کد خبر: ۷۵۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
تعداد بازدید: ۸۵۴
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی:
عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه باید مانع فعال شدن گسل‌های اجتماعی شد، گفت: باید پاسخ عملی به ندای مردم داده شده و از آنها بابت برخی بی‌توجهی‌ها عذرخواهی شود.

مهم ترین مشکلات مردم در حوزه وظایف وزارت رفاه و بی اعتنایی بانک مرکزی به مشکل مؤسسات اعتباری است که باعث اعتراضات شدحسین مقصودی با اشاره به اعتراضات مردمی اخیر در سراسر کشور گفت: فتنه ای که دشمنان امسال نیز به دنبال آن بودند، خاتمه پیدا کرد اما نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که چه کنیم که دوباره فتنه ای در سال ها، ماه ها یا روزهای آینده رخ ندهد.

اعتراضات مردمی اخیر منتسب به معاندین نشود

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی در ادامه انتساب تمامی بخش های اعتراضات 96 به معاندین خارجی یا داخلی را بیهوده دانست و گفت: لازم است برای این اعتراضات آسیب شناسی صورت گیرد چرا که شروع کار تظاهرات با معترضین بود که نسبت به نحوه عملکرد مسئولان انتقاد داشتند اما در ادامه معاندین بر این موج سوار شده و اقدام به تخریب اموال عمومی کردند که در نهایت مجددا با اتحاد مردم و تبری جستن از این اتفاقات باعث شد آتش فتنه خاموش شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اعتراضات اخیر نباید به آتش زیر خاکستر تبدیل شود، عنوان کرد: اگر می خواهیم مشکل حل شود باید ضمن آسیب شناسی به دنبال رفع موانع امور مردم باشیم و به خواسته های آنها تن دهیم چرا که یک دولتمرد و سیاستگذار قوی کسی است که ستون های اصلی کارش بر اساس انتقاد سازنده باشد و نمی توان همه منتقدان را به خارج نشینان منتسب کرد.

بیکاری، مسائل صندوق‌های بازنشستگی و بی اعتنایی بانک مرکزی به مشکل مؤسسات اعتباری از مشکلات مردمی بود که باعث اعتراض شد

به گزارش خبرداغ به نقل از خانه ملت: مقصودی در ادامه با اشاره به حوزه های نارضایتی مردم در کشور بیان داشت: یکی از مهم ترین مشکلات مردم در حوزه وزارت رفاه و کار است که شامل بیکاری و مسائل صندوق های بازنشستگی می شود همچنین به موضوع بیمه روستاییان که طبق مصوبه مجلس قرار بود آنهایی که به 70 سال رسیده اند، بیمه شده و بازنشسته شوند و همچنین بیمه قالیبافان عمل نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم مشکل دوم مردم را در حوزه بانک مرکزی دانست و افزود: مؤسسات مالی و اعتباری مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کردند که به علت دیر اقدام کردن بانک مرکزی و بی اعتنایی رئیس آن بود و حتی در همین زمینه تجمعات مردمی بارها جلوی مجلس و در مکان های دیگر تشکیل شد اما ظاهرا کسی صدای آنها را نشنید.

بی اعتنایی وزارت جهاد کشاورزی به مشکلات کشاورزان و ناشنیده گرفتن اعتراضات آنها

وی در ادامه حوزه کشاورزی را به عنوان سومین مشکل مهم سراسری کشور دانست و اظهار داشت: بارها شاهد بودیم که باغداران میوه های خود را کف خیابان ریختند، دامداران شیر گاوهای خود را به عنوان اعتراض به خیابان ریختند و تجمعات زیادی شکل گرفت اما صدای آنها شنیده نشد و پیام آنها درک نشد و در نهایت قضیه و انتقاد آنها به گونه ای مدیریت شد که نشنیده گرفته شد همچنین بحث منابع طبیعی در روستاها تبدیل به معضل شده تا جایی که به جای اینکه دست کشاورز را ببوسیم او را محاکمه و جریمه می کنیم لذا وزارت جهاد کشاورزی باید رسیدگی می کرد که اقدامی نکرد.

مقصودی بر همین اساس یادآور شد: امروز دولت باید جهت پاسخگویی به اعتراضات و پاسخ به اتحاد و همدلی مردمی که مقابل فتنه جدیدی که دشمنان نظام قصد داشتند به راه بیاندازند، در سه حوزه بانک مرکزی، وزارت رفاه و وزارت جهاد کشاورزی تغییرات ملموس ایجاد کند و از این طریق به مردم بگوید که صدای شما را شنیده ایم.

ضرورت استفاده از نیروهای جوان و خلاق در دولت به جای افرادی که از دولت بازرگان تا کنون در وزارتخانه‌ها مشغولند

نماینده مردم سبزوار در مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه در دولت باید از نیروهای جوان و خلاق استفاده شود، عنوان کرد: باید ماجرای استخدام بازنشستگان در مناصب دولتی تمام شده و از جوانان برای مناصب مختلف استفاده شود چنانچه در حال حاضر بعضی مسئولان در سطح وزیر و معاون وزیر از دولت بازرگان تا کنون در مسئولیت هستند و باید بازنشسته قطعی شده و مجدد به دولت بازنگردند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه باید مانع فعال شدن گسل های اجتماعی شد، خاطرنشان کرد: باید پاسخ عملی به ندای مردم داده شده از آنها عذرخواهی شود و استعفای برخی وزرا در دستور کار قرار گیرد همچنین باید حذف برخی قوانین دست و پاگیر در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی را داشته باشیم ضمن اینکه اقتصاد مقاومتی باید نسبت به استفاده از محصولات روستاییان در وهله اول عملیاتی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: