کد خبر: ۸۳۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
تعداد بازدید: ۲۱۷
نائب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از نحوه برگزاری هم اندیشی اعضای کمیته‌های سختی و زیان‌آور که روز گذشته در هتل پارسیان استقلال تهران برگزار شد، انتقاد کرد.

سازمان تامین اجتماعی سه‌جانبه‌گرایی را دود می‌کند و به هوا می‌فرستندبه گزارش خبرداغ؛ «علی خدایی» در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: متاسفانه نوع دعوت‌ها، فضای جلسه و نحوه برگزاری پنل تخصصی به گونه‌ای بود که فرصت طرح نظر به اعضای کارگری کمیته‌های سخت و زیان‌آور داده نشد.

وی افزود: اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران تنها مدیران سازمان تامین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به صورت مستقیم به جلسه دعوت کرد و نمایندگان کارگران را به صورت غیرمستقیم. در نتیجه به عنوان اعتراض در جلسه دیروز شرکت نکردم؛ هرچند اعتقاد دارم با این نحوه برگزاری جلسه حضورم تاثیری نداشت. 

نائب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به صحبت‌های «مصطفی سالاری» مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در باب اهمیت سه‌جانبه‌گرایی و مداخله موثر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در تصمیم‌سازی‌های سازمان تامین اجتماعی، گفت: در کمال تاسف روز گذشته شاهد بودیم که سه‌جانبه‌گرایی در بدترین وضع خود قرار داشت و «مداخله موثر» تنها یک شعار است. روز گذشته مسائل شرکای اجتماعی نادیده گرفته شد و و مسائلی به زعم گروه کارگری، غیرقانونی مطرح شد.

وی افزود: برای نمونه یکی از شرکت‌‌کنندگان در پنل که از اعضای سازمان تامین اجتماعی است عنوان کرد که اگر 4 عضو کمیته مشاغل سخت و زیان‌آور موافق سخت و زیان‌آور بودن یک عنوان شغلی باشند اما نماینده ما زیرنویس کرده باشد که مخالف است، رای را اجرا نمی‌کنیم. چنین موضوعی به معنی دیکتاتوری در سازمان تامین اجتماعی است و امیدوارم اگر عنوان شده باشد از جامعه کارگری عذرخواهی شود؛ چراکه شدیدا به آن اعتراض می‌کنیم.

خدایی در پایان گفت: چنین گردهمایی‌هایی هیچ خروجی موثری برای کارگران نخواهد داشت و امیدوایم سازمان تامین اجتماعی دیگر چنین نکند؛ چراکه سه‌جانبه‌گرایی را دود می‌کند به هوا می‌فرستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: