کد خبر: ۸۴۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
تعداد بازدید: ۱۷۶
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که همه دانشجویان بازگشته از ووهان چین تحت مراقبت هستند و حالشان خوب است.

نمکی: همه دانشجویان بازگشته از ووهان تحت مراقبت هستندبه گزارش خبرداغ ، سعید نمکی غروب چهارشنبه در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: خوشبختانه پس از انتظار چند روزه، تعدادی از دانشجویان عزیزمان با همراهی تیم پزشکی و متخصصان اورژانس صبح امروز از شهر ووهان چین به کشور بازگشتند و همگی تحت مراقبت هستند. البته حالشان خوب است و خوبتر هم خواهد شد. ان‌شاالله.

علی رضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز امروز در نشست خبری با خبرنگاران درباره دانشجویان ایرانی که از ووهان به کشور بازگشتند، گفت: هیچ یک از ۵۷ دانشجوی ایرانی بازگشته از چین حتی تب ندارند، اما تا دو هفته در اتاق‌های تک نفره قرنطینه می‌مانند و احتمالا شنبه از همه آنها آزمایش کرونا گرفته می‌شود.

رییسی بیان کرد: دوره پنهان بیماری کرونا حداکثر چهار روز است و اگر یکی از این دانشجویان بیمار باشد تا شنبه مشخص می‌شود. این افراد همگی دانشجو هستند و ۱۶ نفر آنها با خانواده هستند. یک کودک نیز همراه آنان است. فقط یکی از دختران دانشجو به خاطر ترس دچار لرز شده بود، اما مشخص شد که مشکل و بیماری ندارد. در محل اسکان این دانشجویان تیم اورژانس، بهداشت محیط و یک پزشک آقا و یک پزشک خانم مستقر است و هر روز وضعیت آنها کنترل می‌شود. البته خود این دانشجویان نیز آگاه هستند و طبق عادت مدام دست‌های خود را می‌شویند و اغلب در چین با دوستان خود نیز مراوده نداشته‌اند و غذایشان را هم خودشان تهیه می‌کردند.

به دنبال شیوع کرونا در چین، دانشجویان ایرانی مقیم ووهان صبح امروز -چهارشنبه - با یک پرواز اختصاصی و با همکاری وزارت بهداشت به کشور بازگشتند. این دانشجویان تا دو هفته در قرنطینه خواهند بود.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: