کد خبر: ۷۵۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
تعداد بازدید: ۵۹۵
یکی از بزرگترین خدماتی که کوچینگ برای مدیران سازمان ها و کسب و کارها، انجام می دهد، اضافه کردن یک ابزار و یک مهارت جدید به سیستم مدیریت عملکرد آن ها است که توسط آن مدیران قادر خواهند شد مؤثرتر از گذشته در جایگاه مدیریتی خود حضور داشته و در اهداف خود به موفقیت بیشتری دست یابند.
ارزیابی 360 درجه در کوچینگ مدیرانیکی از بهترین ابزارهای کوچینگ مدیران در سازمان ها و کسب و کارها، بازخورد (ارزیابی ۳۶۰) در جهت شناسایی وضعیت موجودی است که سازمان و یا کسب و کار از دیدگاه عملکرد مدیران و کارمندان در آن قرار دارد.

بازخورد در سازمان هایی که دارای نظام سالم ارتباطی هستند، فرصتی در جهت رشد و ارتقا آن سازمان محسوب می شود و مدیران سازمان ها می توانند با کسب این مهارت در جهت بهبود عملکرد تیم خود از آن استفاده نمایند. مدیران می توانند در ارتباطات خود با دیگر مدیران و کارمندان از بازخورد مؤثر استفاده نموده و در آن ها ایجاد آگاهی نمایند و زمینه تغییرات مثبت در عملکرد آن ها را فراهم آورند. همچنین می توانند با دریافت بازخورد از دیگران، در جهت توسعه فردی خود نیز استفاده نمایند.
بازخورد ۳۶۰ درجه از قدرتمندترین ابزارهای ممکن برای سنجش وضعیت عملکرد افراد است که متأسفانه در سازمان های ما توسط مدیران کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و یا اینکه به اشتباه از آن در قالب قضاوت و انتقاد استفاده می شود.
در سیستم بازخورد جامع کوچینگ که در آن مدیران از جانب مدیران ارشد، میانی، کارمندان خود و در نهایت کوچ خود، بازخورد دریافت کرده و از این مهارت برای برقراری ارتباط و فیدبک دادن به مدیران و کارمندان نیز استفاده می کنند. از این ابزار مدیران می توانند در بهبود عملکرد خود در سازمان و یا حتی خارج از سازمان استفاده نمایند و رفتارهایی که خود متوجه آن نبوده یا نمی بینند را پس از این دیده و نسبت به آن آگاهی یابند. یکی دیگر از اهداف ارزیابی ۳۶۰، شناساندن نقاط قوت و ضعف مدیران به آنها و ایجاد آگاهی در مدیران در حوزه هایی که در آن ها نیاز به تغییر و پیشرفت حرفه‌ای دارند. تأثیر این ابزار ابتدا توسعه فردی مدیران و نهایتاً در سازمان منجر به دستیابی به موفقیت ها و مأموریت کسب و کار خواهد شد.
در طول این فرآیند کوچ ها با تخصص مدیران در کنار مدیران بطور منظم حضور داشته و به آن ها در این مسیر کمک خواهند نمود.

بنابراین یکی از بزرگترین خدماتی که کوچینگ برای مدیران سازمان ها و کسب و کارها، انجام می دهد، اضافه کردن یک ابزار و یک مهارت جدید به سیستم مدیریت عملکرد آن ها است که توسط آن مدیران قادر خواهند شد مؤثرتر از گذشته در جایگاه مدیریتی خود حضور داشته و در اهداف خود به موفقیت بیشتری دست یابند.

 مزایای ارزیابی ۳۶۰ درجه :

  • بهبود تعاملات و ارتباطات مدیران، کارمندان و بطور کلی افراد در سازمان
  • صرفه جویی در زمان مدیران
  • بالا رفتن انگیزه و سطح انرژی در مدیران
  • پیدا کردن سرنخ ها برای ایجاد تغییرات مثبت
  • بهبود عملکرد تیم تحت نظارت مدیران
  • بهبود کار تیمی
  • کاهش تبعیضات ناشی از نژاد، سن، جنس و …
  • بالا رفتن حس مسئولیت پذیری در افراد سازمان و ایجاد تعهد
  • افزایش دقت در کار
  • بهبود خدمات به مشتریان

ابزار بازخورد ۳۶۰ درجه در فرآیند کوچینگ مدیران، روشی قدرتمند و تآیید شده سازمانی است که برای حل برخی مسائل و چالش های مدیران و تقویت نقاط قوت آن ها است؛ در این راستا توجه به این نکته ضروری است که استفاده نادرست از این ابزار در فرمت های انتقاد و قضاوت شخصی، می تواند منجر به تضعیف و تخریب روحیه در سازمان گردد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: