کد خبر: ۸۴۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶
تعداد بازدید: ۵۵۵
پس از برگزاری جلسه امشب کمیته دستمزد مقرر شد هزینه معیشت زندگی کارگران برای تعیین دستمزد سال ۹۹ هفته آینده تعیین شود.

هزینه سبد معیشت کارگران هفته آینده نهایی می‌شودبه گزارش خبرداغ ، بعد ازظهر امروز نشست کمیته دستمزد شورای عالی کار با دستور کار تعیین هزینه معیشت کارگران با حضور وزیر کار برگزار شد.اما نمایندگان کارفرمایان به دلایلی در جلسه حضور پیدا نکردند.

بنا بر این گزارش نمایندگان کارگران هزینه‌های معیشت زندگی کارگران در ماه را براساس هزینه‌های خوراکی، آشامیدنی‌ها و سهمی که در سبد معیشت دارد در اختیار وزیر قرار دادند و نظرات خود را پیرامون عدد و رقم سبد معیشت بیان کردند.

بنابر این گزارش هزینه سبد معیشت کارگران به عنوان ورودی برای تعیین دستمزد سال آینده ملاک قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر پس از تعیین هزینه سبد معیشت شرکای اجتماعی مذاکرات را برای تعیین دستمزد در شورای عالی کار آغاز خواهند کرد.

سال گذشته هزینه معیشت خانوار 3.3 نفره کارگری 3 میلیون و 760هزار تومان تعیین شد و در نهایت در اواخر اسفند ماه حداقل دستمزد کارگران برای سال 98 یک میلیون و 516 هزار و 882 تومان تعیین شد که به اعتقاد نمایندگان کارگران با افزایش قیمت مواد خوراکی، مسکن و سایر اقلام سبد معیشت برای سال آینده کارگران با کاهش قدرت خرید بسیاری روبرو خواهند بود.

تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: