کد خبر: ۸۱۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
تعداد بازدید: ۱۴۴۳
استاندار مرکزی:
استاندار مرکزی گفت: احیای کارخانه نخ خمین در سال ۹۸ هدیه استان به چرخه تولید کشور است.
احیای کارخانه نخ خمین، هدیه استان مرکزی به چرخه تولید کشور استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایکنا ، سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در آیین افتتاح شرکت صنایع نخ خمین که صبح امروز در محل این کارخانه در شهرستان خمین برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز برای تولید کشور، استان و خمین یک روز تاریخی است، اظهار کرد: پس از انجام تلاش‌های فراوان کارخانه‌ای که هویت خمین به لحاظ اقتصادی و معیشتی بوده و تا مرز تعطیلی کشیده شده بود با یک اقدام منسجم، تلاش و جهاد در راستای فرماندهی اقتصاد مقاومتی و فرمان رهبری از مرز نابودی به احیا و زندگی مجدد برگردانده شد آن هم در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده و از طرفی دشمنان بیشترین تحریم‌ها را به مردم و کشور ایران تحمیل کرده‌اند.
وی افزود: افرادی که تحریم و فشارها را به مردم ایران وارد کردند و در بوق و کرنا می‌کنند و می‌گویند ایران در رکود اقتصادی به سر می‌برد و در تلاش هستند بیشترین فشار را به مردم وارد کنند، امروز باید ببینند و شاهد باشند که کارخانجاتی که در کشور و استان رو به تعطیلی بودند، یک به یک در حال احیا هستند و امید و نوید را برای اقتصاد ایران به ارمغان می‌آورند.
استاندار مرکزی تصریح کرد: در سال ۹۷ که بخش‌های بزرگی از صنایع در استان مرکزی و استان‌های دیگر در حال تعطیلی بودند، امروز در حال احیا هستند. کارخانه هپکو بعد از سال‌ها نا آرامی به تولید بازگشت و تولیدات خود را هرچند کم و اندک، اما آغاز کرده، همچنین کارخانه نخ خمین در سال ۹۸ هدیه دیگری به چرخه تولید کشور است.
آقازاده بیان کرد: امروز حاج محمدنبی رضایی به عنوان یک خمینی اصیل و کارآفرین به این حوزه ورود پیدا کرد و همه ما نیز باید در این راه به وی کمک کنیم، در ۷ سال گذشته قصد بازگرداندن این کارخانه به چرخه تولید را داشت، اما موانع و مشکلات زیادی بر سر بازگشت این کارخانه به وجود آمد.
وی ادامه داد: در یک سال گذشته با هماهنگی‌های صورت گرفته این کارخانه از زیر بار ورشکستگی و رکود و کاهش تولید خارج شد و در یک افق دو ساله کارخانه نخ خمین در جهت خواست ملت و دولت و رهبر به دوران طلایی خود بازخواهد گشت. تلاش همه بر این است که از این مراحل و شرایط سخت عبور کنیم که بخش خصوصی در این راستا و تحقق این خواسته وارد عمل شده است.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: امسال اعتبارات خوبی در تسهیلات نوسازی و بازسازی صنایع فرسوده در استان مرکزی وجود دارد که می‌توانیم در این زمینه نیز از این تسهیلات استفاده کنیم تا روند بازسازی و نوسازی کارخانه سرعت پیدا کند. کارخانه نخ خمین می‌تواند بخشی از ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه مورد‌نیاز افق سه‌ساله خود را از طریق این منابع و تسهیلات تامین کند.
آقازاده اضافه کرد: در مدت ۶ سال گذشته این کارخانه چندین‌بار به مزایده گذاشته شد، اما خریداری برای این شرکت پیدا نشد؛ این کارخانه می‌تواند روزانه ۲۲ تن نخ تولید کند البته در حال‌حاضر روزانه ۶۰۰ کیلوگرم تولید دارد و اگر بخواهیم از ظرفیت فعلی فراتر رویم باید تولید را رونق ببخشیم، همچنین باید ۲ هزار‌نفر به صورت مستقیم و ۳ هزار نفر غیر‌مستقیم در این کارخانه فعالیت داشته باشند.
استاندار مرکزی بیان کرد: با توجه به اینکه نرخ بیکاری شهرستان خمین بالا است باید اقدامات لازم را در خصوص ایجاد اشتغال در شهرستان دنبال کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: