کد خبر: ۸۳۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
تعداد بازدید: ۲۶۴
عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: فرهنگ پرداخت مالیات این است در یک جامعه تمام آحاد و اقشار مالیات را مانند خمس و زکات بپندارند. تمام بنیادها، نهادها و سازمان‌هایی که به حاکمیت و بخش دولتی و عمومی وصل هستند باید مالیات بپردازند.

به گزارش خبرداغ ، جهانبخش محبی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره تصمیمات دولت برای گسترش پایه‌های مالیاتی و کاهش معافیت‌ها در راستای جبران کاهش درآمدهای نفتی در بودجه اظهار داشت: در جمهوری اسلامی رویکردی برای بهبود ساختار مالی کشور یا همان بودجه وجود دارد اما گسترش پایه‌های مالیاتی که یکی از راه‌های افزایش درآمد دولت است، مقدور نیست.  

وی با اشاره به افزایش نرخ مالیات تاکید کرد: امکان افزایش نرخ مالیات وجود ندارد و در این شرایط اقتصادی در این باره با دولت تعارف هم نداریم. نه قشر کارمند و کارگر می‌تواند بیش از این مالیات بپردازد و نه بازار می ‌تواند افزایش نرخ مالیات را تحمل کند. وضعیت تولید هم که مشخص است.

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: از سوی دیگر به طور قطع دولت نمی‌تواند موضوع افزایش پایه‌های مالیاتی را مدیریت کند. بخش اعظم گروه‌هایی که می‌توانند عاملی باشند برای گسترش پایه‌های مالیاتی عادت به پرداخت مالیات ندارند و عادت به التزام در آنها مرده است.

محبی‌نیا گفت: نهادها و موسساتی که باید ملزم به پرداخت مالیات شوند و زیر یوغ مالیات بروند به مراکز قدرت وصل هستند و به راحتی توانسته‌اند توجیه کنند در جمهوری اسلامی باید معاف از پرداخت مالیات باشند.  این در حالی است که در دولت اسلامی معنی ندارد که مالیات وصول شده در جای دیگری خرج شود یا اینکه عده‌ای معاف از پرداخت مالیات باشند.

وی با تاکید بر اینکه نباید در دولت اسلامی تبعیض در پرداخت مالیات داشته باشیم، گفت: فرهنگ پرداخت مالیات این است در یک جامعه تمام آحاد و اقشار مالیات را مانند خمس و زکات بپندارند. تمام بنیادها، نهادها و سازمان‌هایی که به حاکمیت و بخش دولتی و عمومی وصل هستند باید مالیات بپردازند.   

این نماینده مجلس تاکید کرد: آقایان بفهمند وقتی دولتی نباشد، حاکمیت هم نیست و مجلس و آستان قدسی هم در این شرایط نخواهد بود.

محبی‌نیا افرود: همه نهادها و مشاغل باید با مالیات آشتی کنند و باید بتوانیم خزانه را به مالیات وصل کنیم. بهتر است بعد از اینکه به شرع عمل کردیم و عدالت در پرداخت مالیات برقرار کردیم بیاییم و تازه شعار بدهیم.

وی اظهار داشت: آستان قدس مالیات بر صفر دارد اما مکلف به پرداخت مالیات است. هر چند اظهارنامه مالیاتی پر می‌کند اما متاسفانه مالیات نمی‌دهد! که البته این موضوع با فرار مالیاتی متفاوت است.

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: فرار مالیاتی به بخش اعظمی از نیروهای خدماتی مرتبط است که سالانه درآمدهای میلیاردی دارند اما نمی‌دانند مالیات را چطور می‌نویسند.  

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: