کد خبر: ۸۳۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
تعداد بازدید: ۲۷۶
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: مطلعیم هم اکنون برخی کارخانه‌ها گوجه را کیلویی ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند، اما هیچ تصمیمی درخصوص کاهش قیمت رب نگرفته اند.
تعزیرات: کارخانه‌ها گوجه را کیلویی ۵۰۰ تومان می‌خرند اما قیمت رب را کاهش نمی‌دهند

به گزارش خبرداغ ، سیدیاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: حدود دو ماه پیش مسئولان سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کردند در جلسه‌ای با تولیدکنندگان رب مقرر شده قیمت توافقی اعلام و درج شود، اما متاسفانه پس از دو ماه هیچ خبری نشده است و رب گوجه با قیمت‌های قبلی به فروش می‌رسد.

وی گفت: ما مطلعیم هم اکنون برخی کارخانه‌ها گوجه را کیلویی ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند، اما هیچ تصمیمی درخصوص کاهش قیمت رب نگرفتهاند. اینکه در یکسری فروشگاه‌های زنجیره‌ای خاص رب با تخفیف‌های نجومی و غیرواقعی به فروش برسد پذیرفتنی نیست و اگر قرار به پایین آمدن قیمت است باید قیمت درج شده پایین بیاید که در دسترس همه خریداران و مصرف کنندگان باشد. ما منتظر تصمیم سازمان حمایت هستیم و معتقدیم این سازمان باید تعارف خود را با تولیدکنندگان رب گوجه کنار بگذارد تا ما هم بتوانیم برخورد کنیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات در پاسخ به سوالی درباره واکنش تعزیرات به افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی افزود: در یکی دو ماه گذشته شاهد واکنش مثبت بازار به کاهش قیمت‌ها بودیم و قیمت خودروهای داخلی سیر نزولی داشت، اما متاسفانه به علت ارائه نکردن خودروها و پلاک گذاری نکردن قیمت برخی خودروها تا ۱۱ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

رایگانی گفت: وقتی متولیان صنعت خودرو اینگونه اعلام می‌کنند که باید باتوجه به عرضه و تقاضا تصمیم گرفت نباید مدیریت خود را در بالابردن قیمت‌ها انجام می‌دادند و در شرایطی که بازار تلاش می‌کرد قیمت خودرو پایین بیاید باید خودروساز کمک می‌کرد. خودروساز نقش خود را انجام نداده و از نگاه ما مقصر است و در صورتی که سازمان‌های ناظر مانند سازمان حمایت اعلام تخلف کنند رسیدگی خواهیم کرد.

رایگانی همچنین در پاسخ به سوالی درباره برخورد تعزیرات با گران فروشی نان نیز گفت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد همه نانوایی‌های سراسر کشور موظفند از ۱۲ آبان نرخ‌های مصوب را نصب و وزن و کیفیت اعلامی را نیز رعایت کنند. پیرو این اطلاعیه ما گشت‌های مشترک تعزیرات را شروع کردیم و قطعا با متخلفان با شدت بیشتری برخورد خواهیم کرد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات مربوط به قیمت و کیفیت نان مربوط به شهر تهران است، گفت: هموطنان در صورت مشاهده تخلف با سامانه‌های ۱۳۵ و ۱۲۴ تماس بگیرند.


تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: