کد خبر: ۸۴۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
تعداد بازدید: ۱۹۷
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام وجود آمادگی کامل برای تولید و تامین ماسک و ملزومات بهداشتی در کشور، گفت:‌ ظرفیت تولید روزانه بیش از ۲ میلیون ماسک در واحدهای تولیدی کشور وجود دارد.

وزیر صنعت: ظرفیت تولید روزانه ۲ میلیون ماسک در کشور وجود داردوزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام وجود آمادگی کامل برای تولید و تامین ماسک و ملزومات بهداشتی در کشور، گفت:‌ ظرفیت تولید روزانه بیش از ۲ میلیون ماسک در واحدهای تولیدی کشور وجود دارد.

به گزارش  خبرداغ به نقل از  وزارت صنعت، معدن و تجارت، «رضا رحمانی» افزود: بنا به درخواست وزارت بهداشت و درمان همه ظرفیت واحدهای تولید شوینده و مواد بهداشتی کشور فعال شده و برخی از آنها ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند.

وی ادامه‌داد: ظرفیت خوبی در این بخش وجود دارد و سالیانه امکان تولید مایع دستشویی تا ۲۵۰ هزار تن و ظرفیت تولید صابون دستشویی تا ۵۵ هزار تن در سطح کشور وجود دارد.

رحمانی خاطرنشان‌کرد: برنامه‌ریزی شده تا همه این واحدها با حداکثر ظرفیت و به صورت شبانه‌روزی فعالیت کنند و همچنین ظرفیت های تولید خود را افزایش دهند.

وی بیان کرد: در تولید ماسک بهداشتی ۱۳ واحد تولیدکننده عمده به‌طور شبانه‌روزی فعال هستند و بقیه نیز با تامین مواد اولیه مورد نیاز به صورت ۲۴ ساعته به تولید مشغول می‌شوند.

رحمانی گفت: با همکاری واحدهای صنعتی و بازرگانی برای تولید یا واردات لوازم بهداشتی مورد نیاز برای کنترل بیماری کرونا آمادگی کامل وجود دارد.

وی افزود: واحدهای تولیدکننده ماسک و سایر ملزومات بهداشتی در صورت بروز مشکل در روند تولید اعم از مواد اولیه یا تجهیزات و ماشین‌آلات خطوط تولید در اولویت هستند و با هماهنگی انجام شده با بانک مرکزی درخصوص تامین منابع در سریع‌ترین زمان ممکن موانع رفع می‌شود.

ویروس کرونا تاکنون دست‌کم ۷۹ هزار و ۳۰۰ نفر را در بیش از ۳۰ کشور مبتلا کرده و همچنین بیش از ۲ هزار و ۶۲۰ قربانی نیز گرفته است.

 

 
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: