کد خبر: ۸۰۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
تعداد بازدید: ۳۳۹
قائم مقام سابق وزیر اقتصاد در امور بین الملل:
گزارش امروز مركز آمار نشان مي دهد كه وزن گوشت قرمز توليد شده در كشتارگاههاي كشور در پاييز ٩٧ ، حدود ٨٤ هزار تن بوده است كه در مقايسه با سال فبل ٢٠ درصد كاهش يافته است .
مراجع دریافت سیاست های ایجاد امنیت غذایی و ذخایر باید پاسخگو باشندبه گزارش سرویس اقتصادی خبرداغ؛ بهروز علیشیری اقتصاددان و معاون سابق وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک های فنی ایران، در پی کاستی های این روزهای بازار کالاهای اساسی در صفحه رسمی اینستاگرام خود نوشت :

سياست هاي اقتصاد مقاومتي براي اجراء در تاريخ بهمن ١٣٩٢ به روساي قوا و رييس مجمع تشخيص ابلاغ شد.  در بند ٦ اين سياست ها امده است كه : " تامين امنيت غذا و درمان و ايجاد ذخاير راهبردي با تاكيد بر افزايش كمي و كيفي توليد (مواد اوليه و كالا).

اكنون قريب پنج سال از زمان ابلاغ اين سياست ها سپري شده است . يكي از اساسي ترين مشكل امروز مردم گراني سرسام اور قيمت گوشت است كه يكي از اركان سبد مصرف خانوارها را شامل مي شود . 

گزارش امروز مركز امار نشان مي دهد كه وزن گوشت قرمز توليد شده در كشتارگاههاي كشور در پاييز ٩٧ ، حدود ٨٤ هزار تن بوده است كه در مقايسه با سال فبل ٢٠ درصد كاهش يافته است . 

معلوم نيست كه سياست هاي دستگاههاي اجرايي ذيربط براي ايجاد امنيت غذايي و ايجاد ذخاير مناسب براي مردم در طي سال هاي گذشته چه بوده است كه امروز بازار گوشت بشدت مختل شده است ، و مسئولين ذيربط از واردات مداوم گوشت با ارز هاي ترجيحي حرف مي زنند.

بنظرم يا گوسفندها در زاد و ولد قصور و امساك كرده اند ، و يا قصد دارند با اعتصاب و احتكار ، بازار گرمي كنند، و براي مردم شاخ و شانه بكشند ! 

در هر صورت مراجع دريافت اين سياست ها و بويژه وزارت خانه هاي كشاورزي و صنعت بايد پاسخ نحوه اجراي اين بند از سياست ها را حداقل به مردم بدهند .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: