل شرکت نفت بصره نیز امروز گفت که صادرات روزانه نفت خام در همان میانگین سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه باقی مانده است و حملات امروز به شرکت نفت بصره روی تولید و صادرات روزانه بی تأثیر بوده است.

ائتلاف الفتح نیز با صدور بیانیه‌ای حمله راکتی به شرکت نفت آمریکایی در بصره را محکوم کرد و خواستار شناسایی عاملان و برخورد شدید با آنان شد.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: