کد خبر: ۸۴۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹
تعداد بازدید: ۲۶۳
کارشناس بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت شهرستان بوشهر عنوان کرد: با آموزش شیوه صحیح زندگی و در صورت لزوم تجویز دارو می‌توان میزان خطر سکته‌های قلبی و مغزی را کاهش داد.

خطر سکته‌ قلبی و مغزی را کاهش دهیدبه گزارش خبرداغ ، سیمین سیاح پیش از ظهر امروز در نشست آموزشی عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر گفت: ارزیابی و مدیریت خطر ده‌ساله سکته‌های قلبی و مغزی با استفاده از اطلاعاتی از جمله فشارخون، دیابت، کلسترول خون و مصرف دخانیات برای افراد بالای 30 سال در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: افزود: افراد بالای 30 سال که دارای یکی از عوامل خطر دیابت، فشارخون بالا، دور کمر 90 سانتی‌متر یا بیش از آن، مصرف دخانیات و الکل، نارسایی کلیوی و حوادث قلبی _عروقی زودرس در افراد درجه‌یک خانواده هستند در معرض خطر ابتلا به سکته‌های قلبی و مغزی قرار داشته که لازم است جهت ارزیابی خطر 10ساله به نزدیک‌ترین مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

سیاح تاکید کرد: در این خدمت که ویژه افراد 30سال به بالا است به فرد گفته می‌شود که با توجه به مقدار فشارخون، قند خون و میزان BMI (شاخص توده بدنی) وی احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و مغزی در طی ده سال آینده چه میزان خواهد بود.

کارشناس بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اظهار کرد: مصرف دخانیات، الکل، تغذیه ناسالم و کم‌تحرکی از عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر هستند.

این کارشناس یادآور شد: در همین راستا نشست آموزشی عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر جهت مراقبین سلامت مرکز بهداشت در سالن مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی برنامه‌های سلامت برگزار شده است.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: