کد خبر: ۷۶۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲
تعداد بازدید: ۲۳۵۱
حسین مقصودی طراح استیضاح وزیر تعاون:
نماینده مردم سبزوار: پس از چندین ماه پیگیری و ممارست با وجود تمام کارشکنی و لابی گری ها بالاخره حقانیت درخواست کنندگان استیضاح وزیر کار بر دیگر نمایندگان اثبات گردید و از اعضاء هیات رئیسه و روسای کمیسیون ها هم به جمع استیضاح کنندگان پیوستند.
استیضاح ربیعی تحویل هیات رئیسه شد / آقایان ربیعی و آخوندی استعفاء دهند و یا برکنار شوند تا بیش از این برای نظام هزینه تراشیده نشودعضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی: استیضاح ربیعی وزیر کار تحویل هیات رئیسه شد. نکته ای که حائز اهمیت است در حدود 3 ماه قبل اوایل آبانماه عده ای این استیضاح را سیاسی و باج خواهی جلوه دادند و بصورت تمام قد در مقابل استیضاح کنندگان ایستادند. همچون زمان استیضاح آقای فانی با توجه به آن فسادهای صندوق ذخیره فرهنگیان و مشکلات فرهنگیان که بارها بدان پرداختیم همین مسائل را در مورد استیضاح آقای ربیعی مطرح کردند امروز خدا را شاکریم که بعد از مدتی حقانیت ما استیضاح کنندگان هرچند که تعداد ما در این مدت بسیار اندک شد و به حدود یازده نفر رسید! 

به گزارش سرویس پارلمانی خبرداغ؛ نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای پزشکیان خلاف قانون عمل نمودند و استیضاح اعلام وصول نشد. ما ب تمام فشارها ایستادگی، صبر و پیگیری کردیم و امروز با حدود نزدیک سی و چند امضا که بعضاً اعضاء هیات رئیسه و روسای کمیسیون ها هم به درخواست کنندگان استیضاح پیوستند توانستیم قضیه استیضاح را به مرحله ای برسانیم که وجدان آسوده ای داشته باشیم که پس از چند ماه پیاپی تنش، درگیری، چانه زنی و لابی گری های که کردند بالاخره به حقانیت رسید و بزودی در دستور کار هیات رئیسه قرار خواهد گرفت و بعد از آخرین روز بررسی بودجه به اعلام خواهد گشت. 

نماینده مردم سبزوار در ادامه افزود: جا دارد تسلیت عرض کنیم به تمام ایرانیان عزیز بالاخص بازماندگان کسانی که در قضیه کشتی سانچی و هواپیمای آسمان چه به درجه رفیع شهادت رسیدند و چه به رحلت ایزدی پیوستند هر دو این حوادث در شرکت های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که بدلیل سوء مدیریت و عدم بازسازی ناوگان ها و بسیاری از کاستی های دیگر که علل این حوادث بود. نکته دیگری  به آن اشاره میکنیم بیمه روستائیان است که اوضاع بسیار وحشتناک و غریبی را دارند در روستاها. بسیاری از نمایندگان که به دهگردی ها پرداختند به حقانیت اعتراض استیضاح کنندگان اذعان نمودند. 

حسین مقصودی در ادامه افزود: ما امروز در کنار آن 23 تنی که در اعتراض به عدم وصول که پیشتر اسامی ایشان را اعلام کرده بودیم که می توانید در خبرهای پیشتر منتشر شده پایگاه خبری تحلیلی خبرداغ هم مشاهده بفرمائید نفرات جدیدی به جمع استیضاح کنندگان افزوده شدند که علاوه بر بنده بعنوان طراح استیضاح آقایان تاجگردون نماینده گچساران، آقایان نعمتی و وکیلی نمایندگان تهران، آقای پور ابراهیمی نماینده کرمان آقای عزیزی نماینده شیروان، آقای برزگر نماینده سلماس، آقای حسنوند نماینده اندیمشک، آقای کوهکن نماینده زنجان، از جمله افرادی هستند که به جمع استیضاح کنندگان افزوده شدند و افرادی هم که از ابتدا جزء استیضاح کنندگان بودند همچون آقایان ساری نماینده خرمشهر، محهمدیان نماینده رامهرمز، یعقوب شیاری نماینده میانه، خانم هاجر چنارانی نماینده نیشابور، سید حمید ساداتی نژآد نماینده کاشان، دهمرده نماینده سیستان، علی اکبری نماینده بجنورد، سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا، علی یار محمدی، عثمانی نماینده بوکان، سید جواد ابطحی نماینده خیمنی شهر، جلیل رحیمی نماینده تربت جام ، کوچک نژاد نماینده رشت، ملکشاهی نماینده خرم آباد،  کوسه قرابی،  کریم قدوسی نماینده مشهد، کیانپور نماینده درود، زاهدی نماینده کرمان،  سید جاسم نماینده کرمانشاه، کرم پور، عدل هاشمی کهکیلویه و بویر احمر،  داریوش اسماعیلی نماینده خرامه، محمدجوادفتحی نماینده تهران و چند تن دیگر از نمایندگان که اسامی ایشان حضور ذهن ندارم. اسامی افرادی بود که بعضاً به جمع استیضاح کنندگان اضافه شدند و اتفاقا خود ایشان مجدانه پیگیر استیضاح و امضاء طرح بودند و در مجموعه در کنار استیضاح آقای ربیعی استیضاح آقای آخوندی هم در دستور کار قرار گرفته به همان دلایلی که قبلاً هم طی مصاحبه های مفصل بدانها اشاره کرده ام خاصه چهار اتفاق متأثر کننده ای که طی یک سال گذشته رخ داده در حوزه وزارت راه و شهرسازی بوده است. 

عضو کیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اضافه نمود: ماحصل جمله ما این است که اولاً درخواست ابتدایی ما از رئیس جمهوری طی نامه ای تقدیم ایشان خواهد شد که این دو وزیر محترم کابینه با تدبیر شخص آقای رئیس جمهور یا استعفاء دهند و یا برکنار شوند تا بیش از این برای نظام هزینه تراشیده نشود. این دو وزیر به مجلس بیایند قطعاً خواهند افتاد. از نیروهای کارآمد و جوان و با انگیزه و از نیروهای استفاده شود که کمتر به این نظام خسارت وارد نمایند این نظام نظامی نیست که ما بدنبال باندبازی و سهم خواهی باشیم که فلان وزارت خانه را به فلان دلیل که بالاخره آقای آخوندی سهم آن جناح سیاسی است و یا آقای ربیعی در فلان حرکات سیاسی بوده داده شود هر دو وزیر اثبات کرده اند که توان مدیریت این دو وزارت خانه را ندارند اثبات کردند که چالش هایشان زیاد است. اگر استعفاء انجام نشود قطعاً استیضاح ها بزودی زود انجام خواهد پذیرفت و در کنار این استعفاء یا استیضاح هرکدام که به نتیجه برسد درخواستی که بنده بعنوان یک کارشناس و طراح استیضاح که بالاخره جایگاه های مختلف مدیریتی را طی کرده ام بخصوص در حوزه شهرداری ها و شهرسازی ها از نمایندگان محترم و شخص آقای رئیس جمهور دارم اینست که چه بعنوان طرح چه بعنوان لایحه سه وزارتخانه راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت باید تفکیک شوند. اشتباه است که وزارت راه و شهرسازی را بدین شکل داشته باشیم. اگر میخواهیم از کارکرد این وزارتخانه ها نتیجه بگیریم حداقل هرکدام باید به دو وزارتخانه تخصصی تقسیم شوند. چنانچه بخواهیم آسیب شناسی بنمائیم هرکدام از این سه وزارتخانه را باید به دو وزارتخانه مجزا تقسیم کنیم تا هم حوزه استحفاضی و حوزه مدیریتی چابکتر گردد و هم وزرای آینده بتواند تسلط بیشتری بر مجموعه های خود داشته باشند و انشالله برای نظام کارایی نظام و از همه مهمتر جلب اعتماد مردم بیشتر بتوانند کار کنند. 

مقصودی در خاتمه گفت: در پایان ضمن تسلیت مجدد به بازماندگان اخیر از حادثه پلاسکو گرفته تا حوادث سانچی، قطار جاده ها تا به حادثه امروز هواپیمایی آسمان درخواستی که داریم این حوادث را جدی بگیریم حوادث بزرگتری در کمین این حوزه این وزارتخانه ها هست که اگر دو وزیر مورد نظر استعفاء ندهند یا برکنار نشوند یا از همه مهمتر حوزه ایشان تفکیک نشود. امید داریم خداوند متعال اعمال همه ما را مورد قبول خود قرار دهد و باز هم خوشحال هستیم هرچند ما عده  کمی از نمایندگان به این حقیقت پی برده بودیم که این دو وزارت خانه از توان مدیریتی ندارند، از خبرگزاری های که مارا حمایت کردند همچون صدای ملت، فارس، تسنیم ، خبرداغ، دانا و بسیاری از خبرگزاری های که واقعاً ما را در این مدت تنها نگذاشتند تا امروز این حقانیت اثبات شد بصورت خاص و ویژه تشکر می کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: