کد خبر: ۸۲۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
تعداد بازدید: ۳۹۳
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری و خدمات برق تخصصی خودرو گفت: قیمت باطری نسبت به سال گذشته روند نزولی به خود گرفته است.
قیمت باطری خودرو کاهش یافتبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: تقی علی‌اکبری در رابطه با بازار باطری خودرو گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز بازار دچار نوسان قیمتی نبوده و قیمت‌های فعلی، ارزش کمتری نسبت به قیمت‌های سال گذشته دارد و این در حالی است که در سطح بازار برای ادامه کسب‌وکار، قیمت‌های اعلامی کمتر از قیمت درج‌ شده بر روی محصول برای مصرف‌کننده نهایی است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری و خدمات برق تخصصی خودرو، تصریح کرد: در حال حاضر بازار با کمبود کالا مواجه نیست و با وجود آنکه بازار در پیک مصرف باطری قرار دارد اما میزان عرضه از تقاضا بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری حداکثر میانگین قیمت باطری بر مبنای آمپر، هر آمپر ۱۰ هزار تومان بود که در حال حاضر به آمپری ۷۱۰۰ تا ۷,۲۰۰ تومان کاهش یافته و حتی کارخانه‌ها باطری خراب را با توجه به قیمت مس در محدوده آمپری ۲ تا ۳ هزار تومان خریداری می‌کنند.

علی‌اکبری یادآور شد: بسیاری از مواد اولیه تولید باطری به صورت وارداتی در کشور تأمین می‌شود که با نوسان قیمت ارز، قیمت نهایی باطری دستخوش تغییر می‌شود و می‌توان مدعی شد قیمت باطری با کاهش ارزش ارز به ویژه دلار، روند نزولی به خود گرفت.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری و خدمات برق تخصصی خودرو ادامه داد: طبق قوانین واردات و صادرات، تأمین باطری از بازارهای دیگر منعی ندارد و حدود ۳۰ درصد از نیاز بازار از طریق واردات تأمین می‌شود که قیمت هر آمپر باطری وارداتی حدود ۱۰ هزار تومان است.

وی گفت: حجم اعظم واردات باطری خودرو از کشور کره است و این کشور با توجه به نیاز بازارهای هدف، محصولات متنوع با برندهای مختلف تولید و عرضه می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: