کد خبر: ۷۶۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
تعداد بازدید: ۲۸۰
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آران و بیدگل گفت: با توجه به وجود زیست‌گاه‌های محیط زیستی طبیعی منطقه یخاب با دستور دادستان آران و بیدگل ورود خودروهای۲ دیفرانسیل و موتورهای ۲۰۰ سی‌سی به یخاب ممنوع اعلام شد.
ورود خودروهای ۲ دیفرانسیل و موتورهای ۲۰۰ سی‌سی به
به گزارش خبرداغ ،  الهیار دولت‌خواه امروز(شنبه) در حاشیه بازدید از مناطق حفاظت شده یخاب، اظهار کرد: بدون شک اولین و مؤثرتری راه برای کمک به حفظ زیست‌گاه‌ها و طبیعت منطقه کنترل ورود و خروج خودروهای سنگین به این مناطق است که باید به شکل دقیق کنترل و رصد شود.

وی افزود: پس از حکم ممنوعیت ورود خودروها به منطقه مرنجاب تصمیم بر این شد برای حفظ و حراست بیشتر مناطق و پناهگاه حیات وحش یخاب این منطقه نیز مورد توجه بیشتر قرار گیرد و از تخریب بی‌رویه این منطقه استراتژیک طبیعی و جانوری جلوگیری شود.

دولت‌خواه تصریح کرد: این تصمیم در راستای کمک به حفظ گونه‌های نادر جانوری و گیاهی موجود منطقه و جلوگیری از برهم خوردن امنیت و آرامش زیستگاه جانوران ارزشمند گرفته شده و امیدواریم افرادی که برای تفریح به این مناطق می‌آیند مراقب ورود بی‌رویه و غیرمجاز باشند تا با مشکلی مواجه نشوند.

رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست آران و بیدگل گفت: هدف از این اقدام کمک به حفظ اکوسیستم منطقه و حفظ محیط زیست و طبیعت منطقه است در غیر این صورت زمین خدا ارث پدری هیچ‌کس نیست و باید مانند خانه هر انسانی از آن حراست شود تا برای نسل‌های بعد هم قابل استفاده باشد و این رسالت هر مسلمانی است که از داده‌های خدا مراقبت کند و بهتر از قبل برای نسل بعد باقی گذارد.
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: