کد خبر: ۷۹۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
تعداد بازدید: ۴۱۱
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت خودرو در بازار و کارخانه باید حداکثر ۵ درصد تفاوت داشته باشد.
یک نماینده مجلس: قیمت خودرو در بازار و کارخانه باید ۵ درصد تفاوت داشته باشدبه گزارش خبرداغ، یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت خودرو در بازار و کارخانه باید حداکثر ۵ درصد تفاوت داشته باشد.

مجید کیان‌پو، با اشاره به قیمت خودرو اظهار کرد: باید همه شرایط را بسنجیم و براساس شرایط واقعی بازار قیمت لحاظ شود. این شوک ارزی و وضعیت اقتصادی و تأثیر آن را ببینیم، نرخ واقعی و پایه ارز و مشکلات قطعه‌سازان را ببینیم و در آخر شرایط را به نفع مصرف‌کننده واقعی درنظر بگیریم، نه واسطه‌ها.

وی با اشاره به بدهی کارخانه‌های خودروساز به قطعه‌سازان ادامه داد: در حال حاضر بیشترین مشکل صنعت خودروسازی را قطعه‌سازان دارند، بیش از ۳۰۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم با چالش اساسی مواجه شده و باید در این راستا دنبال راهکار باشیم.

کیان‌پور با بیان اینکه دلیلی ندارد خودرو در بازار یک قیمت داشته باشد و دستوری برای آن قیمت دیگری اعلام شود، اضافه کرد: بر مبنای پایه پولی کشور و تغییراتی که در آن شکل گرفته، نرخ واقعی ارز که خودروسازان از آن استفاده می‌کنند و با توجه به شرایط بازار باید در خصوص قیمت خودرو تصمیم‌گیری شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر هم قرار است سودی داشته باشد باید به نفع مصرف‌کننده واقعی و خودروسازها باشد.

وی افزود: قیمت بازار و کارخانه باید حداکثر ۵ درصد تفاوت داشته باشد و نمی‌شود بازار انحراف شدید در بحث قیمت داشته باشد.

کیان‌پور بیان کرد: دولت باید با تیم کارشناسی قوی در کارگروه‌های مختلف این موضوع را بررسی کند و متناسب با ارزی که به خودروسازان می‌دهد ارزش خودرو را در بازارهای جهانی ببیند و همچنین فکری به حال قطعه‌سازان کنند که این صنعت به فعالیت ادامه دهد.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
1
تو عضوه کمیسیون عمرانی به اندازه کافی خرابکاری کردین اونوقت در مورد صنعتم نظر میدی نظر نده آقا نده اینجوری بهتره
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: