کد خبر: ۸۴۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
تعداد بازدید: ۱۴۵
تولید نفت اوپک در ماه ژانویه با 460 هزار بشکه در روز کاهش به کمترین میزان چند سال گذشته رسیده و در عین تولید نفت ایران علی‌رغم تحریم‌ها، ثابت مانده است.

کاهش تولید نفت اوپک در ژانویه 2020/ تولید نفت ایران ثابت ماندبه گزارش خبرداغ به نقل از رویترز بر اساس یک بررسی نوشت تولید نفت اوپک در ماه ژانویه به کمترین میزان چند سال گذشته رسیده است زیرا عربستان و سایر اعضای حاشیه خلیج فارس بیش از حد به قرارداد جدید تولید پایبند مانده‌اند و عرضه نفت لیبی به علت محاصره نظامی بنادر و میادین نفتی کاهش یافته است.

به طور متوسط، 13 عضو اوپک در ماه ژانویه 28.35 میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده‌اند که 460 هزار بشکه در روز از ماه دسامبر کمتر است.

علی‌رغم کاهش عرضه نفت، به علت شیوع ویروس کرونا که می‌تواند تقاضا برای نفت را کاهش دهد، قیمت نفت خام به کمتر از 60 دلار در هر بشکه کاهش یافت. این امر سبب شده است تا اوپک و هم‌پیمانانش در مورد برگزاری نشست زودهنگام گفتگو کنند و گام‌های بیشتری برای تقویت بازار بردارند.

اوپک، روسیه و دیگر هم‌پیمانانش که اوپک پلاس گفته می‌شوند، توافق کردند تا توافق کاهش تولید را 500 هزار بشکه دیگر از ابتدای ژانویه بیشتر کاهش دهند. سهم اوپک از این میزان کاهش جدید 1.17 میلیون بشکه در روز است که توسط 10 عضو انجام می‌شود و ایران، لیبی و ونزوئلا از آن مستثنی هستند.

بر اساس این بررسی، اوپک در ماه ژانویه 133 درصد به توافق کاهش تولید پایبند بوده است. در ماه دسامبر، این گروه 158 درصد به توافق پایبند بودند.

بر اساس آمار رویترز، تولید نفت ماه ژانویه اوپک، کمترین میزان تولید از سال 2009 به شمار می رود، زمانی‌که این گروه بیشترین کاهش تولید را به علت بحران مالی  اجرا کرد.

تولید نفت لیبی در ماه ژانویه به علت محاصره نظامی میادین و بنادر نفتی 760 هزار بشکه در روز کاهش یافته است. این رقم در ماه دسامبر برابر با 1.15 میلیون بشکه در روز بود.

تولید نفت ایران که از توافق کاهش تولید معاف است و تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد، تغییری نکرده است.

فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: