کد خبر: ۸۰۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
تعداد بازدید: ۸۷۸
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فرایند تعیین حداقل دستمزد کارگران در شورای عالی کار صورت می‌پذیرد، گفت: دستور تامین منابع پرداخت عیدی و پاداش پایان سال بازنشستگان فولاد صادر شده است.
وزیر کار: دستمزد متناسب با معیشت کارگران تصویب می‌شود/ منابع عیدی بازنشستگان فولاد در حال تامین استبه گزارش خبرداغ ، محمد شریعتمداری در حاشیه برگزاری هفتمین جشنواره تعالی مدیریت تعاونی‌ها، درباره پرداخت عیدی بازنشستگان فولاد گفت: در جلسه روز گذشته که در سازمان برنامه و بودجه داشتیم، دکتر نوبخت دستور تأمین منابع مورد نیاز برای این بخش را صادر کردند و قبل از رسیدن به موعد پرداخت دستمزد، منابع عیدی و پاداش بازنشستگان فولاد تأمین و پرداخت خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره افزایش ۱۰ تا ۴۰ درصدی حداقل مزد کارگران که مورد نظر نمایندگان مجلس است، گفت: تعیین حداقل مزد به عهده شورای عالی کار است و بقیه طبقات اختیارات قانونی شورای عالی کار نیست. نظام پرداخت مزد در دولت و سازمان امور استخدامی کشور از قانونمندی‌های جداگانه‌ای از تعیین حداقل مزد نظام متکی بر قانون کار تبعیت می‌کند و لذا به لحاظ قانونی، فرایند تعیین حداقل دستمزد کارگران باید در شورای عالی کار دنبال شود.

شریعتمداری ادامه داد: تاکنون چندین جلسه در کمیته دستمزد شورای عالی کار برگزار شده و به نتایج خوبی رسیده که امیدواریم در جلسات آتی شورای عالی کار بتوانیم به نتایج مطلوبی قبل از پایان سال برسیم و رقم دستمزد را اعلام کنیم.

وزیر کار تاکید کرد: بدون تردید باید توجه کنیم که فاصله بین سبد معیشت و میزان حداقل مزد متناسب باشد تا کارگران کشور ما که ستون فقرات تولید هستند به یک زندگی عزتمندانه ادامه دهند.

وی گفت: کارفرمایان نیز در این زمینه همکاری و اهتمام دارند و تلاش کردیم بین مجموعه کارگران و کارفرمایان در یک تفاهم سه جانبه تفاهم برقرار کنیم و شاید در طلایی‌ترین روزهای همدلی و همدلی بین کارگران کارفرمایان هستیم.

 ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: