کد خبر: ۸۲۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
تعداد بازدید: ۳۱۴
افزایش بیش از حد دمای هوا در این روزهای سال بر قیمت مرغ تاثیر گذاشته و نرخ این محصول را تا ۲۰ درصد افزایش داده در همین راستا مسئولان مربوطه در تلاش اند تا قیمت هارا به نرخ مصوب بازگردانند.
چرا مرغ از سبد خرید مردم پرید؟

به گزارش خبرداغ ، از حدود یک ماه گذشته قیمت مرغ در بازار با افزایش بیش از ۲۰ درصدی مواجه شده که باعث نارضایتی مردم نسبت به این موضوع شده است.

طبق گفته‌ی مدیران مربوطه، گرمای شدید هوا مهم‌ترین عامل افزایش قیمت مرغ است که بر روی تولید این محصول در مرغداری‌ها تاثیر منفی گذاشته است.

همچنین برخی مرغداران مدعی شده اند که نهاده‌ها به نرخ مصوب به دستشان نمی‌رسد و مجبور به تهیه آن در بازار آزاد شده اند.

طبق این گزارش عوامل ذکر شده باعث افزایش قیمت مرغ برای مصرف کننده تا ۱۵ هزارو ۵۰۰ تومان و مرغ زنده تا ۱۰ هزارو ۷۰۰ تومان شده است.

پیش‌تر عباس قبادی، معاون وزیر صنعت در گفت وگو با خبرگزاری میزان فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب را تخلف دانسته و اعلام کرد که دستگاه‌های نظارتی با گران فروشان برخورد می‌کند.

در همین راستا بهمن محمدیاری در خصوص دلایل افزایش قیمت مرغ گوشتی در بازار اظهار کرد: تغییر شرایط آب و هوایی و گرم شدن هوا به خصوص در مناطق جنوبی کشور از دلایلی است که باعث گران شدن مرغ در سطح کشور شده است.

وی در ادامه افزود: همچنین در این فصل از سال وزن گیری مرغ با مشکلات مواجه است که همین موضوع کار مرغداران و تولیدکنندگان را بسیار دشوار کرده است.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان مرغ گوشتی عنوان کرد: در فصل تابستان به دلیل افزایش مسافرت‌ها و مراسم‌ها تقاضای مرغ در سطح کشور بیشتر شده و همین موضوع باعث از بین رفتن تناسب بین عرضه و تقاضا در بازار می‌شود.

محمد یاری خاطر نشان کرد: به دلیل عرضه مرغ تنظیم بازاری طی ماه‌های اردیبهشت و خرداد قیمت مرغ حدود ۷۰۰ تومان زیر قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شد و همین موضوع باعث شد تا برخی مرغداران متضرر شوند و اشتیاق خود را نسبت به تولید از دست بدهند.

وی تصریح کرد: مسئولین مربوطه در وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت باید به دنبال راه حل‌هایی برای کاهش قیمت مرغ و رساندن آن به نرخ مصوب باشند.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان مرغ گوشتی عنوان کرد: گرمای هوا تاثیر منفی در شیوع بیماری بین مرغ‌ها گذاشته و باعث شده تا کشتار مرغ به دلیل بیماری، تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

محمدیاری در رابطه با اقدام وزارت جهاد کشاورزی برای رفع نیازها در بازار گفت: وزارت جهاد در راستای حل مشکلات کمبود مرغ در بازار اقدام به افزایش جوجه ریزی کرده و تعداد جوجه ریزی در ماه را به ۱۲۵ میلیون افزایش داد.

وی با اشاره به میزان نیاز روزانه بازار توضیح داد: روزانه ۶ تن مرغ نیاز بازار است که هم اکنون این میزان در کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود و مدیران مربوطه در تلاش اند تا با افزایش تولید، التهابات را در بازار کاهش دهند.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان مرغ گوشتی مرغداران بیان کرد: تولیدکنندگان حدود ۴۰ روز گذشته اقدام به خرید سویا با نرخ دولتی کرده‌اند، اما این محموله هنوز به دستشان نرسیده و مرغداران این نیاز را از بازار آزاد بر طرف کردند که این نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت مرغ است.

محمدیاری خاطر نشان کرد: افزایش قیمت مرغ در بازار را قبول داریم و با همکاری ارگان‌های مربوطه در تلاش هستیم تا قیمت هارا به نرخ مصوب بازار برسانیم.

در همین راستا عباس تابش، مدیر عامل سازمان حمایت از مصرف کننده اظهار کرد: هم اکنون قیمت مصوب مرغ زنده ۸ هزار و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت برای مصرف کننده ۱۲ هزارو ٩٠٠ تومان است و فروش مرغ بالاتر از این قیمت‌ها تخلف محسوب شده وباید هرچه سریعتر قیمت مرغ به نرخ مصوب مصرف کننده بازگردد.

وی عنوان کرد: تهیه نهاده‌های گران قیمت از سوی واحدهای تولیدی صحت ندارد و هم اکنون تولیدکنندگان قیمت نهاده‌ها را با نرخ مصوب تهیه می‌کنند و خرید نهاده از بازار آزاد برای سازمان حمایت از مصرف کننده توجیه ندارد.



میزان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: