کد خبر: ۸۴۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
تعداد بازدید: ۱۹۶
شرکت هواپیمایی اروپایی ایرباس به عنوان قربانی جدید جنگ تجاری آمریکا علیه اروپا، در واکنش به تصمیم دولت دونالد ترامپ درباره افزایش تعرفه واردات هواپیماهای این شرکت از اروپا، از این اقدام واشنگتن عمیقا ابراز تاسف کرد.

ایرباس؛ قربانی جنگ تجاری آمریکا علیه اروپابه گزارش خبرداغ ، در بیانیه ایرباس که بر روی تارنمای خبری این شرکت قرارگرفته، آمده است : تعرفه هایی که قرار است از ۲۸ اسفند (۱۸ مارس) اعمال شوند «بیش از پیش تنش تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا را تشدید می کند و از این رو بی ثباتی بیشتری در شرکت های هواپیمایی آمریکایی ایجاد می کند که همین حالا هم دچار کمبود هواپیما هستند.»

واشنگتن درحالی شرکت هواپیماسازی ایرباس اروپا را وارد صحنه جنگ تجاری میان آمریکا و اروپا کرده که به ویژه در ماه های اخیر، شرکت بوئینگ آمریکا که تا چندی پیش بزرگترین شرکت هواپیماسازی جهان بود، دچار بحران شدید مالی و افت شدید کیفیت محصولات شده و زیان سنگینی را بر اقتصاد آمریکا تحمیل کرده است. چندی پیش رسانه های بین المللی گزارش دادند که شرکت اروپایی ایرباس، بوئینگ آمریکا را پشت سر گذاشته است.

در این بیانیه همچنین آمده است: «تصمیم دفتر نمایندگی تجاری آمریکا بر این حقیقت تاکید دارد که آمریکا در نهایت تاوان چنین تعرفه هایی را خواهد پرداخت. ایرباس به مذاکره با مشتریان آمریکایی ادامه خواهند داد و تا حد ممکن با آنها برای کاهش تاثیرات افزایش تعرفه ها همکاری خواهد کرد.»

«ایرباس به تلاش های خود برای یافتن راه حلی از طریق مذاکره برای رفع این اختلاف ۱۵ ساله ادامه خواهد داد. تشدید بیشتر چنین تنشی با تصمیم جدید دفتر نمایندگی تجاری آمریکا تلاش ها برای یافتن نتیجه ای قابل مذاکره برای رفع این اختلاف را دشوار خواهد کرد و این امر تاسف آور است.»

ایرباس در بیانیه خود آورده است: «این شرکت امیدوار است دفتر نمایندگی تجاری آمریکا به ویژه با توجه به مجوز سازمان جهانی تجارت به اتحادیه اروپا برای اعمال تعرفه ها علیه شرکت هواپیمایی بوئینگ به ویژه هواپیمای ۷۳۷ مکس و ۷۷۷ این شرکت در جدول زمانی اردیبهشت تا خرداد (مه/ ژوئن)، در تصمیم خود تجدیدنظر کند.»

دفتر نمایندگی تجاری ایالت متحده پیشتر در بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا از ۲۸ اسفند، نرخ عوارض اضافی تحمیل شده به هواپیماهای وارداتی خود از اتحادیه اروپا را از ۱۰ به ۱۵ درصد افزایش خواهد داد.

«گیلوم فوری» مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی ایرباس با انتقاد از سیاست‌های ترامپ و افزایش تعرفه‌ها گفت: تبعات اعمال تعرفه‌های رئیس جمهوری آمریکا بر اروپا، به اقتصاد خود آمریکایی‌ها بازخواهد گشت.

وی افزود: آمریکا در صورت اعمال تعرفه بر کالاهای اروپایی، اقتصاد کشور خود را با نتایج منفی مواجه خواهد کرد .برای مثال شرکت هواپیمایی ایرباس ۴۰ درصد تجهیزات مخابراتی خود را از شرکت‌های آمریکایی تهیه می‌کند و بدون شک در صورت اعمال تعرفه بر این شرکت، فروشندگان آمریکایی نیز متحمل ضرر اقتصادی خواهند شد.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: