کد خبر: ۷۵۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
تعداد بازدید: ۲۸۹
بهرامی خبر داد:
دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه مجوز ورود ۲۰ هزار تن تخم مرغ صادر شده و بخشی از این میزان ثبت سفارش شده و بخشی دیگر وارد شده است، تاکید کرد: با واردات این میزان، کمبود تخم مرغ جبران می‌شود.
واردات ۲۰ هزار تن تخم مرغ برای تنظیم بازار

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محسن بهرامی ارض اقدس، دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای حل مشکل کمبود مرغ و تخم مرغ گفت: شیوع آنفولانزای مرغی باعث شد تا با وجود ممنوعیت صادرات و همه اقداماتی که دراین زمینه صورت گرفت، شاهد کاهش عرضه مرغ و تخم مرغ باشیم.

وی با اشاره به توقف صادرات تخم مرغ و مرغ و همچنین برنامه‌‌ریزی دولت برای افزایش دوره نگهداری مرغ‌های آسیب‌ندیده اظهار داشت: با این وجود شیوع آنفولانزای مرغی در ۵۲ کشور جهان و تشدید این وضعیت به دلیل سرما باعث از بین رفتن ۱۱.۵ میلیون مرغ تخم‌گذار از چرخه تولید و در نهایت کمبود تخم مرغ شده است.

بهرامی با بیان اینکه مجوز ورود ۲۰ هزار تن تخم مرغ صادر شده و بخشی از این میزان ثبت سفارش شده و بخشی دیگر وارد شده است، تصریح گرد: با واردات این میزان، کمبود تخم مرغ جبران می‌شود.

وی درخصوص آخرین اقداماتی که در خصوص حمایت از مرغداران خسارت دیده صورت گرفته است، تصریح کرد: پرداخت خسارت به مرغداران و جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری از اقداماتی بوده که دراین خصوص صورت گرفته است.

ناصر نبی‌پور، رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران نیز با بیان اینکه این مشکل در سال‎های ۱۳۸۹، ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ هم اتفاق افتاد و امسال هم با وسعت بیشتری شاهد رخ دادن آن هستیم، خاطرنشان کرد: اکثر این مرغداری‎ها در این حوزه بیمه‌نامه دارند و در صورتی که در پرداخت خسارت تسریع شود و تسهیلات دولتی هم در اختیار مرغداران قرار گیرد این مشکل به فاصله ۳ تا ۵ ماه قابل مدیریت و حل شدن است.

وی با بیان اینکه قول مساعدت‎هایی از سوی مقامات دولتی در این حوزه داده شده و مرغ‌داران هم تلاش می‎کنند امکانات خود را برای مقابله با این مشکل بسیج کنند، ابراز داشت: متاسفانه میزان خسارت وارد شده در این زمینه زیاد است و این آنفولانزا در کل منطقه شیوع پیدا کرده اما در صورتی که تسهیلات در اختیار مرغ‌داران قرار گیرد می‌توان بازار را با تکیه بر ظرفیت استان‎هایی که هنوز در آنها آنفولانزا همه‌‌گیر نشده و همچنین جوجه‌‌ریزی مجدد حل کرد.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران، واردات را یک راه بسیار مقطعی برای تنظیم بازار در این حوزه برشمرد و بیان کرد: برای جلوگیری از کمبود تخم مرغ در بازار اندکی واردات صورت گرفته و این در حالی است که کشورهای همسایه نیز با چنین معضلاتی درگیر هستند ولی تولید تخم مرغ به سرعت باید از سر گرفته شود.

به گفته نبی‌پور اگر دولت برای معدوم‌سازی و پاکسازی یاری‌رسان مرغ‌داران باشد، می‎توان انتظار داشت طی چندماه آینده تولید در روال عادی قرار گیرد.

از سوی دیگر، حبیب‌الله نیکزادی‌پناه، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس هم با بیان اینکه تعدادی از واحدهای مرغداری مرغ تخم‌گذار بر اثر بروز آنفولانزای مرغی از بین رفتند، یادآور شد: امیدواریم دولت تلاش کند بحث خوراک مرغ را متعادل کند.

وی با تاکید بر اینکه باید جامعه مرغ‌داران مسائل بهداشتی را رعایت و با سایر ارگان‌های ذی‌ربط هماهنگ باشند، عنوان کرد: در چند سال گذشته یکی از اقلامی که وارد کشور نشده تخم مرغ بود که این مسئله نشان می‌دهد که در وزارت کشاورزی تلاش خوبی شده است و این مسئله هم با کمک دولت مدیریت خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: