کد خبر: ۸۴۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
تعداد بازدید: ۲۴۲
در دیدار دبیر ستاد حقوق بشر با وزیر خارجه ونزوئلا مطرح شد؛
در دیدار دبیر ستاد حقوق بشر با وزیر خارجه ونزوئلا پیشنهاد تشکیل گروه کشورهای مستقل با محوریت ایران و ونزوئلا برای مواجهه مؤثر با تحریم‌های آمریکا مطرح شد.

درخواست تشکیل گروه کشورهای مستقل با محوریت ایران و ونزوئلا برای مقابله با تحریم‌های آمریکابه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، "جورج آرزا"، وزیر خارجه ونزوئلا امروز (سه شنبه) در دومین روز حضور علی باقری کنی در ژنو با معاون رئیس قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا ، اظهار کرد: تحریم بهای پیشرفت در سایه استقلال‌ است، چرا که هم استقلال و هم پیشرفت ملت‌ها، بنیان های سلطه آمریکا در جهان را به لرزه در می‌آورد.

باقری کنی افزود: مقاومت فعال و هدفمند ایران و ونزوئلا در برابر زورگویی و زیاده خواهی‌های آمریکا الگوی موفقی برای پیشرفت در سایه استقلال‌ را به دیگر ملت‌ها ارائه می‌دهد.

دبیر ستاد حقوق بشر همکاری ایران و ونزوئلا درباره موضوعات حقوق بشری را راهبردی مؤثر برای مقابله با یک‌جانبه گرایی غربی‌ها دانست و گفت: غربی‌های مدعی تساهل و تسامح هنگامی که احساس کنند فرهنگ‌های مستقل، یک‌جانبه گرایی فرهنگی و اجتماعی آنها را تهدید می‌کنند، از اعمال علنی دیکتاتوری با پوشش حقوق بشر هیچ ابایی ندارند.

در این دیدار وزیرخارجه ونزوئلا با گرامیداشت یاد و نام سردار شهید سپهبد سلیمانی، از این "قهرمان بدون مرز" به عنوان دوست مردم ونزوئلا یاد کرد و پیشنهاد کرد برای مواجهه مؤثر با تحریم‌های آمریکا، گروه کشورهای مستقل با محوریت ایران و ونزوئلا تشکیل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: